Olin lapsena koulukiusaaja
Hävettää myöntää mutta olin lapsena ala ja yläasteella koulukiusaaja. Saatettiin esim pilkata köyhien lapsia kun niillä ei ollut merkkivaatteita. Ja rumia, ylipainoisia tai muuten ulkonäöllisesti poikkeavia haukuttiin. Ja tulen ihan hyvästä keskiluokkaisesta perheestä kotona ei ollut mitään ongelmia josta kiusaaminen ois johtunut. Nyt tietysti aikuisena ymmärrän että kiusaaminen on väärin mutta ei lapsella ole empatiakyky vielä kehittynyt aikuisen tasolle. Lapset on oikeasti tosi julmia toisille joten vaikka kuinka koulukiusaamista yritettäisiin kitkeä ei se poistu. Maailma on julma paikka. Omille lapsille kyllä yritän opettaa että erillaisia ihmisiä ei saa kiusata.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti karma kostaa ja sun lapsista tulee kiusattuja.
Eli lapsista jotka eivät ole kiusanneet, tulee kiusattuja. Mitä kostoa siinä on? Ap:n itsensä pitäisi joutua vaikka työpaikkakiusatuksi jos karma haluaisi kostaa.
Tuo liittyy kirjoittajan kostofantasioihin. Janoaa niin paljon sitä, että ap:lle kävisi huonosti, että sen nimissä uhraisi mielellään vaikka viattomat.Koska mikä olisi pahempi tapa vahingoittaa, kuin se, että niille käy huonosti, joihin koston kohde on kiintynyt. Aika kylmäävä tapa ajatella.
Lapset ovat psykopaatteja, enkä osaa syyttää heitä huonosta käytöksestä. Mutta vanhempien ja muiden aikuisten pitäisi tajuta, että heidän pikku pirpanallaan on otsalohkon kehitys pahasti kesken, ja se voi aiheuttaa vakavaa haittaa muilla pikku hirviöille. Lapsista, joilla ei ole yhtään empatiakykyä, voi kasvaa kunnon aikuisia, mutta muiden herkempien lasten ei pitäisi joutua kärsimään siitä, kun joku vähän keskeneräisemmällä keskushermostolla varustettu harjoittelee tunnetaitojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun vanhemmat ovat idiootteja. Heiltä sitä opetusta pitäisi saada, jos huomataan että lapsi sitä tarvitsee. Omille olen opettanut ja en hyväksy minkäänlaista kuspäisyyttä heikompia kohtaan.
Kielenkäyttösi kertoo, että olet muuta kuin väität. Ihminen joka sanoo muita idiooteiksi ja kusipäiksi, opettaa saman suhtautumistavan lapsilleenkin.
Huti meni. Tunnen suurta raivoa kiusaajia kohtaan ja olenkin armoton heille :). Olen ihan tarpeeksi tapauksia nähnyt ja ei, lapseni eivät ole kiusaajia, päinvastoin toista heistä kiusattiin.
Sen huomaa, että olet tunteidesi vallassa etkä siksi kirjoita tolkullisesti.
Muista että olet luultavasti kiusaajana vastuussa monista mielenterveysongelmaisten ja työttömien tilanteesta, jos ei kokonaan niin olet ainakin ollut osana heidän ongelmien kasvuna. Minulla tilanne on juurikin tämä. Olen ollut koko nuoruuden kiusattu ja syrjitty, varmaan sen takia että olin pullea, en nätti tyttö ja olin hiljainen, en osaanut sanoa mitään vastaan sillä jäädyin joka kerta.
Olen sairastanut masennuksen, minulla on ollut paniikki kohtauksia, edelleen dissosiaatiohäiriö vaikeuttaa sosiaalista elämistä ja stressaavissa sosiaalisissa tilanteissa saatan saada paniikin tai ahdistua voimakkaasti. Ystäviä en osaa tehdä kuin vain netissä, olen erakoitunut nuori nainen. Ketään ei tosiaankaan kiinnosta ongelmani koska olen muuten ihan terve, opiskellut, tehnyt työtä kesäisin, nykyään olen työttömänä koska en jaksa olla enään ihmisten parissa ja sosiaalinen ahdistukseni pitää minut poissa. Uskon että minua kiusattaisiin ennen pitään työpaikoissakin enkä jaksa tapella ihmisten kanssa siitä saanko pitää OMAN mielen rauhan ja tasapainon.
me työttömät elämme siis ihan oikeudella teidän kiusaajien ja sivusta katsojien verorahoilla koska alunperinkin tuomitsitte meidät jo ennen kuin saimme edes tilaisuutta näyttää että mekin ollaan tärkeä osa tätä yhdyskuntaa. :) mut miten vaan ihan kivaa ja vapaata tää elämä nyt on kun en ole paskaduuneissa kärsimässä lisää huonoista ilmapiireistä. keskityn vain itseeni ja itseni kehittämiseen.
Opettakaa lapsenne kunnioittamaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lapsista jotka eivät ole kiusanneet, tulee kiusattuja. Mitä kostoa siinä on? Ap:n itsensä pitäisi joutua vaikka työpaikkakiusatuksi jos karma haluaisi kostaa.
Tuo liittyy kirjoittajan kostofantasioihin. Janoaa niin paljon sitä, että ap:lle kävisi huonosti, että sen nimissä uhraisi mielellään vaikka viattomat.Koska mikä olisi pahempi tapa vahingoittaa, kuin se, että niille käy huonosti, joihin koston kohde on kiintynyt. Aika kylmäävä tapa ajatella.
Joo ja kun eihän siinä mitenkään ns. tilit olisi tasan jos lisää viattomia ihmisiä vedetään mukaan juttuun. Kelle ne ap:n lapset sitten kostavat kiusatuksi tulemisensa? Jos nyt sille tielle lähtee että haluaa kostaa niin koittaisi nyt edes osua oikeaan kohteeseen. Oman pahan olon siirtäminen viattomiin ei ole kostamista vaan... niin, oman pahan olon purkamista sivullisiin eli kiusaamista sekin.
Vierailija kirjoitti:
Muista että olet luultavasti kiusaajana vastuussa monista mielenterveysongelmaisten ja työttömien tilanteesta, jos ei kokonaan niin olet ainakin ollut osana heidän ongelmien kasvuna. Minulla tilanne on juurikin tämä. Olen ollut koko nuoruuden kiusattu ja syrjitty, varmaan sen takia että olin pullea, en nätti tyttö ja olin hiljainen, en osaanut sanoa mitään vastaan sillä jäädyin joka kerta.
Olen sairastanut masennuksen, minulla on ollut paniikki kohtauksia, edelleen dissosiaatiohäiriö vaikeuttaa sosiaalista elämistä ja stressaavissa sosiaalisissa tilanteissa saatan saada paniikin tai ahdistua voimakkaasti. Ystäviä en osaa tehdä kuin vain netissä, olen erakoitunut nuori nainen. Ketään ei tosiaankaan kiinnosta ongelmani koska olen muuten ihan terve, opiskellut, tehnyt työtä kesäisin, nykyään olen työttömänä koska en jaksa olla enään ihmisten parissa ja sosiaalinen ahdistukseni pitää minut poissa. Uskon että minua kiusattaisiin ennen pitään työpaikoissakin enkä jaksa tapella ihmisten kanssa siitä saanko pitää OMAN mielen rauhan ja tasapainon.
me työttömät elämme siis ihan oikeudella teidän kiusaajien ja sivusta katsojien verorahoilla koska alunperinkin tuomitsitte meidät jo ennen kuin saimme edes tilaisuutta näyttää että mekin ollaan tärkeä osa tätä yhdyskuntaa. :) mut miten vaan ihan kivaa ja vapaata tää elämä nyt on kun en ole paskaduuneissa kärsimässä lisää huonoista ilmapiireistä. keskityn vain itseeni ja itseni kehittämiseen.
Opettakaa lapsenne kunnioittamaan muita.
Koitappa päästä jo lapsuudesta yli. Ja ei se oikeuta sinua elämään yhteiskunnan rahoilla vaikka lapsena sua kiusattiinki
Kiusaajan huoltaja voitaisiin määrätä koulupäivien ajaksi koululle valvomaan pienokaisensa käytöstä. Ehkä mahdollinen ansionmenetys motivoisi vanhempaa puuttumaan lapsensa toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja kun eihän siinä mitenkään ns. tilit olisi tasan jos lisää viattomia ihmisiä vedetään mukaan juttuun. Kelle ne ap:n lapset sitten kostavat kiusatuksi tulemisensa? Jos nyt sille tielle lähtee että haluaa kostaa niin koittaisi nyt edes osua oikeaan kohteeseen. Oman pahan olon siirtäminen viattomiin ei ole kostamista vaan... niin, oman pahan olon purkamista sivullisiin eli kiusaamista sekin.
Huomasin joskus kouluampumisten jälkimainingeissa miten eri tavalla ymmärrän kostamisen.
Jos A lyö B:tä ja B sitten päättää lyödä takaisin A:ta, niin tämä on kosto.
Mutta jos A lyö B:tä ja B harmistuksissaan lyö C:tä, niin eihän tässä ole mistään kostosta kyse vaan oman pahan olon siirtämisestä eteenpäin. Tässä skenaariossa omasta mielestäni sekä A että B molemmat ovat pahantekijöitä/ kiusaajia.
Yllättävän monen mielestä ei ole edes väliä kumpaa B lyö, kosto mikä kosto ja tilit on sitten muka kokonaisuudessaan tasan :D
Näkisin siis ap:n lapset tässä tuona C:nä ja ihmettelen tuota joka halusi että ap:n laset joutuvat kiusatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin joskus kouluampumisten jälkimainingeissa miten eri tavalla ymmärrän kostamisen.
Jos A lyö B:tä ja B sitten päättää lyödä takaisin A:ta, niin tämä on kosto.
Mutta jos A lyö B:tä ja B harmistuksissaan lyö C:tä, niin eihän tässä ole mistään kostosta kyse vaan oman pahan olon siirtämisestä eteenpäin. Tässä skenaariossa omasta mielestäni sekä A että B molemmat ovat pahantekijöitä/ kiusaajia.
Yllättävän monen mielestä ei ole edes väliä kumpaa B lyö, kosto mikä kosto ja tilit on sitten muka kokonaisuudessaan tasan :D
Näkisin siis ap:n lapset tässä tuona C:nä ja ihmettelen tuota joka halusi että ap:n laset joutuvat kiusatuksi.
Koston elementti tulee sitä kautta, että C ei ole mikään random-tyyppi, vaan A on kiintynyt C:n. Ajatuksena lienee, että C:n vahingoittaminen satuttaa A:ta pahemmin kuin häneen itseensä suuntautunut teko.
Sama logiikkahan on esim. niissä perrhesurmissa, joissa surmataan lapset ja oma ex-puoliso/puoliso jätetään eloon kärsimään tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti. Olet oksettava ihminen. Mieti, kuinka moni ihminen on jäänyt miettimään sun paskoja sanoja? Sä vaan jatkat elämääs, paskaa keskiluokkaista sellaista. Normaaleiden lasten ei tarvitse kiusata toisia. Susta ei lähde ikinä kiusaajan saasta pois. Häpeä.
Jos koku myöntää toimineensa väärin, miksi moinen raivo?
Asiahan on, kuten ap sanoo, usein kiusaaminen johtuu lapsellisesta laumakäyttäytymisestä.
T: 8 vuotta kiusattuna ollut itsekin
Ja nyt kiusaajat aikuisiällä av palstalla anonyymeja haukkujia