Galluppia, miksi olet juuri nyt kotona? Oletko lomalla, lomautettu, työtön, etätyöläinen, opiskelija, kotirouva vai mikä?
Minä olen tämän viikon talvilomalla ja ensi maanantaina takaisin sorvin ääreen (sairaalaan).
Kommentit (95)
Lomautettu syksyyn asti, oppilaitoksen keittiöltä.
Työtön nuori mutta välillä työllistän itseni nettiä käyttäen :) Ihan kivaa elämää hehe
Minulla on menossa neljäs sairauslomaviikko, kohdunpoisto avoleikkauksena tehtiin kolme viikkoa sitten. Työpaikalla alkoi lomautukset viime viikolla, minulla se alkaa ensi viikolla vasta. Ensimmäiselle lomautusviikolle sain sovittua talviloman, joka siirtyi leikkauksen vuoksi. Tämä on ihan kiva, koska palkanmaksu sujuu nopeammassa tahdissa kuin sairauspäivärahan saaminen Kelasta tai työttömyyspäivärahan saaminen kassasta.
Hieman harmittaa se, että tämä lomautus lyhentää ensi vuoden lomia. Ensimmäiseltä lomautuskuukaudelta lomaa vielä kertyy, mutta ei sen jälkeen. Jos tämä lomautus jatkuu kolme kuukautta, niin viisi lomapäivää lähtee pois. Samaten lomapalkka pienenee, kun se lasketaan meillä prosentteina vuosiansioista. (Lomarahaa meillä ei edes makseta.) Mutta tämä on toki pieni harmi, jos edes työpaikka säilyisi. Nyt toivotaan ettei mene konkurssiin koko kioski.
Osa-aikaisesti lomautettu. Tänään vapaapäivä.
Kotirouva ja perheenäiti, emäntä. Ihan sama, mitä nimitystä nyt käyttää. Pitkää päivää teen siis kotona. Koko perhe on nuoriso mukaanlukien täällä.
Etätöissä tänään. Aivan kaikkia työhöni kuuluvia tehtäviä en voi hoitaa kotoa käsin, mutta yritän keskittää pakolliset toimistolla käymiset yhteen tai kahteen kertaan viikossa.
Sairaslomalla jo viidettä viikkoa (ei koronaa)
Vierailija kirjoitti:
Kotirouva ja perheenäiti, emäntä. Ihan sama, mitä nimitystä nyt käyttää. Pitkää päivää teen siis kotona. Koko perhe on nuoriso mukaanlukien täällä.
Eli lusmu muiden elätti.
Opintovapaalla sairaanhoitajan työstä. Töihin on tarkoitus palata entisen suunnitelman mukaan eli koulun kesäloman alkaessa.
Perhepäivähoitaja. Hoitolapset ovat nyt päiväunilla.
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu olla päivät pitkät tekemättä mitään hyödyllistä samalla kun muut ihmiset elättävät sinua?
Työkyvyttömyyseläkkeellä. Ihana kun ei tarvitse olla enää työelämässä, olen saanut enemmän kuin oman osani yt-neuvotteluja seuraamuksineen.
Irtisanomisajalla.
Lähettelen työhakemuksia.
Joku sellainen että päivystät jotain?
Joku aspa/huolto?