Jos Suomeen tulee hengityssuojain/maskipakko niin noudatatko sääntöä ?
Käyttöön joka reissulle kauppaan tai apteekkiin.
Kommentit (92)
Laittaisitko kiinalaisen maskin/hengityssuojaimen naamallesi ?
Nillä on lähinnä psykologinen vaikutus kuin teltan seinällä.
Eikös kasvojen peittäminen ollut länsimaihin kuulumaton asia ja jotenkin erityisesti naisia alistavaa?
Voin alkaa käyttä burkhaa, mutta en mitään erillistä maskia.
Mulle on nyt kahtena peräkkäisenä päivänä kaupassa käynyt niin, että multa on tullut aivastus niin yllättäen, etten ole ehtinyt aivastaa hihaani. Se vain tuli! Jos olisi ollut jokin suoja naamalla, vaikka kuinka epäortodoksinen ja likaisilla käsillä hipelöity ja edestakaisin laitettu ja pois otettu, niin joka tapauksessa se olisi estänyt märimmät ja isoimmat pärskeet, jotka suustani ja nenästäni lensivät.
Olin kirjakaupassa ja mulla sattui olemaan kirja kädessä. Ihan täynnä märkiä roiskeita. Päätin ostaa kirjan, mutta sitä ennen pyyhin sen käsidesillä. Sitä mulla sentään oli mukana. Sitten odottelin vartin ja luikin siellä hyllyjen väleissä ja sitten pyyhin vielä uudestaan käsidesillä, ennen kuin uskalsin mennä kassalle maksamaan.
Reagoin tosin siitepölyyn, tuskin mulla koronaa on, mutta en olisi silti kehdannut jättää sitä aivastuskirjaa hyllyyn. Pakkohan se oli ostaa.
En kyllä mielelläni maskia käyttäisi kaduilla, mutta kaupassa se voisi olla asiallista, sillä aivastus saattaa tulla yhtäkkiä kenelle tahansa.
Kasvot peittävää burkaa ei saisi jossain maissa käyttää. Huntujakaan.
Hengityssuojaimet/maskit ovat luvallisia. Ajaa saman asian.
Minulla on suojus, jolla suojaan sinua. Sinulla on suojus, jolla suojaat minua. Yksinkertaista.
Todellakin käytän. Ja olen jo maskeja omilla rahoillani tilannut, vaikka rahaa ei muutenkaan ole paljoa käytössä. Terveys ennen kaikkea. Oma terveys ja muiden terveys.
Ompelutaitoinen ei tartte olla, YouTubessa on paljon erilaisia kotikutoista vinkkejä,mitä kokeilin paria, ihan hyvä tuli.
En. Edes maskipakko ei saa mua lähtemään kauppaan tai apteekkiin. Pysyn kotona kuten tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti käyttäisin. Metka nähdä loppukesästä ihmisten rusketusrajat kasvoissa, jos maskeja joudutaan koko kesä käyttämään. Kaikilla sellanen vertikaalinen puolen naaman rusketus.
Onneksi on olemassa leveälierisiä hattuja niin ei aurinko pääse naamaan lainksan. Migreeneistä kärsivänä se ja aurinkolasit on mun vakiovaruste kesällä. Tuun näyttämään niin hullulta kesällä, jos tähän lisätään vielä maski.
En aio käyttää maskia vaikka siitä tulisi pakollista, mutta ei siitä tule. Vahvan suosituksen THL voi antaa, mutta kuka niiden juttuja enää muutenkaan uskoo.
Maskejahan ei ole koko valtakunnassa juuri siksi niitä yritetään hankkia kaikkien huijarienkin kautta Kiinasta.
Jos maskeja tulee kaupan, niin hinta tulee olemaan kova, kuten käsidesin kohdalla pikku pullo 38 euroa. Niin ja maskit ovat kertakäyttöisiä, eli niitä tarvitaan paljon jos joka kerran ulos mennessä pitää jostain löytyä uusi maski.
Itse en osaa niitä tehdä, eikä minulla ole ompelukonettakaan. Vaikka olisikin niin en silti saisi maskia aikaiseksi. Kangasta, lankaa, neuloja, suodattimia ja mitä kaikkea pitäisi joka tapauksessa ensin hankkia.
Eihän noita suojia saa enää mistään edes ammattilaiset remppamiehet eikä rakennuksilla työskentelevät!
Miten kuvittelette että tavikset saa siviilikäyttöön?
Kannattaa tosiaan katsoa mitä moskaa ulkomailta tilaa, koska kuulin että joissakin filtterisuojissa on ollut ASBESTIA! Sitten menehdytäänkin syöpään eikä koronaan!
Ruotsi sai pahimman koronaepidemian ohi Tukholman seudulla jo viime viikolla, ilman että kellekään pakotettin naamalle mitään maskeja!
Jos tulisi maskipakko, olettaisin, että valtio sitten kustantaa jokaiselle ne maskit. Muutoin ei ole varaa vaihdella maskia alituiseen eikä yhden maskin jatkuva käyttö ole millään tasolla järkevää, itse asiassa vaarallisempaa.
EN. enään. On niin monen kallispalkkaisen virkamiehen ja -naisen toimesta kerrottu, että niistä ei ole isommin hyötyä. Haittoja paremminkin korostettu joten antaapa sitten olla jatkossakin. En ole tuuliviiritoiminnolla varustettu. Eikä takki kääntyile tilanteen mukaan.
Toki tuo hyötyjen vähättely johtuu ihan siitä, kun niitä hengityssuojia yksinkertaisesti ei ole maassa. Happamia sano kettu pihlajanmarjoista...kun ei ylettynyt niitä ottamaan.
Eikös pakko lähtökohtaisesti tarkoita, että sitä on noudatettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti käyttäisin. Metka nähdä loppukesästä ihmisten rusketusrajat kasvoissa, jos maskeja joudutaan koko kesä käyttämään. Kaikilla sellanen vertikaalinen puolen naaman rusketus.
Onneksi on olemassa leveälierisiä hattuja niin ei aurinko pääse naamaan lainksan. Migreeneistä kärsivänä se ja aurinkolasit on mun vakiovaruste kesällä. Tuun näyttämään niin hullulta kesällä, jos tähän lisätään vielä maski.
Michael Jackson oli sitten aikaansa edellä kun hänellä oli hieman samanlainen kombo välillä. Hattu, aurinkolasit ja huivi. Kukaan ei kummastellut sitä.
Itse kroonisesta migreenistä kärsivänä joudun kuuntelemaan välillä ihmisten ihmettelyä sen vuoksi, että käytän sisälläkin aurinkolaseja. Minkä sille voi jos pää ei kestä vahvoja valojen kontrasteja tai vilkkuvia valoja?
Maski ei haittaa minua millään tavoin. Jos se estää minua tartuttamasta muita niin se on kyllä arvokas. En halua kenellekään sairautta.
En aio käyttää. Kokeilin pitää yhtä mieheni työmaskia ja totesin, ettei sellaista kestä pitää naamalla kuin muutaman minuutin, tuntui, että henki ei kulkenut lainkaan.
Kangasmaskit on epähygienisiä, muutama aivastus ja nenän pyyhkiminen niin vot!
Ne pitää pestä 90 asteessa. Kuinka paljon perheissä pestään pyykkiä noin korkeissa asteissa? Koneellista ei kannata pyörittää pelkästään muutaman maskin takia.
Vierailija kirjoitti:
Kasvot peittävää burkaa ei saisi jossain maissa käyttää. Huntujakaan.
Hengityssuojaimet/maskit ovat luvallisia. Ajaa saman asian.
Minulle kelpaisi vaikka kulkea niqabiin pukeutuneena siihen saakka, että rokote keksitään. Inhottaa ajatuskin, että toisten pärskeitä on hiuksissani.
Lakanakankaisen niqabin voi pestä kuumimmalla pesuohjelmalla aivan kuten kangasmaskitkin. Sellaisen ompelu ei ole mitään ydinfysiikkaa.
Onko taas tullut Kiinasta sekundaa ?
FFP2-tason suodatustehokkuutta ei VTT-testit saavuttaneet.
Ei edes FFP1-tasoa.
Voidaan kuitenkin käyttää hoivayksiköissä ja kotipalveluissa.
On pääteltävä, että muualla valmistetut ovat kalliita.
Ei nyt ole oikea aika pihtailla.
Tosin tarvittavaa määrää ei muualta saa. Edes rahalla.