Mies ei ymmärrä esivaihdevuosiaikojen hormooni heittelyä
Sitä että välillä itkettää, kiukuttaa yms eikä siihen saa muiden sairauksien takia mitään hormoonihoitoa. Mies vaan uhkailee erolla. Mitä olette tällaisessa tilanteessa tehneet?
Kommentit (86)
Ei niitä moni nainenkaan ymmärrä, jos ei ole itse kokenut. Tämä nyt vaan sivuhuomautuksena ja omana huomiona.
Ei ymmärtänyt minunkaan mies! Kaverilleen jopa valitti, miten hirveä minusta on tullut!
Joo, sitten kun itselleen kävi noin (siis testot laski iän myötä) niin kylläpä minun piti ymmärtää sohvalla makaavaa masennusta, jolta ei saanut edes läheisyyttä (ei edes käsin, tätä jatkunut kohta 2v!)!
En todellakaan ymmärrä, mikään keskustelu ei auta, itsekäs mies, ei joko halua tai kykene asettumaan toisen asemaan, silti olettaa, että häntä ymmärretään :(
Miten kaipaisinkaan toisenlaista otetta.....
(ain niin, mitäkö tein? Aloin pitämään itsestäni vieläkin parempaa huolta, lisäsin kasviksia, liikuntaa jne.. Teen kaikkea kivaa ja harrastan, hyvinvointiin panostin ja haaveilen salasuhteesta, jota en kuitenkaan koskaan toteuta, rakastan kuitenkin miestä ja elän valintani mukaan, vaikka v-tuttaa rankasti miehen huomioimattomuus...)
Vierailija kirjoitti:
No mites olis se ero?
Kun mun mielestä sillä ei uhkailla.
Sekö on paras ratkaisu tässä tilanteessa?
En minäkään ymmärrä. Mitkä ihmeen esivaihdevuodet? Kuulostaa lähinnä keksitylle.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä. Mitkä ihmeen esivaihdevuodet? Kuulostaa lähinnä keksitylle.
Ei ole keksitty juttu.
Kyllä se miehilläkin on.. Onneksi ei niin vahvana kuin naisilla, Kannattaa molempien sukupuolien miettiä hormooneja itsensä ja muiden kannalrta.
Kyllä ne hormonit vaikuttaa mielialaan ihan hirveästi. Miten ne saisi tosiaan tasapainoon? Itsellä nyt vaihdevuodet ja hormonikorvaushoito päällä, joka kummasti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
No mites olis se ero?
Ehkä vähän helposti.
Mikä ihme se on, jos niitä ei ymmärrä oireista kärsivä itsekään? Varsinkin, kun perimenopaussista ei kamalan paljon edes puhuta tai sitä tunnisteta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne hormonit vaikuttaa mielialaan ihan hirveästi. Miten ne saisi tosiaan tasapainoon? Itsellä nyt vaihdevuodet ja hormonikorvaushoito päällä, joka kummasti auttaa.
En tiedä, mitä tehdä kun ei mitään lääkkeitä saa.
Itkeminen ja kiukuttelu.
Alkaako ne "esivaihdevuodet" 13-vuotiaana?
Mitä olet itse tehnyt oman käytöksesi tasaamiseksi, kun odottanut hormonihoitoja, joita et saa?
Vierailija kirjoitti:
Itkeminen ja kiukuttelu.
Ei kun reippaasti yli 40v.
Olen lueskellut deittipalveluiden kautta aviomiesten marmatuksia vaimojensa ikäkriireistä, vaihdevuosista jne. Suurin osa heistä ei tajua niistä yhtään mitään ja se käytös ei uppoa miesten logiikkaan. Niinpä niitä pitää heille selittää ja avata.
Tiedän naisena, että itku lähtee jostakin syystä. Voi parkua kurkku suorana, miten söpö pikku pupu juoksee pihassa ja sen emo auttaa sitä. Tai miten korona-ahdistus voi kasvaa liian isoksi möröksi, Joten kerro se hulluinkin syy miehelle ja sano, että tämä hemmetin hormoniheittely saa nyt ylireagoimaan. Älä vaadi mieheltä lohdutusta ja ymmärrystä, vaan asetu myös hänen tilalleen ja mieti missä menee kohtuuden raja sinunkin tunne-elämässä. Et ole kaksivuotias, joka ei tajua mistään mitään.
Erolla uhkailu on miehessä avuton reaktio saada sinua tajuamaan, että mies on aivan pihalla käytöksesi kanssa. Hän ei osaa muuta, koska ei pysty menemään pääsi sisälle. Selitä kuin kaksivuotiaalle, missä mennään sinun kanssasi.
Suosittelen myös huumoria. Naura joskus niille tunnekouhkaamisillesi. Osa on oikeastikin aivan hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet itse tehnyt oman käytöksesi tasaamiseksi, kun odottanut hormonihoitoja, joita et saa?
Lisännyt liikuntaa ja kokeillut luontaistuotteita, lopettanut kokonaan vähäisenkin alkoholinkäytön. Ei ole ollut apua mistään.
Syöthän terveellisesti? Kannattaa jättää ehdottomasti ainakin sokeri, vehnäjauhot ja alkoholi pois.
Googlaa ruokavaliosta vaihdevuosioireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkeminen ja kiukuttelu.
Ei kun reippaasti yli 40v.
Tai sitten jopa ennen 40 v ikää kuten minulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen lueskellut deittipalveluiden kautta aviomiesten marmatuksia vaimojensa ikäkriireistä, vaihdevuosista jne. Suurin osa heistä ei tajua niistä yhtään mitään ja se käytös ei uppoa miesten logiikkaan. Niinpä niitä pitää heille selittää ja avata.
Tiedän naisena, että itku lähtee jostakin syystä. Voi parkua kurkku suorana, miten söpö pikku pupu juoksee pihassa ja sen emo auttaa sitä. Tai miten korona-ahdistus voi kasvaa liian isoksi möröksi, Joten kerro se hulluinkin syy miehelle ja sano, että tämä hemmetin hormoniheittely saa nyt ylireagoimaan. Älä vaadi mieheltä lohdutusta ja ymmärrystä, vaan asetu myös hänen tilalleen ja mieti missä menee kohtuuden raja sinunkin tunne-elämässä. Et ole kaksivuotias, joka ei tajua mistään mitään.
Erolla uhkailu on miehessä avuton reaktio saada sinua tajuamaan, että mies on aivan pihalla käytöksesi kanssa. Hän ei osaa muuta, koska ei pysty menemään pääsi sisälle. Selitä kuin kaksivuotiaalle, missä mennään sinun kanssasi.
Suosittelen myös huumoria. Naura joskus niille tunnekouhkaamisillesi. Osa on oikeastikin aivan hulluja.
Eipä se tunnu auttavan. Mies vaan hokee että pitäisi mennä psykologille eikä halua yhtään ymmärtää ikään liittyviä hormonijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Enkä minä. Ei ollut koskaan mitään PMS-oireita tai muuta hormoneista johtuvaa sekoilua. N47
No mites olis se ero?