Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestätte dieetin alkunälän?

Vierailija
15.04.2020 |

Olen toista päivää nutrilett-dieetillä ja olo on ihan karsea. Pakko vissiin ottaa 1 kevyt lämmin ruoka messiin, pyörryttää. Ärsyttävää! Miten kestätte alun nälän?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minulla 10 päivää kuuria takana, meinaan olla 3 viikkoa ja sen jälkeen osa nutrilla aamu+iltapala, 1 normi ruoka. Alku paino 64 nyt 59.3. Nälkä ja huono-olo katoaa neljässä päivässä. Sen kun kestää niin olo on hyvä. Lenkkeilen tunnin päivässä, teen lihaskuntoa. 2l veden lisäksi juon 1 litran light mehua, light limua. Soppiin lisään ruohosipulia ja Sitruunapippuria. Itsellä tavoite saada huonot ruokailutavat kuriin, annoskoot pieniksi, herkkumieliteot veks jne.. tsemppiä 4 päivä niin helpottaa👍❤

Vierailija
42/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutrikokelas kirjoitti:

Hei! Minulla 10 päivää kuuria takana, meinaan olla 3 viikkoa ja sen jälkeen osa nutrilla aamu+iltapala, 1 normi ruoka. Alku paino 64 nyt 59.3. Nälkä ja huono-olo katoaa neljässä päivässä. Sen kun kestää niin olo on hyvä. Lenkkeilen tunnin päivässä, teen lihaskuntoa. 2l veden lisäksi juon 1 litran light mehua, light limua. Soppiin lisään ruohosipulia ja Sitruunapippuria. Itsellä tavoite saada huonot ruokailutavat kuriin, annoskoot pieniksi, herkkumieliteot veks jne.. tsemppiä 4 päivä niin helpottaa👍❤

Nutreilla et ruokailutapoja pysty parantamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle nutraus sopi aikoinaan, koska ruokailuni oli epäsäännöllistä, olin addiktoitunut syömiseen, eikä kiinnostusta ruoanlaittoon ollut. Lisäksi kymmenien kilojen ylipaino saakin tippua alussa rajusti. Ihan ok olla pari viikkoa pussikeitoilla ja sitten alkaa pikkuhiljaa muodostaa tilalle kevyttä ruokavaliota. Näitä tuotteita myydään myös apteekeissa, huom.

Yleensä nälkään auttaa veden juominen. Miksei myös tee, lihaliemi yms.

Luuletko, että ne paremmiksi muuttuu, jos niitä myydään apteekissa?

Kuule kun näitä ihan lääkäritkin suosittelee  vaikeasti lihaville potilaille nopeaan painonpudotukseen. Ymmärrät varmaan, että apteekissa myydään vain todistetusti terveystuotteita. Luontaistuotteet ja muu hömppä on erikseen.

Vierailija
44/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nutrikokelas kirjoitti:

Nutreilla et ruokailutapoja pysty parantamaan.

Joka sanoo näin, ei tiedä mistä puhuu. Kaikille Nutrilett ei varmastikaan sovi, mutta toisille sopii. Jos painoa saa alas useita kiloja, on aika naurettavaa kritisoida.

Vierailija
45/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata dieetille ryhtyä vaan muuttaa elintapoja. Opettelin syömään normaalisti, samoin kuin hoikkana. Ja olen tiputtanut tammikuun alusta 11 kg ilman nälkää. Syön 4-5 kertaa päivässä, kaksi lämmintä ateriaa. Kaikki sallittua, mutta kun syön kunnon ruokaa (perunaa, lihaa, rasvaa, puolet kasviksia) niin on täynnä ja ei tee mieli herkkuja. Ja on pysyvä tulos.

Mua vähän kadehdituttaa tällaiset tulokset, kun itse teen samoin, syön oikeaa ruokaa maltillisilla annoskooilla, en herkuttele sekä olen lisännyt liikuntaa - tulos +- 0 kahdessa kuukaudessa. Yritän lisätä kulutustani vieläkin liikunnalla, mutta sitten toisaalta nälkäkin on kovempi. Kaikki laihtumisessa onnistuvat hehkuttavat kuinka syövät viisi kertaa päivässä mitä vaan, mutta itsellä ei tunnu onnistuvan mikään. Tosin pudotettava määräkin on itselläni pieni, 5-7 kiloa olisi varmaan hyvä tuloa.

Onko jojolaihdutushistoriaa takana?

Vierailija
46/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä helvettiin ne Nutrilettit ihan alkajaisiksi. Lataa joku kalorilaskuri (itse käytin ensin ruokapäiväkirjaa kun oli vielä maksuton, se oli hyvä mutta ei enää ilmainen, sen jälkeen MyFitnessPal). Lasket sillä itsellesi sopivan tavoitteen, itselleni sopi parhaiten se että pudotan puoli kiloa viikossa. Joka on suurempaa kokoluokkaa varmaan haluaa pudottaa enemmän. Laskuri myös laskee liikunnan kalorit ja saat syödä enemmän jos liikut. Sitten vaan säntillisesti naputtelet kaiken ylös, mikä on todella helppoa alkuopettelun jälkeen, ihminen kun on tapojensa orja ja syö melkolailla samoja sapuskoita koko ajan. 

Nuo Nutrilettit on kamalaa skeidaa ja turhaa rahanmenoa. Kalorilaskurilla myös opit syömään vähäkalorisia, terveellisiä ruokia kun näet mitä missäkin oikeasti on etkä halua olla maha tyhjänä koko ajan. Vaihtuu tosi nopeasti pulla ja keksit porkkanoihin ja ruisleipään.

Olet ihan oikeassa nutrilettien suhteen. Muuten olet ihan pihalla kaloreinesi. Laihtuakseen on syötävä vähemmän, eikä se onnistu, jos syö vähäkalorista ruokaa, koska nälkä on silloin jatkuvaa. Elimistö kerjää ravinnonpuutteessa lisää ruokaa. Porkkanoilla ja ruisleivällä jatkuva nälkä on taattu kaveri.

Sehän on hienoa että sinä tiedät, minua koskaan näkemättä, miten minä olen laihduttanut ja pitänyt painon normaalina vuosikausia. Muutenkaan koko kirjoituksessasi ei ole järjen häivääkään.

Vierailija
47/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alottaa dieetit aina kun on vaikeampi elämäntilanne, ainakin itsellä toimii ja alkaa vähän huomaamatta kun ruoka ei maistu jos ahdistaa, surettaa stressaa tmv. Nälän tunne jää ikäänkuin huomaamatta ja sit pakotan itseni syömään edes jotain, näin totun pienempiin ruoka-annoksiin ja alan myös kiinnittää enemmän huomiota terveellisempiin valintoihin.. En tiedä onko kovin hyvä tällainen taktiikka mutta itsellä toimii ja on hyvä alkusysäys..

Vierailija
48/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata dieetille ryhtyä vaan muuttaa elintapoja. Opettelin syömään normaalisti, samoin kuin hoikkana. Ja olen tiputtanut tammikuun alusta 11 kg ilman nälkää. Syön 4-5 kertaa päivässä, kaksi lämmintä ateriaa. Kaikki sallittua, mutta kun syön kunnon ruokaa (perunaa, lihaa, rasvaa, puolet kasviksia) niin on täynnä ja ei tee mieli herkkuja. Ja on pysyvä tulos.

Ihan hyvä alku, mutta noin lyhyen ajan jälkeen et voi puhua pysyvästä tuloksesta.

Itse pudotin muutama vuosi sitten samassa ajassa Nutrilettin avulla 18kg.

Jaa, sekö on nykyään parempi ihminen, joka pudottaa painon nopeammin?

No, minä siiten olen vissiin aikamoinen häviäjä, kun paino putosi vain vuodessa 20kg. Tosin rasvaton massa nousi ja rasvaa lähti enemmän, kuin tuo 20kg.

Ei onneksi tarvinnut olla kuurilla, vaan sai syödä ihan oikeaa ruokaa.

Vierailija
49/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dieetillä ei tarvitse olla nälkäinen. On paljon ruokia mitä voi syödä lähes mielin määrin. Eri merkkiset salaatit, kurkku, tomaatti, kaalit, monet vihannekset, marjat jne. En ymmärrä miksi pitäisi olla nälkäinen, kun valitsee vähäkalorisia ruokia, voi syödä usein ja isojakin annoksia. Itse syön usein ja pieniä annoksia ihan normaalistikin.

Miksi pitäisi syödä mielin määrin? Vähäkalorisella ruualla nälkä on jatkuva, vaikka vatsa olisi täysi.

No ei ole. 2000 kcal on 2000kcal, söi sitten sen edestä vähäkalorista tai runsaskalorista ruokaa.

Vierailija
50/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle nutraus sopi aikoinaan, koska ruokailuni oli epäsäännöllistä, olin addiktoitunut syömiseen, eikä kiinnostusta ruoanlaittoon ollut. Lisäksi kymmenien kilojen ylipaino saakin tippua alussa rajusti. Ihan ok olla pari viikkoa pussikeitoilla ja sitten alkaa pikkuhiljaa muodostaa tilalle kevyttä ruokavaliota. Näitä tuotteita myydään myös apteekeissa, huom.

Kuule kun näitä ihan lääkäritkin suosittelee  vaikeasti lihaville potilaille nopeaan painonpudotukseen. Ymmärrät varmaan, että apteekissa myydään vain todistetusti terveystuotteita. Luontaistuotteet ja muu hömppä on erikseen.

Totta puhut, että lääkärit suosittelee. Se ei kuitenkaan tee niistä nutrileteista mitenkään hyviä.  Katso ainesosaluettelo, melkoista sontaa ne on. Eikä ne haitat poistu sillä, että niitä myydään apteekissa.

Vierailija
51/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa alottaa dieetit aina kun on vaikeampi elämäntilanne, ainakin itsellä toimii ja alkaa vähän huomaamatta kun ruoka ei maistu jos ahdistaa, surettaa stressaa tmv. Nälän tunne jää ikäänkuin huomaamatta ja sit pakotan itseni syömään edes jotain, näin totun pienempiin ruoka-annoksiin ja alan myös kiinnittää enemmän huomiota terveellisempiin valintoihin.. En tiedä onko kovin hyvä tällainen taktiikka mutta itsellä toimii ja on hyvä alkusysäys..

Ihmiselle, joka reagoi stressiin syömällä, ei ehkä maailman paras neuvo.

Vierailija
52/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä helvettiin ne Nutrilettit ihan alkajaisiksi. Lataa joku kalorilaskuri (itse käytin ensin ruokapäiväkirjaa kun oli vielä maksuton, se oli hyvä mutta ei enää ilmainen, sen jälkeen MyFitnessPal). Lasket sillä itsellesi sopivan tavoitteen, itselleni sopi parhaiten se että pudotan puoli kiloa viikossa. Joka on suurempaa kokoluokkaa varmaan haluaa pudottaa enemmän. Laskuri myös laskee liikunnan kalorit ja saat syödä enemmän jos liikut. Sitten vaan säntillisesti naputtelet kaiken ylös, mikä on todella helppoa alkuopettelun jälkeen, ihminen kun on tapojensa orja ja syö melkolailla samoja sapuskoita koko ajan. 

Nuo Nutrilettit on kamalaa skeidaa ja turhaa rahanmenoa. Kalorilaskurilla myös opit syömään vähäkalorisia, terveellisiä ruokia kun näet mitä missäkin oikeasti on etkä halua olla maha tyhjänä koko ajan. Vaihtuu tosi nopeasti pulla ja keksit porkkanoihin ja ruisleipään.

Olet ihan oikeassa nutrilettien suhteen. Muuten olet ihan pihalla kaloreinesi. Laihtuakseen on syötävä vähemmän, eikä se onnistu, jos syö vähäkalorista ruokaa, koska nälkä on silloin jatkuvaa. Elimistö kerjää ravinnonpuutteessa lisää ruokaa. Porkkanoilla ja ruisleivällä jatkuva nälkä on taattu kaveri.

Sehän on hienoa että sinä tiedät, minua koskaan näkemättä, miten minä olen laihduttanut ja pitänyt painon normaalina vuosikausia. Muutenkaan koko kirjoituksessasi ei ole järjen häivääkään.

Ehkä olet niin tyhmä, ettet tajua.

Vierailija
53/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dieetillä ei tarvitse olla nälkäinen. On paljon ruokia mitä voi syödä lähes mielin määrin. Eri merkkiset salaatit, kurkku, tomaatti, kaalit, monet vihannekset, marjat jne. En ymmärrä miksi pitäisi olla nälkäinen, kun valitsee vähäkalorisia ruokia, voi syödä usein ja isojakin annoksia. Itse syön usein ja pieniä annoksia ihan normaalistikin.

Miksi pitäisi syödä mielin määrin? Vähäkalorisella ruualla nälkä on jatkuva, vaikka vatsa olisi täysi.

No ei ole. 2000 kcal on 2000kcal, söi sitten sen edestä vähäkalorista tai runsaskalorista ruokaa.

Mutta sitä runsaskalorista ruokaa tarvitsee syödä vähemmän, eikä nälkä ole jatkuva olotila.

Vierailija
54/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole ensin pätkäpaastolla kuukausi pari. Nälän tunne vähenee huomattavasti. Sen jälkeen voit alkaa vähentää kaloreita. 

Minusta dieetillä on erityisen tärkeää syödä paljon vähäenergisiä juttuja ja syödä hyvänmakuista ruokaa. Yleensä laihduttaessa panostan ruuan laatuun ja makuun aivan erityisesti, koska näin vältyn himoilta ja repsahduksilta. Nälässä oleminen ja pahanmakuisen keinoruuan syöminen ei ole koskaan ratkaisu.

Jos sanot 'yleensä', niin saa käsityksen, että olet laihduttanut useammankin kerran. Eli nämäkään neuvosi eivät ilmeisesti ole taanneet pysyvää laihtumista. 

Yleensä dieetin tulos pysyy minulla muutaman vuoden.

Olen sellainen ihminen, että minun on tarkkailtava painoa ja otettava silloin tällöin takaisin muutama kilo. Olisi tietysti hienoa, jos näin ei olisi. Valitettavasti ikä vaikuttaa ja se, että ruoka on hyvää ja sitä on kiva syödä. Minusta tämä on kuitenkin parempi kuin aina jatkaa lihomista.

Tällä minun tyylilläni olen kuitenkin nyt 49-vuotiaana normaalipainossa ja painan saman verran kuin 30-vuotiaana. Minusta se ei todellakaan ole mikään epäonnistuminen! Päinvastoin, olen oikein tyytyväinen itseeni.

Mutta se on ainakin ihan selvä asia, että mikään nälkäkuuri tai keinoruoka olisi parempi ratkaisu. Sitä ei varsinkaan voi ylläpitää ja paino tulee varmasti takaisin nopeasti. Minun tyylilläni ei kuitenkaan tule hillittömiä repsahduksia.

Vierailija
55/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitä runsaskalorista ruokaa tarvitsee syödä vähemmän, eikä nälkä ole jatkuva olotila.

Kai olet tietoinen, että myös ruuan volyymi vaikuttaa kylläisyyden tunteeseen?

Vierailija
56/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni motivoi nutrikuurilla 4vk-10 kg painonpudotus 72-62 jossa näin taas miten ihanaa olla hoikka eikä paikat tursuile. Päätin siltä istumalta että vanhoihin porsas tapoihin en enää palaa vaan tässä painossa olen ja pysyn ja näin on ollut kaksi vuotta. Kaiken maailman mässäilyt ja rekkamies annokset inhottaa nykyään vaikka olivat ennen elämänsuola. Kevyempänä kivempi liikkua myös. Ei se kuuri herkkua ollut mutta tehokas alkustartti kyllä

Vierailija
57/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta puhut, että lääkärit suosittelee. Se ei kuitenkaan tee niistä nutrileteista mitenkään hyviä.  Katso ainesosaluettelo, melkoista sontaa ne on. Eikä ne haitat poistu sillä, että niitä myydään apteekissa.

Ahaa, eli nyt onkin terveellisempää olla 70 kiloa ylipainoinen, kuin syödä dieetillä pussikeittoa?

Vierailija
58/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet tietoinen, että myös ruuan volyymi vaikuttaa kylläisyyden tunteeseen?

Ei vaikuta kylläisyyteen. Vatsa täynnä ruokaa ei ole sama asia kuin kylläisyys.

Vierailija
59/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eli nyt onkin terveellisempää olla 70 kiloa ylipainoinen, kuin syödä dieetillä pussikeittoa?

Onko sulla kaikki kotona?

Vierailija
60/86 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta ne nutrit on kuin valmiiksi laskeskeltuja kaloreja ja ravintoainelistoja? Ai ne oli sulle liian kalliita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi