Vatsakkaat (nuoret)naiset
Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.
Kommentit (603)
Olen itse huomannut saman. Olin itse teininä pullea ja luokallani oli vain yksi tyttö, joka oli minua isompi.
Pullukka olen edelleen, mutta nykyään istuu olevan paljon yleisempää, että nuoret tytöt ja naiset todella (todella) pulleita, lihavia lähes. Mistä ihmeestä johtuu tämä pullukoiden määrän kasvu?
Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.
Oikeastiko porukka ihmettelee miksi kansa lihoo? Ei taida olla teitäkään älyllä varjeltu.
Alle 30-vuotiaista naisista viidesosalla on BMI yli 30. Arkihavaintojen perusteella luulisi, että näitä olisi vielä enemmän.
Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.
Vierailija kirjoitti:
Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.
Terveys?
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.
No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.
Ylipaino on vakava kansantaloudellinen ongelma. Ratkaisuksi veroprosentti pitää kytkeä BMI arvoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveys?
Terveyteni tuskin sinua kiinnostaa. Vihaat lihavia, koska et itse ole tyytyväinen itseesi. Purkaat pahoinvointisi itseäsi ”heikompiin” ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.
Ei näytä siltä. Toisekseen mies on ylipainoinen vaikka olisi lihaksikas ne silti lasketaan noihin tilastoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveys?
Terveyteni tuskin sinua kiinnostaa. Vihaat lihavia, koska et itse ole tyytyväinen itseesi. Purkaat pahoinvointisi itseäsi ”heikompiin” ihmisiin.
Ei niin, mietin vaan miksi sinua ei kiinnosta. En vihaa, miehenikin on lihava, mutta sentään yrittää laihduttaa.
Voiko hormonikierukat ja muu hormonaallinen ehkäisy olla perimmäinen syy, että jälkikasvu on isompi kokoista nykyään. Onko vaikutusta munasoluihin? Ihmisten koot tuntuu räjähtävän käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Setämiehet? Eli välität siitä kuitenkin, mitä ikäisesi miehet ajattelevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä siltä. Toisekseen mies on ylipainoinen vaikka olisi lihaksikas ne silti lasketaan noihin tilastoihin.
Tilastot sanovat eri asiaa kuin sinun valikoiva silmäsi. Ylipaino on aina ylipainoa. Se kuluttaa luustoa, niveliä ja verenkiertoelimistöä, oli se sitten läskiä tai lihasta. Ja todella harvalla suomalaisella miehellä ylipaino on lihasta, vaikka he olisivatkin lihottaneet itsensä maitorahkalla.
Nuoret naiset on jotenkin tosi isoja nykyään. Oon 30v nainen ja omasta mielestä ihan normaalikokoinen mutta kaupungilla tulee vastaan teinejä jotka on +180cm ja jotain 90kg. Ei varsinaisesti jäätävän lihavia mutta valtavan isoja! Leiveitä ja harteikkaita.
Mun mies on noissa mitoissa ja jotkut teinitytöt näyttää jopa isommilta :D
Vierailija kirjoitti:
Naisella kuuluukin olla vatsaa.
TÄH! Mitä vatsaa naisilla kuulu olla, oletko lääkkeissä taas?
Onhan siinä iso ero.
Koulutan joskus parikymppisiä sivutyönäni.
Yhtään liioittelematta oppilaitoksessa jossa itse opiskelin 20v sitten oli vähemmän ylipainoisia kuin keskivertoluokalla nykyään. Oppilaitoksessa siis oli n. 200 ihmistä, keskivertoluokalla se 20.
Omalla luokalla 0 pullukkaa, rinnakkaisluokalla yksi joka nykyään laskettaisiin noraalipainoiseksi ellei jopa hoikaksi.
Ero on aika valtava.
Sen selittänee se että nyt 20-35v ikäiset tottuivat jo lapsuudessa megakarkkipusseihin, energiajuomiin ja kännykän räpeltämiseen. Oma ikäluokka eli vielä edes vähän terveemmän lapsuuden, p.rseily alkoi vasta opiskeluaikoina.
Naisella kuuluukin olla vatsaa.