Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaudesta jäi vatsaläskiä. Miten sen saa pois?

Vierailija
16.04.2020 |

Painoni nousi raskausaikana, mutta olen laihduttanut ne kaikki kilot pois, painan nyt kilolleen saman verran kuin ennen raskautta (bmi 22). Mutta ennen raskautta minulla oli rasva rinnoissa ja takapuolessa ja reisissä. Nyt niistä on laihtunut rasvaa pois verrattuna vanhaan, mutta mahaan on jäänyt mahamakkaroita. Miten ne saa pois? On outoa, että koko ruumiinrakenne on muuttunut täysin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

abdominoplastia

Vierailija
2/7 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamalla. Tosin veikkaan että sinulla ei ole sen enempää läskiä vatsassa kuin ennenkään, mutta vatsalihaksesi ovat niin huonossa kunnossa että "korsetti" ei ole lainkaan niin ryhdikäs kuin ennen jolloin se vyötärön seutu näyttää vaan paljon roikkuvammalta. Siihen auttaa taas puolestaan treeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttamalla. Tosin veikkaan että sinulla ei ole sen enempää läskiä vatsassa kuin ennenkään, mutta vatsalihaksesi ovat niin huonossa kunnossa että "korsetti" ei ole lainkaan niin ryhdikäs kuin ennen jolloin se vyötärön seutu näyttää vaan paljon roikkuvammalta. Siihen auttaa taas puolestaan treeni.

Tämä tai sitten erkaantuneet vatsalihakset (diastasis recti). Siinä tapauksessa vääränlainen treeni jopa pahentaa tilannetta ja ratkaisu on ylläkin mainittu vatsanpeitteiden korjausleikkaus (abdominoplastia).

Vierailija
4/7 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todettu erkauma, mutta kahden lääkärin konsultaatiosta jäi molemmista sellainen suositus, että erkauma on kuitenkin sen verran lievä, että sitä ei kannata kirurgisesti korjata, koska kyseessä on iso leikkaus eikä hoitotulos olisi kuitenkaan varma.

Ap

Vierailija
5/7 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on jäänyt vatsaan vähän ylimääräistä toisesta raskaudesta, ekasta palauduin täysin. Olen ajatellut, että vanhemmiten muutenkin alkaa kertymään vyötärölle helpommin rasvaa, koska hormonitoiminta muuttuu. Lisäksi huonosti nukutut vuodet varmaankin ovat vaatineet veronsa, unenpuute myös kerää vatsan alueelle rasvaa. Sinulla varmasti se erkauma myös vaikuttaa. Itse olen ajatellut että pidän painon normaalina ja kunnon hyvänä muuten, jos ei toimi vatsan pyöreyteen niin sitten vähän armollisuutta ja hyväksyntää itseä kohtaan. :) Ei voi olettaa pysyvänsä koko ikäänsä ihan yhtä timminä.

Vierailija
6/7 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tohon auta välttämättä mikään.

Mulle on tehty vatsalihasten erkauma leikkaus. Ja olen treenannut sen jälkeen 2 v säännöllisesti.

Kävin plastiikkakirurgilla, joka sanoi että ei auta kuin vatsanihon korjausleikkaus yhdistettynä rasvaimuun.

Tosin totesi samaan hengenvetoon, että rasvaa on mahassa vähän, se pömpötys johtuu vatsan ihonalaisen kudosten venymisestä, jolloin suoli ym pääsee enemmän pömpöttämään. Ja niille ihonalaisille kudosten venymiselle ei voi tehdä mitään.

Raskaus ja kilot aiheuttavat kudoslöysyyttä joillekin.

Mikään määrä treeniä ei auta, koska kyseessä ei ole liika läski vaan sisäisten kudosten löysyys.

Vierailija
7/7 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppavanteen pyörittely?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän