Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvat aivan tukossa. Remo-wax ei auta. Onko syytä mennä tk:ssa käymään?

Vierailija
16.04.2020 |

Nyt korona-aikana?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nauravatko pihalle jos varaan ajan korvien puhdistukseen. Ap

Vierailija
2/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nauretaan jos tänne tuut. Ai sinäkö oot se palsta-mamma :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oikeasti. Jos se huolestuttaa niin kannattaa kai se tarkistaa.

Vierailija
4/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oikeasti. Jos se huolestuttaa niin kannattaa kai se tarkistaa.

Ei sinänsä huolestuta, ovat vain niin inhottavan tuntuiset kun vahatulpat painaa korvat tukkoon. Ihan ajattelin että jos sairaanhoitaja puhdistaisi ne, en tarvi lääkäriä. Ap

Vierailija
5/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruiskuta ite vettä paineella sinne korvaan esim. Lääkeruiskulla, en oo moneen vuoteen käynyt tk:ssa putsauttamassa kun ite löysin keinon. Kyllä lähtee köntit!

Vierailija
6/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Remo-waxia oot korvaan laittanu, niin se kuuluukin huuhtoa pois. Remo-wax Oil (tai muut öljyt) on sellainen, jota ei tarvitse huuhtoa, nämä öljyt auttavat siihen että korvavaha poistuu paremmin korvasta.

Eli suosittelisin varaamaan ajan huuhteluun, ellet itse saa huuhdottua esim. lääkeruiskun avulla.

Vierailija
7/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen koronavirusta.

Vierailija
8/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hartenleed kirjoitti:

Jos Remo-waxia oot korvaan laittanu, niin se kuuluukin huuhtoa pois. Remo-wax Oil (tai muut öljyt) on sellainen, jota ei tarvitse huuhtoa, nämä öljyt auttavat siihen että korvavaha poistuu paremmin korvasta.

Eli suosittelisin varaamaan ajan huuhteluun, ellet itse saa huuhdottua esim. lääkeruiskun avulla.

Kun ei aukea vaikka annoin remowaxin vaikuttaa tunnin ja huuhdoin todella hyvin sillä huuhtelupumpulla. :(

Vierailija
9/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä vaikkua on paljon niin voi olla, että ei kotona saa puhtaaks. Tai ei vaan viitsi vettä ruiskuttaa tarpeeksi kovaa. Itselläni ollut joskus sen verran paljon vaikkua, että sairaanhoitajankin piti pariin kertaan korvia ruiskutella kovalla paineella. Itse en yksin niin kovaa uskaltais korvaan suihkuttaa vettä enkä sitä suosittele muillekaan

Vierailija
10/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei järjelliset kotikonstit auta, niin suosittelen käyntiä puhdistuksessa. Puolisolla on joskus tulehtunut korva (siis aikuisena) vahatulpan takia. Ei se nyt toki mikään akuutti vaara ole, mutta ei kivaakaan.

Suomessa on kai vielä ihan hyvä tilanne terveydenhuollossa, niin että en näkisi estettä kysyä aikaa koronasta huolimatta. Koronaepäilyt ei kai muutenkaan kuulu terveyskeskuspäivystyksissä hoidettavaksi. Ja varmaan ne aikaa varatessa osaa kertoa, jos koronan takia kannattaa toimia jotenkin toisin.

Vierailija
11/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Removaxia reilulla kädellä yöks. Aamulla huuhtelet uudestaan. Toista jos ei aukea.

Vierailija
12/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn säännölliseti huuhteluttamassa, ei onnistu kotona. Pitäisi taas mennä työterveyteen huuhteluttamaan.

Vierailija
13/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tukkoisuus välttämättä vaikun kertymisestä johdu, voi olla korvatulehduskin.

Vierailija
14/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että vika voisi olla kurkkuun menevien korvakäytävien tukkoisuudessa eikä ulkokäytävän

vaikku.

Jos nuo sisäkäytävät ovat tukossa, korva tuntuu olevan "lukossa".  Avaamista voi yrittää siten, että puhaltelee

voimakkaasti ilmaa ulos suu kiinni ja nenä sormin kiinnipuristettuna.  Jos käytävät on auki, korvista kuuluu

"lumpsahtelua" tai "rusahtelua".

Vierailija
15/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tukkoisuus välttämättä vaikun kertymisestä johdu, voi olla korvatulehduskin.

Tulehdus tässä nyt onkin, mutta se alkoi siitä vaikun kertymisestä. On todella kipeä korva ollut jo muutaman päivän. Huomenna on aika puhdistukseen. Ap

Vierailija
16/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, siis miten sulla niin vaikkuiset korvat voi olla? Etkö peseydy ikinä? Mulla ainakin suihkussa myös korvakäytäviin menee sen verran kosteutta (Siis en tietenkään tarkoita että suihkuttaisin korviin vettä), että varsinkin suihkun jälkeen on hyvä putsata korvakäytävät kun vaikku irtoaa hyvin.

Vierailija
17/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä remowaxia viikon ajan öisin ja muista huuhdella aamulla. Tuota sinulle ohjeistavat, jos soitat tk:een.

Vierailija
18/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, siis miten sulla niin vaikkuiset korvat voi olla? Etkö peseydy ikinä? Mulla ainakin suihkussa myös korvakäytäviin menee sen verran kosteutta (Siis en tietenkään tarkoita että suihkuttaisin korviin vettä), että varsinkin suihkun jälkeen on hyvä putsata korvakäytävät kun vaikku irtoaa hyvin.

Se on ihan korvan rakenteesta kyse, ei pesun laadusta tai määrästä. Mun on käytävä puhdistuttamassa korvani 3-4 vuoden välein. Eikä tosiaan puhdistu kotikonstein.

Vierailija
19/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan korvan rakenteesta kyse, ei pesun laadusta tai määrästä. Mun on käytävä puhdistuttamassa korvani 3-4 vuoden välein. Eikä tosiaan puhdistu kotikonstein.

No niinpä. Ihan terveyskirjastossa lukee, että normaalisti vaikku poistuu korvasta itsestään, mutta jos on liian ahtaat korvakäytävät (mitkä mulla kuulemma on) tai jostain syystä vaikkua muodostuu liikaa niin silloin voi tulla ongelmia. Ja mulla on muutenkin krooninen vaiva nuo korvaongelmat, alkoi yhtenä kesänä kun uin paljon luonnon vesissä. Nyt ei vain ollut ollut pitkään aikaan mitään ja tämä kerta tuntui erilaiselta kuin aiemmin niin en tajunnut heti että on sitä samaa vaivaa kuin aiemminkin. Ap

Vierailija
20/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se vielä että siitä putsaamisestahan tämä lähtikin. Korvia ei saisi kaivaa millään mutta tuntui että oli pakko ja siitä se lähtikin kun työnsin vanupuikolla sitä vaikkua vaan syvemmälle. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme