Eikö Posti jaa Kiina-paketteja enää ollenkaan?
Ja onko mitään edullista keinoa edes kysyä tai valittaa asiasta? Yritin äsken soittaa asiakaspalveluun, puhelu kallis, hirveää automaattilitaniatiedotusta ja sen jälkeen valintavaihtoehtoja, joista mikään ei tainnut sopia. Ja paljon ruuhkaa ja jonotus tietysti maksullista.. Mtään chattiakaan ei taida enää olla`?
Mulla menee täysin hermot tohon puljuun.
Kommentit (46)
Vieläkö joku tilaa tuolta jotain? Aiheuttivat globaalin pandemian, vahingoittivat maailmantaloutta vuosiksi ja myyvät lisäksi paskaa. Ei vaan voi jumalauta käsittää.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä Kiinan paketeista, mutta ihmettelen itse vähän sitä, että esimerkiksi Iso-Britanniasta tilaamani tavarat kulkevat nopeammin kuin Suomesta tilaamani.
Briteistä todellakin saa tavarat nopeasti. Samaan aikaan tilattu ja paketti jo perillä kun suomalainen yrittäjä ei edes saanut pakettia lähtemään. Kaiketi voin jo soittaa että puretaan kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinasta tulevat paketit voisi suoraan kärrätä ongelmajätelaitokseen. Miksi ihmeessä tilaatte???
Samoja Kiinassa tehtyjä tavaroita myydään täällä 10 kertaiseen hintaan...joten kukakohan se on tyhmä?
En osta kaupastakaan made in China paskaa, jos muuta on tarjolla. Juuri ostin kattilan made in Finland. Eikä ollut edes paha hinta laatutuotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Kiina-paketeissa oli ainakin viivästymistä, koska koronan takia ovat kulkeneet poikkeusreittejä. On siis voinut tulla normaalia pitempi toimitusaika sen takia.
Tällä hetkellä meillä on vähemmän Kiina-paketteja luovutettavana kuin yleensä.
Sanoisin, että tällä hetkellä voi olla vaikea arvioida, missä kulkee sellainen lähetys, jolla ei ole seurantaa.
t: noutopisteessä työskentelevä
Jäikö lakon aikaan Kiina-paketteja toimittamatta? Nimittäin minulta jäi sueampikin saamatta...
Pari kk kesti tulla, mutta viime viikolla hain paketin. Eli kyllä ne kulkevat.
Koronakriisin takia Kiina pitäisi pistää kauppasaartoon. Olen itsekin aiemmin tilannut Kiinasta halvalla tavaraa, mutta tämä koronakriisi avasi silmäni lopullisesti kyseisen maan välinpitämättömyydelle ja läpimädälle hallinnolle. Kukaan vähänkään järkeä ja moraalia omaava henkilö ei enää tilaa turhaa kiinakrääsää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhtään hävetä tilata Kiinasta roskaa?
sitä sun kannattaa kysyä HVK:lta
Vierailija kirjoitti:
Kiina-paketeissa oli ainakin viivästymistä, koska koronan takia ovat kulkeneet poikkeusreittejä. On siis voinut tulla normaalia pitempi toimitusaika sen takia.
Tällä hetkellä meillä on vähemmän Kiina-paketteja luovutettavana kuin yleensä.
Sanoisin, että tällä hetkellä voi olla vaikea arvioida, missä kulkee sellainen lähetys, jolla ei ole seurantaa.
t: noutopisteessä työskentelevä
Nyt ollaan tärkeän asian äärellä kun asiantuntijakin saatiin paikalle vastaamaan kiperiin kysymyksiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun paketit on tulleet ihan sujuvasti, viimeksi tänään hain yhden.
Minullekin tulee paketit kohtuullisen nopeasti, mutta menevät eri paikkoihin kuin olen tilannut.
Kaikki on pitänyt hakea postista (siis kaupasta tiskiltä) vaikka olen pyytänyt toimittamaan pakettini automaattiin jotta voisin välttää kontakteja ja jonotusta siellä postissa/kaupassa.
Ihmiset ovat tilanneet niin paljon nettikaupoista (ihan suomalaisistakin) tavaraa, että automaatit ovat täynnä. Säilytysaikaa automaateissa on vielä kaiken lisäksi pidennetty, sekin lisää automaattien täyttymistä, kun osa ei hae pakettiaan heti. Siksi pitää asioida Postin asiamiehellä.
Wishiltä saa halpaa sätkäpaperia, sitä tilaan. Sen verran, mitä lähetystä pystyy seuraamaan, on ainakin Kiinasta lähtenyt. Pari kk tilauksissa yleensä on mennyt.
Mulla ei ole tullut yhtäkään pakettia Kiinasta perille mitä olen joulukuusta eteenpäin tilannut. Seurantakoodin mukaan on tammikuussa saapunut suomeen, sen jälkeen ei ole mitään kuulunut. On tullut sellanen fiilis ettei paketit taida koskaan löytääkkään perille asti..
Eipä ne perille tule! Seuranta näyttää, että paketti saapunut lentokentälle Suomeen, ja sen jälkeen häviää aina tuhka tuuleen. Suomalainen seuranta ei koskaan näytä paketista yhtään mitään. Kun kysyy Postilta netin kyselylomakkeella seurantakoodillisesta lähetyksestä, saa aina saman vastauksen "kysy myyjältä". Olisi hauska tietää, missä on se pohjaton kita, joka kaiken nielee.
Entä nyt? Kulkeeko paketit normisti? Vaikea löytää vastausta Googlella
Työntekijäpulasta johtuen priorisoidaan kirjeisiin ja muihin lähetyksiin ja sitten vasta kiinapaketteihin. Joskus ei ehditä pistämään edes kaikkia kirjeitä jakeluun. Nytkin taitaa olla toissaviikkoisia paketteja pöydän alla odottamassa milloin tilanne helpottaa. t: jakelussa työskentelevä
Ruotsissa tehtiin jokin epävirallinen tutkimus, miksi paketteja katoaa. Tässä seurannassa todettiin, että pieniä paketteja esim. muistitikkija ja sen sellaisia katoaa paljon. Isoja paketteja ei katoa.
Tutkijat totesivat, että pienet paketit katoavat helposti jakajien taskuihin.
Ikävää, mutta totta.
Multa kadonnut Kiinasta tilaamani kaksi pientä pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinasta tulevat paketit voisi suoraan kärrätä ongelmajätelaitokseen. Miksi ihmeessä tilaatte???
Samoja Kiinassa tehtyjä tavaroita myydään täällä 10 kertaiseen hintaan...joten kukakohan se on tyhmä?
En viitsi säätää minkäänkiinalaisen nettitilauksen kanssa. En yksinkertaisesti osaa kaivata mitään kiinatavaraa. Ostan ruokaa ruokakaupasta. Vaatteet vaatekaupassa. Liikuntatavaroita ja keittiövehkeitä tilailen Eurooppalaisista verkkokaupoista.
Eikö yhtään hävetä tilata Kiinasta roskaa?