Kuntosalilla käynti koronan aikaan?
Olen pitänyt jo monta viikkoa taukoa kuntosalilla käymisestä koronaviruksen vuoksi, mutta tätä kotona vetelehtimistä ei yksinkertaisesti jaksa enää kovin kauan. Keho alkaa oireilla kun ei ole saanut kunnon punttitreeniä. Monet kuntosalit ovat edelleen auki, joten periaatteessa olisi mahdollisuus mennä treenaamaan.
Miten te muut salitreenaajat olette ratkaisseet tilanteen?
Kommentit (25)
Mulle ei tulis mieleen mennä salille. Treenaan kotona. Kotoa löytyy leuanvetotanko, erilaisia kahvakuulia, pari kuminauhaa ja säädettävät puntit. Aika hyvin oon saanut tehtyä, tosin en oo mikään mörssäri. Lihastohtorin blogista löytyy kans hyviä vinkkejä.
Olen myös käynyt salilla koko ajan. En vain saa itsestäni kotona irti, että saisin treenattua siinä olohuoneessa, kun kaikki muut perheenjäsenet kulkevat edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mun oma kuntosali on kiinni, mutta Helsingissä on kaupungin ulkotreenipaikkoja. Kävin yhdessä ja oli yllättävän hyvä, laitteita pystyi säätämään ja sai ihan ok vastukset. Ei ihan sama kuin että olisi käynyt salilla, mutta lihaskuntotreeniä ja selvästi tuntuvaa kuitenkin:)
Plussana se, että ulkona oleminen ja treenaaminen on mielestäni myös kivaa.
Juuri näitä minäkin olen käyttänyt. Yhdistän lenkin tähän samalla. Hieno palvelu Helsingin kaupungilta.
Vierailija kirjoitti:
Miks et tee hyötyliikuntaa eli hakkaa halkoja, haravoi pihaa tjm. hyödyllistä. Energian hukkaamista tuo tyhjänpäiväinen salilla käynti. Kulutat turhaan energiaa ja joudut syömään sen vuoksi enemmän eli pilaat maailmaa.
Halkoja hakkaamalla ja haravoimalla ei kasva yhteistulos eikä lihakset. Muutenkin ihan turhaa hommaa, kun lehdet maatuu itsestään ja halot saa valmiiksi pilkottuna.
Olen käynyt salilla koko ajan ihan normaalisti, 5-6krt viikossa. Terve olen edelleen eikä salillamme ole esiintynyt yhtään koronatartuntaa. Kyllä menee suomalaisten kunto entisestään alaspäin tämän hössötyksen takia.