Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Sanna ei hae apua huumeongelmaansa, koska pelkää, että se tuhoaisi hänen elämänsä"

Vierailija
11.06.2025 |

Ajattelin heti ensimmäisenä et tää Sanna on eräs entinen poliitikko 🤣

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua ei haeta, suuri syy on se että luopuessa vanhasta elämäntyylistä tulisi suuria muutoksia. 

Vastuullinen elämäntyyli, ilo, positiivisuus, selkeys, raikkaus ym. ei houkuta eikä sellainen ehkä omasta mielestä olekaan onnellista.

Vierailija
2/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antikainen vai Ukkola? Kumpikin sen verran sekaisin etten yhtään ihmettele.

Toinen sai sairaalahoitoa vaatineen "allergian" jostain oudosta tuontikamasta ja toinen sekoilee iltapaskassa ja hengaa narkkipuolueen (ratsiassa löytyi puolueen kansanedustajan kotoa kilokaupalla kamaa ja käyttövälineitä) lyttykuonoisen disinformaattorin kanssa.

Milloin PS menee huumetestiin? Yhdelläkään persulla ei ole puhdasta testitulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeissa voi olla varmaan paljon raikkaampi olo, kuin selvänä. Alkoholia en tarkoita, kun tuskin tekee kenenkään oloa "raikkaaksi".

Vierailija
4/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pahaksi ongelma on päässyt??

Vierailija
5/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää turpansa kiinni näistä jos on omatoimisesti päässyt irti. Olin itse aikanaan pahassa bentsokoukussa ja vieroittauduin itse. Otin vuoden virkavapaata ja ajattelin että nyt tai ei koskaan. Oli karmea eka puoli vuotta, meinasi pää seota, mutta tiputin annosta ja lopulta pääsin irti kokonaan. 

Palasin sitten takaisin töihin, mutta tunsin itseni niin eri ihmiseksi, että lopetin melkein samantien. En koskaan kertonut asiasta kellekään enkä todellakaa työterveydessä. Nyt olen ollut 12 vuotta ilman bentsoja.

Mitä olisi auttanut jos olisin kertonut? Olisin saanut merkinnän ja se olisi pomppinut joka paikassa vastaan. En olisi saanut varmaan edes henkilövakuutustakaan. Parempi siis pitää turpansa kiinni, jos voi hoitaa ongelman itse. Toki jos ei siihen pysty, niin sitten kannattaa varmaan pyytää apua.

Vierailija
6/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää turpansa kiinni näistä jos on omatoimisesti päässyt irti. Olin itse aikanaan pahassa bentsokoukussa ja vieroittauduin itse. Otin vuoden virkavapaata ja ajattelin että nyt tai ei koskaan. Oli karmea eka puoli vuotta, meinasi pää seota, mutta tiputin annosta ja lopulta pääsin irti kokonaan. 

Palasin sitten takaisin töihin, mutta tunsin itseni niin eri ihmiseksi, että lopetin melkein samantien. En koskaan kertonut asiasta kellekään enkä todellakaa työterveydessä. Nyt olen ollut 12 vuotta ilman bentsoja.

Mitä olisi auttanut jos olisin kertonut? Olisin saanut merkinnän ja se olisi pomppinut joka paikassa vastaan. En olisi saanut varmaan edes henkilövakuutustakaan. Parempi siis pitää turpansa kiinni, jos voi hoitaa ongelman itse. Toki jos ei siihen pysty, niin sitten kannattaa varmaan pyytää apua.

Siksi siis lähdit politiikasta?

Älä jauha paskaa vaan kommentoi aihetta.

Vierailija
7/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeissa voi olla varmaan paljon raikkaampi olo, kuin selvänä. Alkoholia en tarkoita, kun tuskin tekee kenenkään oloa "raikkaaksi".

Hienoa mutua, bro.

Mikä pakko on sotkea päätään kemikaaleilla? Sullakaan ole edes selvänä normaalia kapasiteettia.

Vierailija
8/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajattelin heti ensimmäisenä et tää Sanna on eräs entinen poliitikko 🤣"

kertoo enemmän sinusta kuin mistään muusta, ilkeä!

Vierailija
9/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mutta huumeita käyttävän henkilön raikas olotila on eri asia kuin henkilön joka ei käytä huumeita.

On täysin selvää että se raikkaus vetoaa koska olotila on parempi. Jos huumeet jättäisi pois, matka todelliseen raittiuteen ja raikkauteen saattaa olla liian suuri kysymys mutta myös elämä olisi paljolti erilaista, sekin saattaa pelottaa.

Vierailija
10/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon!

Vierailija
11/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna voi halutessaan ihan itse lopettaa huumeiden käytön. Ei siihen ulkopuolisten apua tarvita.

Sinäkin voit halutessasi tulla sieltä pikkuruisen kuplan sisältä oikeaan maailmaan. 

Vierailija
12/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkki tuntemani huumeidenkäyttäjän sanovat, että voivat lopettaa koska tahansa. Heille käyttö on huvia ja viihdettä, tavallaan tapa olla muiden kanssa.

Minusta on ihan oikein, että huumeidenkäytöstä saa samalla tavalla merkinnät terveystietoihinsa kuin syövästä tai mielenterveysongelmista. Sairaus se on tuokin, miksi yhteiskunnan tulisi sitä piilotella ja vähätellä?

Vierailija
13/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä huumeiden viihdekäyttäjiä. Eivätkö he tiedä millaista rikollisuutta huumeisiin liittyy, vai eivätkö välitä? Miten lauantai-illan kivalla voi perustella jopa lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa, prostituutiota ja ihmiskauppaa?

Vierailija
14/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehe ehe... onpa hauska 🙄

Vierailija
15/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä huumeiden viihdekäyttäjiä. Eivätkö he tiedä millaista rikollisuutta huumeisiin liittyy, vai eivätkö välitä? Miten lauantai-illan kivalla voi perustella jopa lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa, prostituutiota ja ihmiskauppaa?

Toivottavasti et tilaa esim.temusta mitään. Tai et välitä.

Vierailija
16/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi merkintä papereissa aiheuttaa sen, että jatkossa kaikki ongelmasi johtuvat vain päihdeongelmasta. Sen jälkeen sinua hoidetaan vain addiktina (eikä muita vaivoja oteta tosissaan). Jos haluat itseesi leiman "parasta ennen", kerrot ongelmasi lääkärille. Se on vihoviimeinen paikka, missä päihdeongelmista oikeasti voi puhua.

Juuri eilen oli keskustelu, jossa odottava äiti kertoi neuvolan audit-testissä kokeilleensa joskus nuoruudessaan kannabista (siis yhden kerran!). Siitähän se ilo irtosi terveydenhuollossa.

Eli vakaasti kannattaa miettiä mitä kertoa ja mitä ei.

Vierailija
17/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tony  tietoinen asiasta, eikö cv:ssä ollut asiasta mainintaa. 😆

Vierailija
18/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen viihdekäyttäjä ostaisi vastuullisesti tuotettua reilun kaupan kokkelia tai muuta mömmöä, jos siihen olisi mahdollista. Tämä ei ole siis ole viihdekäyttäjän valinta, vaan lainsäädännöllinen ongelma.

Vierailija
19/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna valitti ettei ole saanut apua. Tosin on salannut ja valehdellut ongelmansa. Sanna on mielestään parempi kuin "oikeat" päihdeongelmaiset. Sanna valittaa että jos hakee apua, lapsista tehdään lastensuojeluilmoitus.

Sannaa ei tosin edes tainnut kiinnostaa lopettaa. Kunhan valittaa ja uhriutuu. 

Vierailija
20/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä huumeesta on kyse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi