Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosalilla käynti koronan aikaan?

Vierailija
14.04.2020 |

Olen pitänyt jo monta viikkoa taukoa kuntosalilla käymisestä koronaviruksen vuoksi, mutta tätä kotona vetelehtimistä ei yksinkertaisesti jaksa enää kovin kauan. Keho alkaa oireilla kun ei ole saanut kunnon punttitreeniä. Monet kuntosalit ovat edelleen auki, joten periaatteessa olisi mahdollisuus mennä treenaamaan.

Miten te muut salitreenaajat olette ratkaisseet tilanteen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt salilla jokaisena viikonloppuna pari kertaa.

Vierailija
2/25 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kuulu riskiryhmään niin mene vaan, hyvä käsihygienia ja turvaväli on riittävä suoja silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene, vaikka sali olisikin auki. Turhaa leikkimistä omalla terveydellä + mä pärjään kehonpaino harjoitteilla hyvin.

Vierailija
4/25 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt aamulla aikaisin, viime sunnuntaina salilla oli yksi ihminen mun lisäksi. Siellä on käsidesiä joka nurkalla ja laitoin treenihanskat käteen ja pesin käsiä enkä kähminyt kasvoja. Arvioin riskin pienemmäksi kuin kaupassa käynnin, jossa eläkeläiset pärskii ympäriinsä.

Vierailija
5/25 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona punttisali, häkki ja kaikki, säästyy aikaa ja rahaa kun voi kotona tehdä samat ku "oikealla" salilla.

Vierailija
6/25 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn edelleen salilla. Siellä on 10 hengen rajoitus ja kaikki käytetyt tavarat pitää desinfioida. Tuo tavaroiden desinfiointi vaan on hieman turhaa, sillä kaikki koskevat käsin vielä laittaessaan tavarat takaisin, kun ei ole hanskoja.

Vierailija
7/25 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt normaalisti. Ja huomannut että viime päivinä on alkanut olemaan enemmän treenaajia.

Vierailija
8/25 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin tässä tällä viikolla jo lähteä puntille, ei kestä tätä jouten oloa ja keho tuntuu pahalta kun ei saa tarpeeksi kovaa liikuntaa. Kotona en mahdu tekemään mitään ja lenkkeily ei riitä.

Vierailija
9/25 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt Arnoldin kotitreeniohjelmaa. Et tarvitse kuin pari tuolia ja harjanvarren tai jotain samantyylistä. Kuvatkin sieltä löytyy. Kyllä tuolla pumpin saa.

https://www.reddit.com/user/GovSchwarzenegger/comments/flz3es/stay_at_h…

Vierailija
10/25 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa että kuntosalit saavat pitää ovensa auki tällaisena aikana. Siellä jos missä ne pisarat lentelee

Vierailija
11/25 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt Arnoldin kotitreeniohjelmaa. Et tarvitse kuin pari tuolia ja harjanvarren tai jotain samantyylistä. Kuvatkin sieltä löytyy. Kyllä tuolla pumpin saa.

https://www.reddit.com/user/GovSchwarzenegger/comments/flz3es/stay_at_h…

Tuo on kyllä mahtava postaus. Ja sitä enemmällä syyllä: te jotka edelleen käytte salilla, HÄVETKÄÄ! Uskomatonta vastuuttomuutta ja itsekkyyttä.

First, and most importantly, we can control how responsible we are right now. We can slow down the spread of the virus by staying at home as much as possible. I know that isn’t easy, but right now it’s our responsibility. Most of us will be fine if we get the virus. This is a time not to think about yourself, but to think about the people you could be infecting. Be a part of the solution, and stay home every chance you can. That means no bars, no restaurants, no gatherings, and you’ll all be shocked to hear this from me, but no gyms.

Even without a gym, we can also control our physical fitness during this pandemic. Body weight, or freehand, training is the oldest method in the world. Gladiators and Vikings didn’t have gymnasiums. I started my own fitness journey with chin-ups on a tree branch by a lake in Austria. My father would encourage my brother and I to train by following the footsteps of a boxing hero of ours, László Papp, who chopped wood when he was preparing for a fight (this was a great trick to get us to do our chores). And once, when I found myself in New York to promote fitness, but ironically I couldn’t find a gym, I still found a way to train. I ran up the steps of the Park Lane Hotel where I was staying, all 46 stories, and by the end I was completely schvitzy and my legs got an incredible pump.

Vierailija
12/25 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti hankkia kotiin tanko ja painoja, kun ilmainen (ja paras) sali on kiinni, luultavasti kyllä muutkin. Nyt onnistuu kyykky, pystäri, mave, punnerrukset ja leuat.

Vierailija
13/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa että kuntosalit saavat pitää ovensa auki tällaisena aikana. Siellä jos missä ne pisarat lentelee

Ihmettelen ihan samaa. Onkohan muut muuten saneet jäsenyyttä irtisanottua tai jäädytettyä? On nimittäin aika mielenkiintoista, että en näköjään saa edes itse päättää asiasta ja irtisanoa sopimusta.

Kiva maksaa täydet maksut tyhjästä, kun nyt muutenkin tekee tiukkaa. Lafkan puhelinnumero on suljettu ja kuukausi sitten lähetettyyn sähköpostiin ei vastata. Ymmärrän toki, että vastaanotto on suljettu ja tavoittamisessa voi kestää, mutta ihme, että ainakaan tällä isommalla ketjulla ei ole mitään mielenkiintoa keksiä tähän jotain ratkaisua. Kuitenkin toinen kilpaileva yritys on onnistunut sulkemaan salinsa ja jopa hyvittämään hinnassa tämän. Niin ja seuraavan kuun lasku tietenkin jo kilahti verkkopankkiin....

Vierailija
14/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma kuntosali on kiinni, mutta Helsingissä on kaupungin ulkotreenipaikkoja. Kävin yhdessä ja oli yllättävän hyvä, laitteita pystyi säätämään ja sai ihan ok vastukset. Ei ihan sama kuin että olisi käynyt salilla, mutta lihaskuntotreeniä ja selvästi tuntuvaa kuitenkin:)

Plussana se, että ulkona oleminen ja treenaaminen on mielestäni myös kivaa.

Vierailija
15/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki- ja huohotusmaja on pisaratartunnan märkä päiväuni.

Vierailija
16/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt salilla koko ajan ihan normaalisti. Aluksi muita treenaajia oli vähemmän, mutta nyt tuntuu olevan porukkaa paljon, melkein kuin ennen koronaa.

Vierailija
17/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiki- ja huohotusmaja on pisaratartunnan märkä päiväuni.

No ei nyt ihan, koska eniten pisaratartuntaa levittävät kuitenkin oireiset ihmiset. Ja kai kaikki nyt sentään sen tajuavat, että jumppaan ei kannata mennä kipeänä, ihan jo siksi että sydänlihastulehdus ei ole kiva asia. Joten jos salilla on lähinnä oireettomia ihmisiä, se ei ole ollenkaan pahimpia tartuntapaikkoja. Mutta silti varsin turha riskinotto, kun kuitenkin vapaa-ajan/harrastustoiminta kyseessä.

Vierailija
18/25 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko salit auki normaalisti? saako jäsenyyden lopetettua, jos ne menee kiinni?

Vierailija
19/25 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et tee hyötyliikuntaa eli hakkaa halkoja, haravoi pihaa tjm. hyödyllistä. Energian hukkaamista tuo tyhjänpäiväinen salilla käynti. Kulutat turhaan energiaa ja joudut syömään sen vuoksi enemmän eli pilaat maailmaa.

Vierailija
20/25 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks et tee hyötyliikuntaa eli hakkaa halkoja, haravoi pihaa tjm. hyödyllistä. Energian hukkaamista tuo tyhjänpäiväinen salilla käynti. Kulutat turhaan energiaa ja joudut syömään sen vuoksi enemmän eli pilaat maailmaa.

Kaikkihan me tosiaan asumme omakotitalossa. Ethän vaan syö yhtään liikaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi