Kysy aspergerilta
On tylsää enkä nyt keksi muutakaan, joten haluaisitteko kysellä jotain diagnosoidulta aspergerilta?
Kommentit (141)
Konkreettinen esimerkki sosiaalisten taitojeni ja tilannesokeuden puutteesta, terveisiä vaan tutuille:
Harrastan politiikkaa ja olin ensimmäistä kertaa kaupunginvaltuuston kokouksessa nuorten edustajana ja esittelin itseni näin: "Hei olen x x, nuorisovaltuuston puheenjohtaja. Ensisijaiset yhteydenotot voitte laittaa minulle sähköpostiin, kiitos".
Todella törkeä ja ikävä esittely, mutta jäädyin täydellisesti.
Ap
Tuota mistäpäin olet kysyy siis sen 18v pojan äiti 😊
Minulla on myös hahmottamisen vaikeuksia. Olen kömpelö ja ihan sellainen kävelevä vitsi vaan.
Ap
Pohjois-Suomesta, tarkemmin en kehtaa kertoa.
Ap
Millainen olit nuorempana? Olisitko kaivannut jotain tukea johonkin asiaan enemmän ja millaista? Luen nämä aina suurella mielenkiinnolla, koska omalla as-piirteisellä lapsellani on vaikeuksia kertoa omista ajatuksistaan ja miten hän kokee ja hahmottaa maailmaa.
Onko sulla sellasia tilanteita, että tulee mieleen joku hauska juttu ja kerrot sen ajattelematta väärällä hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaikki pysty edes tuohon!
Siis että esittäytyy toisten edessä ja harrastaa politiikkaa.
Jutellaanko huomenna lisää, ap? Kun kohta menee palsta kiinni.
Lapsena olin kiusattu ja yksinäinen, vasta yläasteella puhkesin kukkaan.
Olisin ehkä enemmän halunnut tukea näihin sosiaalisiin tilanteisiin, ne ovat todella noloja vieläkin. Suusta tulee usein sammakoita, harvoin sanon mitään ja kun sanon, se on jotain typerää tai ikävää. Olen yksinkertaisesti kiusallinen ihminen ja tähän olisin kaivannut tukea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaikki pysty edes tuohon!
Siis että esittäytyy toisten edessä ja harrastaa politiikkaa.
Uskomattoman hienoa, että kykenet tuohon 👍
Toivottavasti tää jatkuu huamenna
n45 kirjoitti:
Onko sulla sellasia tilanteita, että tulee mieleen joku hauska juttu ja kerrot sen ajattelematta väärällä hetkellä?
Tähän en ehtinyt vielä vastata eilen, mutta näitä sattuu usein. Olen nauranut vahingossa myös hautajaisissa, kun eräs sukulainen oli aika kiihkeä uskonasioissa ja rupesi saarnaamaan ja unohti pointtinsa kesken saarnan. Saattoi olla muistisairas ja minä olin vasta ala-asteikäinen, mutta noloa oli.
Ap
Onko sinulla koskaan ollut poikaystävää?
Opiskeletko tai käytkö töissä? Onko sinulla ystäviä? Harrastatko jotain?
Onpa ihmisillä edelleen ikävän stereotyyppisiä ja rajoittuneita käsityksiä meikäläisistä.
t. toinen asperger
Mitä kautta sait diagnoosin ja missä iässä? Koitko olevasi erilainen ja jos kyllä, missä iässä huomasit sen?
Joo noloja tilanteita riittää. Mulla ei oo hahmotuskykyä eikä suuntavaistoa, vaikea painaa mieleen asioita. Muut sitte ärsyyntyy siitä. Mutta minkäs teet.