Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulun turha väittää, ettei vanhempien tarvisi puuttua etäkoulunkäyntiin, kyllä tarvii ja samalla pitäisi hoitaa omat etätyöt

Vierailija
14.04.2020 |

Täysin p-puhetta, ettei vanhempien tarvisi puuttua lapsen etäkoulunkäyntiin. Kyllä tarvitsee. Oliko se koulu/opettaja, vai vanhemmat, ketkä asensivat tokaluokkalaisen läppärille Classroomin, o365/teamsin ja sähköpostin? Opettajako opetti lasta käyttämään ko. opoimisalustoja, vai vanhemmat? Onko koulu/opettaja, joka katsoo Wilmaan tulevat tehtävät ja kertoo lapselle, mitä pitää tehdä? Onko opettaja se, joka opettaa matematiikan uuden asian, englannin kieliopin, tai äidinkielen kieliopin, jotta lapsi pystyy tekemään tehtävät? Ei, vaan vanhemmat. Kuka pitää huolen, että lapsi on oikeaan aikaan teams-etäoppitunneilla, joilla ei ole opetusta, vaan kuulumisten vaihtoa? Kuka käy ostamassa kaupasta materiaalit kuvaamataidon ja käsityön tehtäviä varten? Kuka asentaa sovellukset koneelle musiikin tehtäviä varten? Vanhemmat.

Lopettakaa jo puhe, ettei etäkoulu työllistäisi vanhempia! Kyllä ne on vanhemmat, ketkä tekevät KAIKEN, opettaja laittaa tehtävät Wilmaan, Classroomiin, o365:een ja sähköpostiin, kyllä, kaikkiin neljään kanavaan ja vanhempien on pakko seurata kaikkia noita neljää, jotta alakoululainen pysyy kärryillä mitä pitää tehdä.

Voitteko jo vihdoin myöntää, että etäkoululla on vanhemmille täystyöllistävä vaikutus!!!!!

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole mitään etäopetusta. Aamulla tulee Wilmaan tehtävät ja vastaukset pitää lähettää whats upilla jlo 13 mennessä. Tosi kiva yrittää opettaa matematiikkaa kun en itse ymmärrä siitä yhtään mitään.

No miten ihmeessä olet läpäissyt peruskoulun, jos et "yhtään mitään" siitä ymmärrä? Huusit koko koulun ajan, että mihin tätä aikuisena tarvitsen? Noh, nyt se päivä tuli.

Ota matikankirja käteen ja opiskele. Teet palveluksen itsellesikin.

Ei kaikki ole matemaattisesti lahjakkaita. Ja aikalailla on eri opetustyyli nyt kun 30v sitten.

Vierailija
62/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuo nyt kovin työläältä kuulosta. Ei niitä ohjelmia tarvitse kuin kerran asentaa ja ei kellään tokaluokkalaisella niin paljon tehtäviä ole ettei niitä normaalijärjellä varustettu aikuinen ehtisi katsoa kohtuullisessa ajassa. Pullamössövanhemmat ovat vain tottuneet pääsemään helpolla kun voi työntää lapsensa aina jonkun muun huolehdittavaksi. Siksi se on niin kovin raskasta.

Tokaluokkalaisella tänään:

- luokan tapaaminen ja pääsiäisen kuulumiset meetissä

- matikka 5 sivua

- äidinkieli 2 sivun lukutehtävä ja 4 sivua tehtäväkirjasta

- kuviksen työ, ota ulkona valokuva kevään edistymisestä ja maalaa vesiväreillä sama kuva

- liikuntatunnin tanssivideon katselu ja oman tanssivideon tekeminen

Palautukset klo 18 mennessä kaikista.

Kyllä tämä työpäivästä menee. Onko minulla sitten harvinaisen tyhmä lapsi joka ei suoriudu näistä yksin vaan tarvii jokaiseen aikuisen apua?

On tai sitten vain avuton.

Mitä sössötät? Väitätkö että tokaluokkalaisen pitää osata itse opiskella nuo asiat kirjasta? Kehtaat vielä väittää toisen lasta tyhmäksi. Kun totuus on se, että noissa tehtävissä vaaditaan että vanhempi istuu vieressä ja opettaa. On kyllä harvinaisen lahjakas tokaluokkalainen, joka kykenee suorittamaan tuon listan tehtäviä täysin ilman aikuisen apua!

Matematiikka on kertotaulua ulkoa opettelua ja kertolaskuja. Jos kakkosluokkalainen ei siitä selviä niin katso peiliin.

Miksi kertotaulun ulkoaoppiminen on on etäopiskelussa joillekin tokaluokkalaisille mahdoton tehtövä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää, että jos ne Teams-tapaamiset toimivat, niin miksi niitä ei ole joka päivä?

Miksi ope laittaa vain tehtävät tehtäväksi, eikä opeta? Teams- palaverissa kysellään pääsiäiskuulumisia. En voi käsittää, miksi sitä ei käytetä opettamiseen?

Vierailija
64/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä tapauksessa on syytä lähettää whatsappilla kuva siitä mitä lapsi saa itse aikaiseksi niin opettaja ymmärtää että opetusta on tarpeen lisätä.

Jos kaikki palauttaa oikein tehdyt tehtävät niin eihän ope näe että on vaikeaa.

Tässä oli ketjun viisaimpia neuvoja. Näyttäkää niille opettajille, että miten tämä homma todellisuudessa etenee. Kukaan ei ole ketjussa maininnut sanallakaan itse soittaneensa opettajalle. Miksi ette ole itse puheyhteydessä opettajaan, niin saisitte näitä ristiriitoja selviteltyä. Turha se on vaan kotona yksin jupista että onpa tyhmää, ei se mitään auta. Jos minä en kestäisi katsoa oman lapseni etäkoulun räpimistä, niin todellakin rimpauttaisin opettajalle että täällä ei homma etene ja kysyisin että mitä tämä meinaa tehdä että lapsi ei tipu kärryiltä.

Vierailija
65/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä, miksei kaikki opettajat pidä vuorovaikutteisia live-oppitunteja.

Vaatikaa sellaisia!

Meidän opettajat ovat livenä läsnä ja seuraavat, että kaikki ovat paikalla.

Sitten kuvalla ja äänellä pystyvät keskustelemaan opettajan kanssa.

Vierailija
66/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ymmärtää, että jos ne Teams-tapaamiset toimivat, niin miksi niitä ei ole joka päivä?

Miksi ope laittaa vain tehtävät tehtäväksi, eikä opeta? Teams- palaverissa kysellään pääsiäiskuulumisia. En voi käsittää, miksi sitä ei käytetä opettamiseen?

Juuri tätä minäkään en ymmärrä. Meillä opettaja ihan pitää normaalia oppituntia. Opettaa ja kyselee oppilailta. Oppilaatkin saavat kysellä opettajalta.

Sitten tulee tietysti läksyjä, jotka tehdään netissä.

Vierailija
67/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teams-ryhmien vaatijat: Entä jos joillain luokilla on niin paljon häirikköoppilaita, että ryhmäkeskustelu ei yksinkertaisesti onnistu? Kauhea hälinä ja säätö ja oikeaa asiaa mahtuu 45 minuuttiin ehkä 15. Ei semmoisella kannata koko ryhmää kiusata.

Vierailija
68/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole live-etäopetusta ollenkaan. Opettaja laittaa tehtävät wilmaan ja tekee opetusvideoita. Vanhemmat lähettävät whatsappilla tehdyt tehtävät opettajalle. 

Millä luokalla? Jos eka, niin just ok. Jos isompi, niin sit ehkä ei.

Vierailija
69/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisille ei sovi nuo teamsit sun muut, kun lapset eivät osaa vielä lukea ja kirjoittaa. Meillä on ekaluokkalainen, ja ope on ihana. Pitää blogia, vastailee wapissa, soittaa joka viikko ja muutenkin tarpeen mukaan, laittaa Wilmaan ohjeet kerralla koko viikoksi mutta myös päiväkohtaisen ehdotelman, kaikki viestintä on selkeää, ja ai niin, kuvaa opetettavat asiat videolle sinne blogiin, niin sitten lapset voivat puhelimillaan katsoa niitä niin usein kuin on tarvis. Toimii tosi hyvin!

Vierailija
70/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teams-ryhmien vaatijat: Entä jos joillain luokilla on niin paljon häirikköoppilaita, että ryhmäkeskustelu ei yksinkertaisesti onnistu? Kauhea hälinä ja säätö ja oikeaa asiaa mahtuu 45 minuuttiin ehkä 15. Ei semmoisella kannata koko ryhmää kiusata.

Tämä!!!!

Vierailija
71/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä tapauksessa on syytä lähettää whatsappilla kuva siitä mitä lapsi saa itse aikaiseksi niin opettaja ymmärtää että opetusta on tarpeen lisätä.

Tässä oli ketjun viisaimpia neuvoja. Näyttäkää niille opettajille, että miten tämä homma todellisuudessa etenee. Kukaan ei ole ketjussa maininnut sanallakaan itse soittaneensa opettajalle. Miksi ette ole itse puheyhteydessä opettajaan, niin saisitte näitä ristiriitoja selviteltyä. Turha se on vaan kotona yksin jupista että onpa tyhmää, ei se mitään auta. Jos minä en kestäisi katsoa oman lapseni etäkoulun räpimistä, niin todellakin rimpauttaisin opettajalle että täällä ei homma etene ja kysyisin että mitä tämä meinaa tehdä että lapsi ei tipu kärryiltä.

Ei opettajalle voi soittaa ja tiedän jo miten innokas on vastaamaan wilmassa eli ei ollenkaan.

Tiedän kyllä itse mitä lapseni tekee, minähän häntä opetan. Opettaja sen sijaan ei tiedä eikä ole edes kertaakaan kysynyt. Yksinkertaisesti hän vain ei taida kiinnostaa.

Vierailija
72/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole live-etäopetusta ollenkaan. Opettaja laittaa tehtävät wilmaan ja tekee opetusvideoita. Vanhemmat lähettävät whatsappilla tehdyt tehtävät opettajalle. 

Sama meidän ekaluokkalaisella. Kyllä tarvii todellakin vanhemman (tai muun huoltajan) olla tuon ikäistä ohjaamassa ja valvomassa tehtävien ymmärtämisessä ja tekemisessä, vaikka taitava pieni koululainen onkin. 

Vierailija
73/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaluokkalaisille ei sovi nuo teamsit sun muut, kun lapset eivät osaa vielä lukea ja kirjoittaa. Meillä on ekaluokkalainen, ja ope on ihana. Pitää blogia, vastailee wapissa, soittaa joka viikko ja muutenkin tarpeen mukaan, laittaa Wilmaan ohjeet kerralla koko viikoksi mutta myös päiväkohtaisen ehdotelman, kaikki viestintä on selkeää, ja ai niin, kuvaa opetettavat asiat videolle sinne blogiin, niin sitten lapset voivat puhelimillaan katsoa niitä niin usein kuin on tarvis. Toimii tosi hyvin!

Ihana ope!

Vierailija
74/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tyhmät vanhemmat. Mitäs hankitte lapsia jos, ette osaa opettaa, ei siihen mitään koulutusta tarvitse. Kaikkihan sen osaa.

Sanoo tämä eikä osaa edes pilkkusääntöjä.

Ja varsinkin kun lapsia suunnitellessa kaikki tiesivät, että tulee koronavirus ja kotikoulu eli ehtivät hyvin valmistautua😀

Vierailija
75/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 2lk ja 3lk tytöt.

Voi v#tt# tätä työn määrää mitä joudun säätään koko ajan molempien etäkoulun kanssa joka päivä.

Kun on 2 pienempää lasta ja omat etätyöt niin palaa hermot ihan totaalisesti. Mies SAA sen sijaan käydä vielä fyysisesti töissä.

Veikkaan, että syy ei ole kahdessa koululaisessa vaan neljässä kotona olevassa lapsessa yhdistettynä etätyöhön.

Vierailija
76/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei opettajalle voi soittaa ja tiedän jo miten innokas on vastaamaan wilmassa eli ei ollenkaan.

Tiedän kyllä itse mitä lapseni tekee, minähän häntä opetan. Opettaja sen sijaan ei tiedä eikä ole edes kertaakaan kysynyt. Yksinkertaisesti hän vain ei taida kiinnostaa.

Eli sinulle on ihan peruasiat vaikeita. Opettajalle voi soittaa hänen työpäivänsä aikana.

Vierailija
77/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulle on ihan peruasiat vaikeita. Opettajalle voi soittaa hänen työpäivänsä aikana.

Fonectastako se numeron kaivaa? Ei meillä ainakaan ole mitään numeroa opettajalle.

Enkä näe mitään syytä soittaa. Jos opettajaa ei kiinnosta mitä oppilaansa tekevät niin hänen häpeä se on.

Vierailija
78/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeustilanteessa opettaja ei millään pysty seisomaan jokaisen oppilaan olan takana. Oppilaita on luokassa monta, ja monella opettajalla on lisäksi myös omat lapset kotona säätämässä. Oman lapseni opettajalla on pari alle kouluikäistä vipeltäjää. Itse olen ainakin tyytyväinen, että koulut ovat suljettu, jotta lapseni eivät sairastu. Tauti kun on ollut tappava perusterveille lapsille ja nuorillekin.

Vierailija
79/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fonectastako se numeron kaivaa? Ei meillä ainakaan ole mitään numeroa opettajalle.

Enkä näe mitään syytä soittaa. Jos opettajaa ei kiinnosta mitä oppilaansa tekevät niin hänen häpeä se on.

Tämän innoittamana katsoin löytyisikö opettajalle numeroa mihin soittaa. Faceprofiilin löysin vain. Kai siellä saa työaikana laittas viestiä miten pitää huolen velvollisuudestaan jos ei muuten yhteyttä saa?

Vierailija
80/125 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän innoittamana katsoin löytyisikö opettajalle numeroa mihin soittaa. Faceprofiilin löysin vain. Kai siellä saa työaikana laittas viestiä miten pitää huolen velvollisuudestaan jos ei muuten yhteyttä saa?

Miksi et laita Wilman kautta? Ei se opettaja Facebookia työajalla ehdi lukea.