Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy aspergerilta

Vierailija
16.04.2020 |

On tylsää enkä nyt keksi muutakaan, joten haluaisitteko kysellä jotain diagnosoidulta aspergerilta?

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mp korona?

Vierailija
2/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etkö erota kasvojen ilmeitä ollenkaan? /  Mitä ilmeitä erotat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu kun joku tunnustaa rakkautensa sinua kohtaan? Millaisia reaktioita se herättää? Miltä tuntuu olla rakastunut?

Vierailija
4/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama dg. Ikäsi?

Vierailija
5/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö asettumaan toisen ihmisen asemaan? Kuunnella mitä hänellä on sanottava ja edes yrittää ymmärtää häntä?

Vierailija
6/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kannattaisi opiskella? Miten sulla on mennyt ne hommat? Meidän poika 17 v. on as-piirteinen, ei diagn. mutta selvästi näin kuitenkin on. Koska murrosiän kuohut sinulla helpotti?

Vierailija
7/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sait diagnoosin ja missä iässä? Kävikö sama kuin mulle että ensin tuli väärä dg? 

Mä sain asperger+adhd -diagnoosin vasta 30-vuotiaana syötyäni ensin mielialalääkkeitä 13 vuotta muka paniikkihäiriöön... 

Vierailija
8/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä asia sulle on yhdentekevää, mutta joku toinen asia 'henki ja elämä' ? Mä en esim. piittaa elokuvista, mutta uppoudun historiajuttuihin.

Vierailija
9/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin sait diagnoosin ja missä iässä? Kävikö sama kuin mulle että ensin tuli väärä dg? 

Mä sain asperger+adhd -diagnoosin vasta 30-vuotiaana syötyäni ensin mielialalääkkeitä 13 vuotta muka paniikkihäiriöön... 

Ja tämän diagnoosin sain itse siis vasta tämän vuoden helmikuussa.

Vierailija
10/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä sait diagnoosin ja kuinka prosessi alkoi ja eteni? Mitkä ovat isoimmat haasteet? Onko sinulla lapsia, puolisoa, perhettä? Miten he suhtautuvat?

Vierailija
11/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona huolettaa kovasti ja on kyllä aiheuttanut suurta ahdistusta. Toivon usein että tämä kaikki olisi vain pahaa unta.

Olen erittäin huono tunnistamaan ilmeitä, äänensävyjä tai muitakaan eleitä. Tunnistan kyllä surun usein kyynelistä, mutta muita ilmeitä on vaikea tulkita.

En ole koskaan ollut rakastunut eikä kukaan vanhempiani lukuunottamatta ole sanonut rakastavansa minua, joten en tiedä. En oikein osaa reagoida jos miehet ottavat minuun kontaktia.

Olen 18-vuotias.

Yritän kovasti ymmärtää muita ihmisiä ja kuuntelen heitä, olen oppinut olemaan hiljaa jos minulla ei ole hyvää sanottavaa ja opetellut näissä tilanteissa oikean kaavan toimia. Minua pidetään oikeastaan hyvänä ja empaattisena kuuntelijana.

Ap

Vierailija
12/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitsetko itsesi, kun suutut kunnolla?

Vierailija
13/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa kiva jutella sellasten kans, jolla sama diagnoosi. En tunne ketään toista aspergeriä. Tosin me taidetaan kaikki olla epäsosiaalisia. Onko teillä muilla helppo puhua ihmisille, mutta syvempi vuorovaikutus toisten kans haasteellista ja vaikea solmia ihmissuhteita? Myös vaikeus ymmärtää ihmisiä?

Vierailija
14/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet elokuvasta Adam?

Ja onko rutiinit kova juttu?

Vierailija
15/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suutun kunnolla, alan usein itkeä ja joskus nuorempana revin hiuksia päästäni samalla. Tätä samaa aiheutti myös misofonia.

Minun on todella vaikea puhua muille ihmisille tai saada uusia ystäviä, enkä oikein ymmärräkään muita. En osaa tulkita tilanteita myöskään.

Ap

Vierailija
16/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, oma poikani on saman ikäinen asperger. Ei itse suostu uskomaan saamaansa diagnoosiin ja pääseekin nyt uudelleen testeihin. Aiemmat testit tehty n.12 vuotiaana jolloin todettiin siis asperger ja add.

Olisi niin ihana kun saisi saman diagnoosin saaneista keskustelukumppaneita. Toki ongelma on että poika ei juuri ylimääräisiä puhu, ei katso silmiin jne...

Komea poika, harmi kun ei tuolla ulosannilla ihan helposti tule kumppania tai ystäviä löytämään.

Mitkä

Vierailija
17/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oon kohta viiskymppinen ja miesten lähentymiset edelleen kiusallisia. En oo koskaan ymmärtäny flirttailua.

Vierailija
18/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee flirtit aivan yli hilseen, en ymmärrä ollenkaan niitä.

Noloja tilanteita sattuu myös äärimmäisen paljon.

Ap

Vierailija
19/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin suomea olet ap?

Vierailija
20/141 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä minua huolettaa juuri tuo, että miten tämä poikamme voi löytää elämänkumppanin. Hän on fiksu, mutta sosiaaliset taidot on hankalan takana. Välttelee niitä, jos vaan voi. Uuteen kouluun meno oli aika raskas asia, vaikka kohta on jo täysikäinen. Ymmärrän niin paljon, mutta moten ihmeessä voisi auttaa!