Mies ei ymmärrä esivaihdevuosiaikojen hormooni heittelyä
Sitä että välillä itkettää, kiukuttaa yms eikä siihen saa muiden sairauksien takia mitään hormoonihoitoa. Mies vaan uhkailee erolla. Mitä olette tällaisessa tilanteessa tehneet?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä. Mitkä ihmeen esivaihdevuodet? Kuulostaa lähinnä keksitylle.
Ymmärrän tällaisten Jonnejen vastukset, jotka eivät ole vielä yläkouluikäisiä ja eivät ole opiskelleet biologiaa. Mutta sitä en ymmärrä miten pää pensaassa on voinut nykyaikana elää 40- 50 vuotias nainen, joka ei ole kuullut koulussa, gynekologiltaan, tiedotusvälineistä jne. naisten vaihevuosista ja niiden oireista, vaikka niistä ei itsellä olisikaan kokemusta. Itselle naisten synnytyselimistä ja hormonitoiminnasta johtuvat asiat ovat olleet helppoja. Ei ollut murrosiän kuohuja, kuukautiset olivat aina kivuttomat ja säännölliset, synnytykset olivat helppoja ja nopeita, mitään synnytyselin ongemia ei ole ollut, eikä mitään vaihevuosiongelmiakaan. Mutta en elä pää perceessä, joten olen kuullut/lukenut paljon ap:n ongelmista ja ymmärrän häntä. Otan osaa ja toivotan kestämistä. Ongelma on todellinen.
Olen tuo jota lainasit. Ilmeisesti saan anteeksi tietämättömyyteni, sillä olen vasta 38-vuotias, joten en osu ilmoittamaasi ikähaarukkaan. Ei, en ollut koskaan ennen kuullut mistään _esi_vaihdevuosista. Kuulostaa mun korvaani samalta kuin vaikka esikuukautiset tai esipäänsärky. Vaikka sitä biologiaa opiskelinkin :)
Esivaihdevuodrt eli premenopaussi
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
köhhh kirjoitti:
Kyllä se miehilläkin on.. Onneksi ei niin vahvana kuin naisilla, Kannattaa molempien sukupuolien miettiä hormooneja itsensä ja muiden kannalrta.
Naisilla on menkkaraivoja, raskausailahteluja ja näitä vaihdevuosihillittömyyksiä.
Kai siihen jää jokin normaaliuden hetki johonkin väliin?
Vierailija kirjoitti:
No mites olis se ero?
Kun mun mielestä sillä ei uhkailla.
Kannattaa ennemmin hankkia harrastus minkä parissa menee paljon aikaa. Esimerkiksi golf on hyvä. Pääsee hyvillä mielen päiväksi pois kotoa, kun vaimolla on taas joku vaihe menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites olis se ero?
Kun mun mielestä sillä ei uhkailla.
Kannattaa ennemmin hankkia harrastus minkä parissa menee paljon aikaa. Esimerkiksi golf on hyvä. Pääsee hyvillä mielen päiväksi pois kotoa, kun vaimolla on taas joku vaihe menossa.
Sitten tulee ero sen takia, kun mies ei ole koskaan kotona...
Ap voisi nyt parilla konkreettisella esimerkillä valaista millaista tekoasi tai sanomistasi tarkalleen miehesi ei ymmärrä?
Ei tästä muuten saa selvää mistä on kyse.
Sanoi vaan gluteeniton ja vähäisenki alkoholin jättänyt pois. Mutta juoko kahvia ja käyttääkö sokeria jne..? Hän kannattaisi nyt tehdä ihan kaikki mahdollinen sen ruokavalion suhteen ja katsoa helpottaako olo yhtään. Lisäksi suosittelen myös sitä terapeuttia, jos kyseessä on muutakin kuin hormonit. Ei sen miehen tarvitse ymmärtää, jos ei ole tosissaan kokeillut kaikkia vaihtoehtoja.
Onko kattavat verikokeet otettu, jos on muutakin ongelmaa, joka voi vaikuttaa mielialaan?