Muita joilla kuraattori, opettaja ja rehtori kimpussa koska etätehtäviä ei palauteta ajallaan ja vaativat palaveerausta?
Lapsen koulussa on huoli herännyt koska tehtävien palautus ei suju ajallaan. Askartelutehtävät ovat myös olleet pääsääntöisesti tekemättä, ja olemme keskittyneet tärkeimpiin, eli matikkaan, äidinkieleen ja vieraisiin kieliin. Koska perheessämme on useampi etäkoululainen, ja itse olen totaali yh, en millään ehdi toteuttamaan kaikkea ennen klo 16. Otan opiskelun vakavasti ja todella istun lasten vieressä neuvoen ja opettaen useamman tunnin päivässä. Opetan lapsia erikseen koska he tarvitsevat ikäeron takia erilaista tukea. Sovellukset ovat myös eri ja koneita vain yksi.
Haluan että opiskeltavat asiat todella sisäistetään. Meetit eivät ole olleet pakollisia, mutta nyt on herännyt huoli kuitenki siitä että lapset eivät ole niihin osallistuneet. Ei ole ollut tarvetta, koska olen kotona ja koko ajan apuna ja tukena. Tehtävät palautamme sitä mukaa kun saamme niitä valmiiksi. Jäljessä lapset ei ole oppimisessa eikä heillä ole koskaan ollut mitään oppimisvaikeuksia.
Epäilen vahvasti, että taustalla vaikuttaa lastensuojeluilmoitus joka tuli aikoinaan siitä että hakeuduin saamaan keskusteluapua perheenjäsenen kuolemantapauksen takia. Olin itkuinen toki. Sairaanhoitajalla heräsi huoli ja hän teki ilmoituksen. Sen johdosta myös koululle soitettiin. Selvitys kesti puolisen vuotta ja oli henkisesti raskas. Pelkäsin koko ajan mitä tapahtuu. Lopputulema oli että ei ole huolta. Sillä ei ole kuitenkaan merkitystä, koska korvamerkintä on jo. Koen että olen suurennuslasin alla jatkuvasti. Olen peloissani ja ahdistunut. Suren lasten takia, että he ovat "merkittyjä" seuraavat vuodet eteenpäin. Olenko tosiaan ainoa jota tällä tavoin lähestytään huoliarmeijan voimin?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän vielä että paikkakunnallamme on oma kotikouluryhmä ja siinä on ihana ilmapiiri. Jokaista tuetaan omissa vahvuuksissaan ja oppimistavoissaan. Opiskelutulokset ovat olleet hienoja. Vanhemmilla on monella myös opettajan koulutus ja muita pedagogisia opintoja. Itsekin olen korkeakoulutettu.
Ap
Lisään tähän vielä että nyt provoilusi meni yli. Tarkkuutta seuraavaan!
Huh mitä kommentointia. Todella kapeakatseista räksytystä. Ihan hyvä että lapsenne ilmaantuvat meetteihin ja orjallisesti suorittavat poikkeustilaa. He ilmeisesti tarvitsevat sitä.
Ap
Siellä on pakko olla. Herätä lapset ihan lukkarin mukaan ja kirjat esille. Mikäli on poissa niin se on poissaolo eli lintsaus.
Tehtävät tehdään tunnin aikana. Ei voi olla ja leikkiä. Valitan.
Mikäli kaikkia ei ole tehty niin ei haittaa eikä haittaa jos on väärin.
Ikävä tilanne tämä ja kaikki koulut ei ole samanlaisia joten muutto voi raikastaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
En edelleen ymmärrä huolta.
Ei ole vain yhtä oikeaa tapaa elää tätä outoa aikaa.Elämme poikkeusoloissa, eikä tässä jaeta tyylipisteitä kenellekään. Jos ja kun ap:n lapset opiskelevat ja oppivat, niin huoli pois kaikilta. Meetit ja muut eivät kesää tee. Ilman niitä voi elää oikein hyvin.
Ap:lle tsempit. Olet teräsnainen!
T. Ope, joka vastasi jo aiemminkin
Kerrankin joku sympaattinen ja järkevä ope täällä linjoilla! Yleensä täältä saa lukea vaan ilkeitä kommentteja opettajilta, jossa haukutaan että äidit tekee kaiken väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän vielä että paikkakunnallamme on oma kotikouluryhmä ja siinä on ihana ilmapiiri. Jokaista tuetaan omissa vahvuuksissaan ja oppimistavoissaan. Opiskelutulokset ovat olleet hienoja. Vanhemmilla on monella myös opettajan koulutus ja muita pedagogisia opintoja. Itsekin olen korkeakoulutettu.
Ap
Huh mitä kommentointia. Todella kapeakatseista räksytystä. Ihan hyvä että lapsenne ilmaantuvat meetteihin ja orjallisesti suorittavat poikkeustilaa. He ilmeisesti tarvitsevat sitä.
Ap
Siellä on pakko olla. Herätä lapset ihan lukkarin mukaan ja kirjat esille. Mikäli on poissa niin se on poissaolo eli lintsaus.
Mikäli kaikkia ei ole tehty niin ei haittaa eikä haittaa jos on väärin.Ikävä tilanne tämä ja kaikki koulut ei ole samanlaisia joten muutto voi raikastaa tilannetta.
Mitä sitten vaikka tulisi muutama poissaolo? Miten joku voi olla näin ahdasmielinen? Ei ihme, että Suomessa on niin paljon mielenterveydellisiä ongelmia, kun etäkoulukin otetaan näin kuolemanvakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mikäli kaikkia ei ole tehty niin ei haittaa eikä haittaa jos on väärin.Ikävä tilanne tämä ja kaikki koulut ei ole samanlaisia joten muutto voi raikastaa tilannetta.
Mitä sitten vaikka tulisi muutama poissaolo? Miten joku voi olla näin ahdasmielinen? Ei ihme, että Suomessa on niin paljon mielenterveydellisiä ongelmia, kun etäkoulukin otetaan näin kuolemanvakavasti.
Muutama?
Ja minusta se on kyllä ap itse joka ottaa koulunkäynnin lievästi sanottuna fanaattisen tosissaan. Mahtaa kotona olla hirveä ilmapiiri tuollaisen äidin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Tuo vika kommentti oli minun ja kyllä on niin että on oltava paikalla. Heti räpsähtää poissaolo jos ei ole paikalla. Kokemusta on kolmesta tunnista.
En minä tässä ahdasmielinen ole vaan koulussa opettajat on niitä ahdasmielisiä.
Tiukkaa on ja sama jos ei osaa yhtä ainetta niin sekin oli liikaa.
Armoa ei löydy kaikista kouluista.
Ajatella että mun lapsella loppuu peruskoulu ja tämmöistä on meno.
No herran tähden. Tietenkin tulee poissaolomerkintä josei kerran ole paikalla! Milloin se sitten pitäisi tulla???
Todella yököttäviä ihmisiä tällä palstalla muutamaa järkevää poikkeusta lukuunottamatta. Juuri teidänkaltaisten ihmisten takia olen oman lapseni ottanut kotiopetukseen alusta alkaen. Koulu sujuu paremmin kuin monella muulla ja elämä on kaikin puolin rikkaampaa.
Eihän ap:lla ole mitään ”tilannetta”. Vaan ongelma on se että hän on käytännössä perustanut kotiinsa oman oppilaitoksen ilmoittamatta sitä koululle tai opetusvirastoon.
Jos lapset on koulussa kirjoilla, heidän pitää noudattaa sen koulunsa sääntöjä ja systeemejä.
Ja jos rahaa kerran on niin hanki nyt herran tähden lapsille tarpeelliset työvälineet!