Miten kutsut omin sanoin autojen merkkinimiä?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pompan nappi = Fiat/Seat 600
Saman näköstä autoa markkinoitiin myös nimellä Neckar Jagst. Tehtiin Saksassa AFAIK.
Ja tehtiin myös Jugoslaviassa nimellä Zastava 750
On tehty Espanjassakin Seatina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauksal Viva. Oon ollut kyydissä.
Vauxhall Viva, lausutaan Vaiva.
Juuh 🤣melkoista vaivaa aikoinaan näköjään ko.menopeli pitikin, sillä alati oli pajalla korjattavana ja omistajallaan kädet mustana rassauksesta😄
Lada = Lattarauta
Fiat 850 = Kasipuokki
Simca 1000 = Simca Tonni korjaamojen onni
Ford Taunus = Tuhnus
Mazda Marella = Marinella
Saab 96 = Kajakkikaksikko
V...n volvot ja v...n bemarit on ainakin meikäläisen huulilla usein kun autolla liikun.
Onhan noita. Skeida, rellu, tojo, pösö, mitsu, subarapu, mosse, letukka, bemari, mese, hyny jne..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lolvo, mikäs teillä?
:D
Vulva
Skooda, neljä pyörää ja looda, isä ohjaa, äiti pitää pohjaa ja vaari varastaa varaosia (en ole ihan varma muistinko oikein...)
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan sellaista autoa kuin Austin majour?
Mikä tuo tuollainen voisi olla? En tiedä kuin Renault 10 Majorin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman näköstä autoa markkinoitiin myös nimellä Neckar Jagst. Tehtiin Saksassa AFAIK.
SEAT Ibidza??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bel Air 1963 kirjoitti:
No jopa on! Moni on käsittänyt väärin kysymyksen. Piti kertoa, millä nimillä itse kutsuu erimerkkisiä autoja. Jotkut sen sijaan ovat ajatelleet, että pitää keksiä "hauskoja" nimiä eri merkeistä. Kukahan kutsuu Toyota Coronaa virukseksi? Kun ei koko autoakaan enää juuri ole liikenteessä. Myös tuntuu oudolta, että joku ihan oikeasti kutsuisi Kiaa "kiisseliksi". Tai Opelia "olliksi". Mutta miten vaan.
Tunnetumpia lienevät nimitykset Chevrolet = Letukka, Moskvitsh = Mosse, Fiat = Hiivatti, Peugeot = Pösö tai Pökötti jne.
Minä vaan tuota Toyota Coronaa, etteikö se ollut Toyota Corolla?
Toyotalla ollut mm. Corona, Corolla, Carina, Celica, Camry, Cressida,
Crown unohtui, pahoittelut.
Vierailija kirjoitti:
Skooda, neljä pyörää ja looda, isä ohjaa, äiti pitää pohjaa ja vaari varastaa varaosia (en ole ihan varma muistinko oikein...)[/quote
🤣😃Tää on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SEAT Ibidza??
https://www.google.fi/search?q=seat+750&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartburgissa oli ihan karseat moottorin äänet;ei jäänyt arvauksen varaan, mikä auto oli kyseessä, kun kuuli vaikkapa näkemättä itse autoa, kun kuuli sen auton käynnistyvän kadun varrella tai pihoilla.
😁Warren lempinimistä eräs oli Rin-tin-tin, ilmeisesti 2-tahtimoottorin rumpsutuksesta alkunsa saanut.
🤣 Rin-tin-tin😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan se oli jo mainittu: Pompan nappi = Fiat/Seat 600
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartburgissa oli ihan karseat moottorin äänet;ei jäänyt arvauksen varaan, mikä auto oli kyseessä, kun kuuli vaikkapa näkemättä itse autoa, kun kuuli sen auton käynnistyvän kadun varrella tai pihoilla.
😁Warren lempinimistä eräs oli Rin-tin-tin, ilmeisesti 2-tahtimoottorin rumpsutuksesta alkunsa saanut.
Joo, kun polkaisi kaasupoljinta, moottori pisti "riinttinttinttinttintin"
Skodasta kaupunkilaisserkku lohkaisi: Skoda, neljä pyörää ja romuloota, helppo purkaa ja koota. Sekä: Ota velka, osta Volga, Volga loppuu ennen kuin velka.
Tämmöstä joskus 70-luvun lopussa sai kuulla.
Oli myös Morris Minor