Kun etävanhemman luona on ihan erilaiset säännöt
Tai pikemminkin säännötöntä. Lapset on etällä melkein puolet ajasta, eli aika paljon. Ja kun tulevat takaisin tänne niin etenkin pienemmän kanssa saa aina alkaa alusta väännön sääntöjen kanssa. Säännöt on siis luokkaa “ruokapöydästä ei nousta kesken syömisen juoksemaan sohville ruoka kädessä, hampaat pestään, vanhempi päättää puetaanko villahaalari eikä lapsi”. Lapset myös tuo toistuvasti esille sen että toisen vanhemman luona ei tarvitse ja siksi siellä on kivempaa.
Kysyisin vaan että miten jaksaa tätä? Etää ei kiinnosta, hänen mielestä asia on minun ongelma eikä kuulu minulle miten asiat siellä hoidetaan.
Kommentit (4)
Jos ette saa keskenänne puhuttua niin voitte pyytää perhetyötä hakemaan kompromissia eri sääntöjen osalta. Edellyttää kyllä, että molemmat huoltajat sitoutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette saa keskenänne puhuttua niin voitte pyytää perhetyötä hakemaan kompromissia eri sääntöjen osalta. Edellyttää kyllä, että molemmat huoltajat sitoutuvat.
Olen pyytänyt jo mutta ongelma on tosiaan se että toinen puoli ei sitoudu eikä edes saavu paikalle sellaisiin. Yksin olen käynyt juttelemassa asioista eikä ne siitä kummemmaksi muutu.
Meillä on meidän säännöt, muualla muiden säännöt. Ei lapset sitä ole kyseenalaistaneet.
Niin. Se on sinun ongelma. Talo elää tavallaan!