Jääkaapissa on alkoa. Olette aikoneet juoda sitä tänään. Nyt sanot ettei juodakaan yhtään. Pystytkö ja pystyykö miehesi siihen?
Kommentit (17)
Tuolla on viiniä useampi pullo ja Viron tuonteina laatikot siideriä, lonkeroa ja olutta. Ollut jo syyskuusta lähtien. Monta kertaa olen miettinyt, että illalla kyllä otan. En ole sitten kuitenkaan ottanu, ei olekaan tehny mieli tai ei vaan jaksa. Laiskuutta kai sekin :D
olen sen verran ehtinyt tissutella että kyllä ärsyttäisi jos joku nyt käskisi lopettamaan. Ja kyllä, selvästi minulla on ongelma
Miehelläni ei ongelmaa ole.
Meillä on aina kotona viiniä ja väkeviä, mutta juodaan niitä muutaman kerran vuodessa,
Nykyään sanotaan, että alkoholistin ei pidä olla itselleen liian ankara.
Häh? Huomenna vasta on sauna, silloin on saunaoluen ja saunasiiderin aika, mies juo oluen, minä siiderin. Ei aikaisemmin.
Mikä saa jonkun luulemaan, että alkoholin olemassaolo vaatii sen juomista? Kun leipää on kaapissa, se pitää syödä heti? Tai sokeri ei säily, koska pussista otetaan kupilla ja kaadetaan kurkusta alas? Alkoholi on ihan samanlainen elintarvike kuin muutkin ruoka- tai jääkaapissa olevat tuotteet.
Uskomatonta mutta totta: kaikkia suomalaisia ei alkoholi pyöritä. Kaikki suomalaiset eivät ole alkoholisteja.
Jääkapissa on valkkari ja jälkiruokaviini. Ei avattu eikä tee edes mieli Sunnuntaina tulee ruokavieraita ja tuo riittää 4:lle, jälkiruokaviiniä jää ylikin.
Kaapissa on yli 40 pll alkoholia (grappaa, viskiä jne), vanhimmat yli 10v takaa. Lisäksi 3 punaviiniä, 2 skumppaa
En juo alkoa ollenkaan. Mieheni taas päättää juomisensa itse, en sanele aikuiselle ihmiselle mitä tehdään.
Näyttää olevan olutta jääkaapissa, en ajatellut juoda niitä. Mutta jos mies juo niin juokoon, itse on ne sinne ostanut, tosin epäilen kun on viikonlopun töissä
Miksi naisella olisi valta sanoa miehelle saako mies juoda vai ei?
Tässä on tipaton menossa. Enää 45 päivää jäljellä.
Ap, kaikki alko ei ole kenellekään jääkaapissa.
Esim. konjakki ja viski eivät ole mitään jääkaappi juomaa.
Ei myöskään olut. Jopa saunaoluella pitää olla tietty lämpötila, että sen maku on parhaimmillaan.
Myös samoin punaviinillä. Valkoviini tarjoiliaan perinteisesti viileömpänä, kuin punaviini.
Tietty on eri asia, jos alko tuotteista haetaan pelkkää humalaa ja nooeaa juopumista.
Silloinhan ei ole mitään väliä alkoholin laadulla ja vielä vähemmån sen maulla. Tuollaisille ihmisille on rahan tuhlausta ja turhaa ostaa ja tarjota laadukasta viiniä, laatu konjakkia ja viskiä.
Heille riittää, kun antaa / tarjoaa huono laatuisinta olutta ja taskulämmintä Koskenkorvaa paljaaltaan, tai veteen tai kahviin sekoitettuna.
Vastaisin että sitten lähetään hiihtämään kymppi tonne jäätävään tihkusateeseen.
On ja huomenna jatkuu,pikku pierussa on kivaa, sitähän kysyi,litrapari nuppiin ja .........löytyy myös,,,,,,
Vierailija kirjoitti:
Viina vie turmioon.
Totta, mutta vain silloin, jos ei osaa sitä oikein käyttää. Appiukollani on työhuinessaan melkonen ns. viinakaappi. Hän on nyt jo eläkkeellä, ja oli työssään pomohommissa. Sain monesti lahjaksi laatuviinoja, mm. jouluisin.
Varmaa on, että osa tuon kaapin laatuviinoistakin on jo vanhentuneita. Appi on myös intohimoinen metsämies.
Ja kun hän metsälle mökkimaisemiin, lähtee, niin kyllä siitä alkokaapista pari pulloa laatuviinaa mukasn myös lähtee. Nimittäin jahdin jälkeen tietyn porukan kanssa saunotaan, grillatatasn ja nautiskellaan konjakkia/ viskiä
Toki vaimoni ja itsekin ollaan noita kaapin antimia nautittu. Joillakin paremmilla yhteisayerioulla, on anoppi terästänyt jälkiruokaa marja-hedelmäliköörillä: kute jouluisin hedelmäsalaattia. Tai joskus jäätelöä, tai marjasoppaa.
Ja älyttömän hyviltä nuo jälkiruuat maistuivat.
Samoin aina jouluaattona, appi tarjoaa kahvin kanssa konjakkia. Meille yöksi jouluna jääville, appi tarjoilee myös jo viskillä tai konjakilla maustettua jouluglögiä. Mutta eipä appiukko mikään viinämöen mies ole.
Harrastaa viikottain urheilua ja liikuntaa. Sekä toimii luottamusmiehenä niin kaupunginvaltuustossa, kuin yhdessä lautakunnaskin.
Hakee ja kuskaa päivittäin, myös lähellä asuvan poikansa perheen päiväkotilapsia ja koululaisia, lapsien vanhempien työvuorojen mukaan.
Voin siis todeta, että viina on todelkakin viisasten juoma.
Viisaat ja älykkäät osaavat käyttää alkoholia tilanteen mukaan, silloin tällöin.
Eivät ole riippuvaisia viinasta.
Täh? Meillä on aina alkoholia useampi pullo kotona. Juodaan tai ollaan juomatta. En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi asiaa mitenkään testailla. Alkolistikin pystyy usein olemaan kokonaan ilman, mutta jos aloittaa, ei välttämättä pysty heti lopettamaan.