Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on etunimesi tarina?

Vierailija
15.04.2020 |

Itselläni ei ole mitään erikoista tarinaa, äitini vain piti Heli-nimestä ja halusi antaa sen minulle. Tämmöinen tarina kuitenkin liittyy, että saman kadun minua paljon vanhempi Heli oli tullut käymään meillä kotona ja tivannut miksi minulle laitettiin sama nimi kuin hänellä. (Mitähän tuostakin pitäisi ajatella? :D)

Kiinnostaisi teidän nimien tarinat. :)

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös.

Vierailija
2/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään olis mitään tarinaa? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli nähnyt ennen syntymääni unen, jossa hänellä oli tytär. Sain saman nimen kuin tuo unen tytär.

Vierailija
4/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli nähnyt ennen syntymääni unen, jossa hänellä oli tytär. Sain saman nimen kuin tuo unen tytär.

Kaunis tarina.

Vierailija
5/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kadun Heli ei nyt tajua, ettei toisten kotona juoksennella koronan aikaan. Jutun karmein osuus. Kohta teistä on vain yksi Heli koko kadulla.

Vierailija
6/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni nimi. Ei muuta tarinaa.

Vierailija
7/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinoita on helppo muunnella ja solvata oman mädän mielen mukaan.

Mitä järkeä alanuolittajille kirjoittaa tai nähdä mitään ylipäätänsä.

Vaikka asenne on tämä niin en pidä coronaviruksia hyvinä vaan eliminoitavina.

Vierailija
8/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli minua odottaessaan lukenut kirjan, missä oli ollut nimiseni henkilö ja ihastunut nimeen ja päätti antaa sen minulle, jos olen tyttö.

Vierailija
9/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummoni nimi. Suvussa muutenkin kierrätetään samoja nimiä parin-kolmen sukupolven välein. Ihan kiva perinne oikeastaan.

Vierailija
10/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kertoi, että kätilönä toimi minun nimiseni kaunis nainen, joten nimeni tulee siitä. Äiti ei ole tätä tarinaa vahvistanut joten voi olla täyttä huuhaatakin.

Vierailija
11/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tarina: Etunimeni sain vuonna -72 Moottoripyöräilijä Jarno Saarisen mukaan. Oli lajinsa ensimmäinen suomalainen maailmanmestari tuona vuonna. Valitettavasti menehtyi seuraavana vuonna. Toinen nimeni tulee samana vuonna Kultaa Munchenin olympialaisissa juosseelta Pekka Vasalalta.

Vierailija
12/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mielestä eräs ulkomailla työskennellyt suomalaismalli oli todella kaunis ja nimesi mut hänen mukaansa. Nimi oli annettaessa aika harvinainen, mutta nykyään ei enää.

Juu, aika pinnallista, mutta semmoinen mun äiti on.

13/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani valitsivat minulle mahtipontisesti arkkienkelin nimen.

Nimeni tarkoittaa ”Jumala parantaa”.

Esikuvani on apteekkien, sokeiden ihmisten, ruumiillisten vaivojen, silmävaivojen, suojelusenkeleiden, iloisten tapaamisten, mielisairauden, rakastavaisten, painajaisten, hoitajien, apteekkarien, lääkärien, matkaajien ja nuorten ihmisten suojeluspyhimys, jonka tehtävänä on ihmisten parantaminen, suojeleminen ja demonien kahlitseminen.

Äitini oli ammatiltaan lääkäri, joten tämä arkkienkeli oli ilmeisesti lähellä hänen sydäntään.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
14/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mielestä Priscilla Presley oli Dallasin aikoina maailman kaunein nainen. Priscilla esitti Dallasissa Jenna-nimistä naista ja siitä sain nimeni.

Vierailija
15/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni keksi nimeni.

Ihan hyvä nimi, josta olen ylpeä, koska nimisiäni ihmisiä sukunimi mukaan luettuna ei takuulla ole koko maailmassa kuin yksi.

Vierailija
16/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini mielestä Priscilla Presley oli Dallasin aikoina maailman kaunein nainen. Priscilla esitti Dallasissa Jenna-nimistä naista ja siitä sain nimeni.

Hui, aattelin ensin, että sun etunimi on Priscilla :D

Vierailija
17/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksoisnimi, jonka olen saanut isomummoni mukaan. Kun menin naimisiin ja otin kaksoissukunimen, jätin etunimestäni väliviivan pois.

Vierailija
18/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimeksi piti tulla Anni, isomummomi mukaan, mutta päivänä jona synnyin oli kuulemma todella kirkas sininen taivas ja silmäni ovat myös siniset joten nimekseni tuli Sini. Oman tyttäreni sai nimekseen Anni.

Vierailija
19/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini piti lapsena Heidi-elokuvista ja kirjoista. Päätti että jos tulee tyttö niin sen nimen antaa. Ja niinhän siinä kävi.

Vierailija
20/43 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain etunimeni siksi, että vanhempieni mielestä olisi hyvä, jos nimi olisi hieman kansainvälisempi ja harvinaisempi.

Meitä oli kansakoulun ensimmäisellä luokalla -60-luvulla 3 samannimistä 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi