Miten kutsut omin sanoin autojen merkkinimiä?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Pompannappi ole Fiat500?
Juu, joka toinen automerkki oli valtateillä vastaantulevista autoista toi pieni Fiat tai sit kuplavolkkari 60-luvulla/70-luvullakin.
1971 eniten myyty henkilöauto Suomessa.
Fiat 500 oli Suomessa hyvin harvinainen verrattuna Fiat 600:n.
Wartburg = korppusaha (2-tahtimoottorin äänestä varmaan tullut)
Pösö, sitikka, rellu, fiasko, mekkeri, bemari, skeida, biudi (Audi) jne. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Pompannappi ole Fiat500?
Juu, joka toinen automerkki oli valtateillä vastaantulevista autoista toi pieni Fiat tai sit kuplavolkkari 60-luvulla/70-luvullakin.
1971 eniten myyty henkilöauto Suomessa.
Fiat 600, ei 500.
:DLisää näitä autojen nimien muunnoksia ja kutsumanimiä.
Syvänauruiset kiitokset tähän ketjuun osallistujilta.
Keveyttä Coronaviruksen puitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pompan nappi = Fiat/Seat 600
Saman näköstä autoa markkinoitiin myös nimellä Neckar Jagst. Tehtiin Saksassa AFAIK.
Ja tehtiin myös Jugoslaviassa nimellä Zastava 750
Vierailija kirjoitti:
Citroën 2CV/Dyane = sätkäkone (rullattava kangaskatto)
Samaista Sitikkaa kutsuttiin myös Rättisitikka.
Muistaako kukaan sellaista autoa kuin Austin majour?
Pösö, Mersu, Sitikka, Bemari, Volkkari, Rönöö, Laada.
Vauksal Viva. Oon ollut kyydissä.
Vartburgissa oli ihan karseat moottorin äänet;ei jäänyt arvauksen varaan, mikä auto oli kyseessä, kun kuuli vaikkapa näkemättä itse autoa, kun kuuli sen auton käynnistyvän kadun varrella tai pihoilla.
😁
Ford Karies oli jossain alivaltiosihteerin jutussa, ja mielestäni passasi omalle fordilleni. Vaikka palvelikin minua pitkään.
Bel Air 1963 kirjoitti:
No jopa on! Moni on käsittänyt väärin kysymyksen. Piti kertoa, millä nimillä itse kutsuu erimerkkisiä autoja. Jotkut sen sijaan ovat ajatelleet, että pitää keksiä "hauskoja" nimiä eri merkeistä. Kukahan kutsuu Toyota Coronaa virukseksi? Kun ei koko autoakaan enää juuri ole liikenteessä. Myös tuntuu oudolta, että joku ihan oikeasti kutsuisi Kiaa "kiisseliksi". Tai Opelia "olliksi". Mutta miten vaan.
Tunnetumpia lienevät nimitykset Chevrolet = Letukka, Moskvitsh = Mosse, Fiat = Hiivatti, Peugeot = Pösö tai Pökötti jne.
Minä vaan tuota Toyota Coronaa, etteikö se ollut Toyota Corolla?
Vierailija kirjoitti:
Vauksal Viva. Oon ollut kyydissä.
Vauxhall Viva, lausutaan Vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Bel Air 1963 kirjoitti:
No jopa on! Moni on käsittänyt väärin kysymyksen. Piti kertoa, millä nimillä itse kutsuu erimerkkisiä autoja. Jotkut sen sijaan ovat ajatelleet, että pitää keksiä "hauskoja" nimiä eri merkeistä. Kukahan kutsuu Toyota Coronaa virukseksi? Kun ei koko autoakaan enää juuri ole liikenteessä. Myös tuntuu oudolta, että joku ihan oikeasti kutsuisi Kiaa "kiisseliksi". Tai Opelia "olliksi". Mutta miten vaan.
Tunnetumpia lienevät nimitykset Chevrolet = Letukka, Moskvitsh = Mosse, Fiat = Hiivatti, Peugeot = Pösö tai Pökötti jne.
Minä vaan tuota Toyota Coronaa, etteikö se ollut Toyota Corolla?
Toyotalla ollut mm. Corona, Corolla, Carina, Celica, Camry, Cressida,
Vierailija kirjoitti:
Vartburgissa oli ihan karseat moottorin äänet;ei jäänyt arvauksen varaan, mikä auto oli kyseessä, kun kuuli vaikkapa näkemättä itse autoa, kun kuuli sen auton käynnistyvän kadun varrella tai pihoilla.
😁
Warren lempinimistä eräs oli Rin-tin-tin, ilmeisesti 2-tahtimoottorin rumpsutuksesta alkunsa saanut.
Mulla on lolvo, mikäs teillä?
:D
Chevrolet = Servoletti
Citroën = Sitroääni
Fiat = Viiatti
Ford = Voorti
Jaguar = Jakuaari
Opel = Ooppeli
Peugeot = Peukeutti
Rolls-Royce = Rolls-Roisi tai Rolssi tai Är-Är
Saab = Saappi
Siinä nyt joitain esimerkkejä.