Mikä on etunimesi tarina?
Itselläni ei ole mitään erikoista tarinaa, äitini vain piti Heli-nimestä ja halusi antaa sen minulle. Tämmöinen tarina kuitenkin liittyy, että saman kadun minua paljon vanhempi Heli oli tullut käymään meillä kotona ja tivannut miksi minulle laitettiin sama nimi kuin hänellä. (Mitähän tuostakin pitäisi ajatella? :D)
Kiinnostaisi teidän nimien tarinat. :)
Kommentit (43)
Kun äitini oli lapsi, hänen naapurissaan asui kaunis ja rikas tyttö. Silloin hän oli päättänyt, että jos hän joskus saa tyttären, antaa hän nimeksi tuon työn nimen.
No tämäpä sattui. Minun etunimeni on oikeesti Tariina. Naimisin mennessä ja sukunimen vaihtuessa miehen kanssa samaan vaihdoin myös puhuttelunimeni toiseen etunimeeni Riikkaan.
Vaihdoin, koska en vaan enää jaksanut jokaisessa vieraassa paikassa alkaa tavata tuota Tariinaa.
Naapurin tyttö antoi mulle nimen. Sillä ei vissiin ollu väliä, kunhan nyt joku nimi on pennulla.
Vierailija kirjoitti:
Kun äitini oli lapsi, hänen naapurissaan asui kaunis ja rikas tyttö. Silloin hän oli päättänyt, että jos hän joskus saa tyttären, antaa hän nimeksi tuon työn nimen.
Mulla oli lapsena täysin sama ajatus. En halua lapsia, mutta jos mieli muuttuu, harkitsen kyseistä nimeä. :D
Kumman paljon väkeä joiden toinen vanhempi vain on päättänyt nimen yksin lapselleen. Itselläni vanhemmat tekivät listan, josta sitten playoffs-tyyliin vähensivät nimiä kunnes vain yksi oli jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Kumman paljon väkeä joiden toinen vanhempi vain on päättänyt nimen yksin lapselleen. Itselläni vanhemmat tekivät listan, josta sitten playoffs-tyyliin vähensivät nimiä kunnes vain yksi oli jäljellä.
Eiköhän molemmat vanhemmat ole olleet mukana päättämässä nimeä, vaikka nimi olisikin tullut toisen ehdotuksena.
Esimerkiksi siskoni nimen tarina on, että sopivaa nimeä ei meinannut löytyä mutta äiti satukirjaa lukiessa löysi kauniin nimen, joka annettiin siskolleni. Ei sitä olisi annettu, jos isäni olisi nimeä vastustanut.
Jeesuksen äidin nimi kulkee äidinpuolen suvussa eri variaatioina.
En tiedä kuka keksi nimeni, mutta sen kuulin usein että äiti ei olisi halunnut nimetä minua niin, hänellä oli eri nimi mielessä, mutta se ei isälle kelvannut.
Mutta nimenhän on voinut keksiä joku muukin.
Myös sisareni nimestä kuulin ettei äiti olisi sitä halunnut, koska oli työssään tavannut jonkun inhottavan henkilön, ja se nimi toi tämän mieleen.
Viimeisestä sisaruksesta sitten ihan me lapset jo ilmoitimme ettei vanhempien suunnittelema ole hyvä, ja niinpä nimeksi tuli ihan muu, epäilen että isän pomon lapselta keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Taina Tomera -kirjat. t. Taina
Toinen nimeni on isäni keksimä, etunimi äitini. Toisella nimellä olisivat alkaneet kutsua, mutta kummitäti oli pitänyt sitä hyvänä toisena nimenä, mutta liian vanhanaikaisena pikkutytölle. En kerro tunnistamisen vuoksi oikeaa nimeä, mutta se on tyyliä Tellervo. Onneksi eivät alkaneet kutsua, mutta toisena nimenä se on ok.
Äitini suosikkilaulajan nimi minulle annettiin. Onneksi suomalainen laulaja.
Pieni talo preerialla -sarja tuli telkkarista syntymäni aikoihin.
T. Laura
Äitini parhaalla ystävällä ja isäni exällä oli sama nimi. Äitini halusi tuon nimen, isäni ei viitsinyt tuolloin sanoa, kenestä nimi häntä muistutti.
Isäni piti todella paljon skandinaavisesta mytologiasta ja historiasta ja luki paljon kirjoja. Kuulemma kun olin availlut silmiä ensimmäisiä kertoja kokonaan niin ne näytti avaruudelta. Mun nimi on Saga
Ei todellakaan mitään tarinaa. Se nyt vaan oli ikäluokkani suosituin nimi. Täysin persoonaton Niina.
Äitini olisi halunnut antaa minulle nimeksi Heli, mutta anoppi sanoi ei. Syystä että tunsi jonkun miehen, joka aina lauleli Helilleni minä kahvia keitän.
No toinen nimeni on sitten Heli.
Minut on nimetty syntymävuoteni Miss Suomen mukaan. Kuten ilmeisesti myös sadat muutkin suomalaiset naiset. Ekalla luokalla kaimojani oli jopa 3. Rinnakkaisluokalla kaksi lisää.
Vierailija kirjoitti:
Äitini olisi halunnut antaa minulle nimeksi Heli, mutta anoppi sanoi ei. Syystä että tunsi jonkun miehen, joka aina lauleli Helilleni minä kahvia keitän.
No toinen nimeni on sitten Heli.
Ei pitäisi olla anopilla tuohon päätösvaltaa. Huonokuuloinenkin ilmeisesti oli, laulu oikeasti menee niin, että heililleni minä kahvia keitän.
Sain kastenimekseni top 5 sinä vuonna olleen nimen (Minna), mutta jostain syystä minua alettiin jo pienenä kutsua Mintuksi. En edes itse pienenä tiennyt ettei se ole minun virallinen nimeni koska kukaan ei minua Minnaksi kutsunut.
Taisin olla alakoulussa kun lisäsimme Mintun kahden muun nimeni eteen ja niin siitä tuli virallinen.