Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään ollut kyhmyruusua? Lääkityksestä ja paranemisesta...

Vierailija
01.07.2006 |

...olisin kiinnostunut?

Itse olen saanut antibioottikuurin nilkan reippaaseen turvotukseen ja molemmissa jaloissa oleviin pariin-kolmeen kyhmyyn liittyen. Olisi mukava kuulla, jos jollakulla on ko. tauti ollut...ja liittyikö siihen muita sairauksia?

Kiitokset avustanne:)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. hengitysliitto. fi/ default. asp? docId=12447

Vierailija
2/12 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kyhmis pari vuotta sitten...iski tuskallinen kuume ja paiseet yhtäkkiä ja ketkään lääkärit ei ottaneet tosissaan ja käännyttivät luukulta sanoen että itikanpuremia vaan. :/ Noh, lopulta kun pääsin sairaalaan viikoksi niin vasta sen viikon lopussa selvisi että taustalla oli klamydia joka sen aiheutti! Heti kun söin antibiootit niin alkoi helpottaa, mutta muutoin ei kai ruusuun ole oikein lääkettä. Buranaa vaan ja kortisonivoidetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertonutkaan. Tosin ei ole vielä varmuutta, onko kyhmyruusu vai ei. Antibiootteja pian viikon syönyt eikä ole auttanut yhtään:( Oliko sinulla myös nilkan turvotusta?

Vierailija
4/12 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten oli kyhmyruusu, ilmeisesti aika ärhäkkänä. Korkea kuume koko ajan aluksi. Juoksin monella eri lääkärillä ja aina uutta antibioottia ja vaikka mitä lääkkeitä kokeiltiin. Sitten nousi todella kipeät kyhmyt jalkoihin ja turvotus. Crp 280 korkeimmillaan. Ei muu auttanut, kun syödä suun kautta kortisonikuuri, joka vasta auttoi paranemaan. Kaikenkaikkiaan puoltoista kuukautta meni, kun oli kutakuinkin kunnossa. Toivottavasti ei ap:llä ole ihan yhtä paha tauti... Ilmeisesti kyhmyruusun oli aiheuttanut streptokokki-bakteeri angiinasta. Muuta syytä ei löytynyt.

Vierailija
5/12 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että kuumetta ei juuri lainkaan ja turvotus vain toisessa jalassa. patit kummassakin sääressä + nilkassa. antibiootit aloitettiin suht heti ekan kyhmyn löytymisen jälkeen, joten ehkä siksi ei lisää kyhmyjä ole tullut. paskamaista kuiteskin...kesäloma menee ja minä olen puolikuntoinen...kiitos kun kerrotte kokemuksistanne:)

Vierailija
6/12 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin tosi laajat tutkimukset mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Myös paranemisvauhti oli poikkeuksellisen nopea. Ennen kuin taas seuraava tuli...

Vierailija
7/12 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyhmyruusu ei tartu, kun taas ruusu voi kaiketi tarttuakin?

Vierailija
8/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut pahkuroiden lisäksi turvotusta nilkoissa ja jalkaterissä? Lepäsittekö vaan vai pääsittekö liikkeelle?

Vierailija
9/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elelin ihan normaalisti kyhmystä huolimatta. Tosin sen aiheuttajaa ei saatu selville, mutta ei mitään vakavaa ollu (esim. syöpää tai sarkoidoosia)

Vierailija
10/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovan kuumeen kera. Lopulta en kärsinyt enää edes astua jaloilla. Oli siis nilkat pahimmat ja jalkapohjat. Olin reilun viikon sairaalassa, kun ensin ottivat todesta. Ramppasin viikon ainaki eri lääkäreilläki ensin.

swit osastolla tutkittiin kaikki mahdolliset, sairaudet. Sarkoidoosi keuhkoissa oli lopulta diagnoosi. Söin kortisonia kuukauden kaks kun oli niin ärhäkkä. Parin viikon tauon jälkeen tuli kyhmyt uudelleen, mut sain luvan aloittaa kortisonit uudelleen. Ja meni helposti ohi.

Jotkut tosiaan ei tarvitse kortisonia vaan heillä menee itekseen ohitse. Minä kun olin viikonloppulomalla sairaalasta kotona, mies joutui kantamaan vessaankin yms.

pari kolme vuotta kuljin keuhkokontrolleissa. Aluksi muutaman kuukauden välein, sit harvemmin. Vuos sitten sain terveen paperit. Yhä siltikin vielä pelkään sen iskevän uudelleen...

Vierailija
11/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyhmyruusun jälkeen puhkesi colitis ulcerosa eli haavainen paksunsuolentulehdus. Ei parane koskaan.

Vierailija
12/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varpaista alaselkään asti kipeitä punaisia kyhmyjä ja korkea kuume. Jouduin sairaalahoitoon ja antibiooteilla se lähti paranemaan. Syyksi osoittautui streptokokki-bakteeri. Viime keväänä pojallani (5v) oli kans kyhmyruusu, jaloissa kyhmyjä, kova kuume, tulehdusarvot koholla. Joutui sairaalaan tiputukseen ja 5:n päivän jälkeen alkoi oireet helpottaa. Pojalla kyhmyruusun aiheutti yersinia-bakteeri.

Poika sai kotiutuksen jälkeen viikon liikuntakiellon ja antibiootit jatkuivat vielä suun kautta pari viikkoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi