Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ammattiin sopii ujo ja outo/kummallinen ihminen?

Vierailija
16.04.2020 |

Tuli potkut, joten mietin nyt uutta alaa. Olen todella ujo ja outo, mutta pärjään ja viihdynkin ihmisten kanssa. Etsimäni työ voisi olla itsenäistä, mutta kuitenkin työkavereita voi olla.

Olin siivoojana ja keittiöapulaisena, mutta sain palautetta, että olen liian ujo, mutta teen kuitenkin työni kuulemma tunnollisesti ja vastuullisesti ja olen joustava, tarkka ja osaava. En sopinut kai luonteeltani siihen työhön eli joku muu olisi hakusessa näillä ominaisuuksilla.

Minua kiinnostaa historia ja maantiede, mutta ei ole rohkeutta korkeakouluopintoihin, koska lukiosta on 15 vuotta. Muita erityisiä kiinnostuksen kohteita ei ole.

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vttu mihinkään! Työelämä on niin stnan rajottunutta pskaa! Pitäkää tunkkinne, jlauta!

Vierailija
2/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla outo?

Tulitko töihin rillit vinossa ja nakki tukassa vai tuijotitko työkavereita samalla muristen?

Olen ihan varma, että kukaan ei ole niin outo kun uskoo olevansa.

Vierailija
4/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sinne yliopistoon. Preppaat ensin tarvittaessa iltalukiossa. Sitten jos olet pari-kolme vuotta yrittänyt ihan helkkaristi eikä sisäänpääsy ole lähelläkään, niin alat harkita muita vaihtoehtoja. Aloitat nyt siitä mikä kiinnostaa.

Vierailija
5/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten työnantaja perusteli sen, ettet ujoutesi takia muka soveltunut noihin töihin? Kun eihän noissa tarvitse juuri edes asiakaspalvelua harrastaa. Kuulostaa siltä että työnantaja vaan oli mulkku ja halusi keksiä jonkun tekosyyn.

Vierailija
6/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodari voisi olla kiva, mutta en ymmärrä juurikaan tietokoneista.

Outoudella tarkoitan tällaista sosiaalista outoutta. En osaa selittää tarkemmin. Minussa on jotain Aspergerin piirteitä, vaikka ei ole diagnoosia.

Vierailija
7/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka se maantiede. Ryhdy meteorologiksi. Eikä kaikki ole telkkarissa.

Vierailija
8/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja! Ovat kaikki vähän höpsähtäneitä :D

Vierailija
9/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mitään tarkempia perusteita, mutta olen kuullut ujoudestani koko urani ajan. Sitä ei mainittu potkujen syyksi, mutta arvelen sen vaikuttaneen. En ole saanut mitään muuta negatiivista palautetta.

Vierailija
10/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kerran opiskelemaan lukion jälkeen yliopistoon, enkä päässyt, joten jäin välivuodelle. Nyt näitä välivuosia on kertynyt 15, mutta opiskelin kyllä ammattikoulussa tässä välillä. Luovutan aika helposti.

Vierailija
11/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa törkeetä syrjintää persoonallisuuden piirteen takia. Eihän siivoojan tarvitse olla kova juttelemaan.

Vierailija
12/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastomieheksi. Sellaisessa varastossa jossa ei ole mitään ja jossa ei käydä koskaan.

Vierailija
13/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puliukoksi.

Vierailija
14/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopisiko sinulle jokin pikkutarkka ammatti?

Vierailija
15/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten työnantaja perusteli sen, ettet ujoutesi takia muka soveltunut noihin töihin? Kun eihän noissa tarvitse juuri edes asiakaspalvelua harrastaa. Kuulostaa siltä että työnantaja vaan oli mulkku ja halusi keksiä jonkun tekosyyn.

En ole ap mutta olen saanut vastaavaa palautetta. Siivosin erästä toimistoa. Siellä oli töissä rouva jota tervehdin, kun osuttiin kasvokkain. Eräänä aamuna tämä rouva oli kiivennyt ikkunalaudalle säätämään jotain verhojen kanssa. Hän oli osittain selin minuun eikä tuntunut huomaavan minua, joten annoin hänen jatkaa rauhassa puuhiaan. Myöhemmin sain esimieheni kautta palautetta, että olen liian ujo ja koppava enkä tervehdi.

Vierailija
16/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ujo ja omituinen. Olen aineenopettaja yläkoulussa. Ujolla ja omituisellakin voi olla itsetunto kohdallaan, ja sehän on se ratkaiseva asia. Tärkeää on hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.

Vierailija
17/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

välinehuoltaja

Vierailija
18/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tarkka ja hyvä numeroissa, opiskele kirjanpitäjäksi. Töitä löytyy hyvin ja palkka on ok.

Vierailija
19/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut mitään tarkempia perusteita, mutta olen kuullut ujoudestani koko urani ajan. Sitä ei mainittu potkujen syyksi, mutta arvelen sen vaikuttaneen. En ole saanut mitään muuta negatiivista palautetta.

Höpsis, me kaikki suomalaiset ollaan enemmän tai vähemmän ujoja, yleensä enemmän.

Mutta kyllä  se Ujous siitä karisee sillä, kun haastaa itseään tekemään sellaista mitä ei ole ennen tehnyt ja onnistuu!

Olen varma, että sinustakin on vaikka mihin, et vaan tiennyt sitä - mieti jotain sellaista mitä oikeasti haluaisit tehdä ja sitten vaan rohkeasti suuntaat sitä unelmiasi kohti.

Vierailija
20/136 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tarkka ja hyvä numeroissa, opiskele kirjanpitäjäksi. Töitä löytyy hyvin ja palkka on ok.

Kirjanpitäjänä työskentelevän tuttuni mukaan voi joutua olemaan paljon tekemisissä (hankalien) asiakkaiden kanssa, joten ei välttämättä sovellu ujolle ihmiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi