Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jotkut oikeasti jääneet koronan takia kokonaan kotiin jo viikoiksi?

Vierailija
13.04.2020 |

Luin tuota ketjua missä joku kertoi olleensa kolme viikkoa kotona ja kun vihdoin meni kauppaan niin ihmetteli vilpittömästi, kun ulkona olikin ihmisiä!

Ihanko oikeasti on tälläisiä ihmisiä? Edelleenkään täällä Turussa koronaa ei huomaisi mistään muusta kuin kiinni olevista ravintoloista ellei uutisia lukisi. Normaalisti käydään töissä, naapureissa koko pääisiäisen käynyt vieraita kuten ennenkin, jokiranta ollut vilkas lenkkeilypaikka monelle jne.. Mikä tässä koronassa saa ihmiset lukittautumaan kokonaan kotiin viikko tolkulla ja vielä enemmän ihmettelen miten joku voi ajatella, että kaikki ihmiset tekisivät niin? Katsotaan uudestaan sitten kun joku oikea kriisi tulee...

Kommentit (357)

Vierailija
141/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö täällä jo kielletään ulkoilukin kokonaan palstamammojen toimesta? Katsokaa vain, Uudenmaan rajoitusta ei jatketa enää 19.4. jälkeen. Sen jälkeen on aika vaikea muualta kiristää.

Katsos tampio, kun ei ole jätkeä rajoittaa vain yhden maakunnan rajan ylittämistä. Se rajoitus ei ole ajankohtainen, kun virus on jo joka puolella maata. Seuraavat rajoitukset tulevat KOKO MAAHAN, ei vain Uudellemaalle.

Vedä sinäkin välillä happea ulkona, ettei tarvitse noin kuumana käydä. 

Muut ovat idi ootteja, tampioita, pas koja jne, mitä kaikkia nimityksiä oletkaan eri mieltä olevista käyttänyt. Kyllä ihan mielenterveydestäsi jo huomaa, että et kuulu siihen kansanosaan, joka tätä maata pitää pystyssä vaan makaat kotona muiden elätettävänä. Katsotaan vieläkö tulee solvauksia, kun tukihanat menee kiinni. Mikä vääjäämättä on edessä, kun talous ajetaan päin seinää. 

Olen kylläkin akateeminen ja johtavassa asemassa töissä. Ja pidän sinua tampiona, kun et ymmärrä koronan vaarallisuutta.

Pelkkä satuja keksivä säälittävä paskakasa sinä olet. Se hyvä puoli tossa idioottimaisessa möykkäämisessäsi on, että ennen pitkään osuu pahiten omaan jalkaasi. Jos et koronaan kuole, minkä puolesta puhuu 99% todennäköisyys, niin kun valtion kassa on tyhjä ja kovat arvot vallalla, ei sossukaan enää suhtaudu nykyisen ymmärtäväisesti turhan elämäsi rahoittamiseen vaan joudut muuttamaan johonkin työttömien parakkiin ja pääset tekemään kovia pakkotöitä leipäsi eteen. 

Siitä minä nautin.

Vierailija
142/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie
</p>

<p>railija kirjoitti:

1/5. 

Varmaan joo onkin rampannut teillä vieraita koko viikonlopun.

En minä noin väittänytkään? Me olemme mieheni kanssa käyneet pääsiäisenä vain vanhempieni luona syömässä siskon ja hänen miehensä kanssa. Asumme omakotialueella ja kirjaimellisesti jokaisessa naapuritalossa (4kpl) on käynyt koko pääsiäisen ajan enemmän tai vähemmän tuttuja. Ainakin pihat täynnä eri autoja jatkuvasti. Naapurien lapsetkin pelaavat pihapelejä aikuisten kanssa kuten ennenkin.

Meillä molemmilla miehen kanssa työt jatkuvat normaalisti. Käymme esimerkiksi jokirannassa lenkkeilemässä ja siellä siis paljon muitakin.

En yritä tällä provoilla vaan ihan vilpittömästi ihmettelen kun jotkut eivät millään voi uskoa, että tällä tavalla ainakin meidän silmin katsottuna kaikkien lähellä olevien elämä on jatkunut pintapuolisesti ainakin ihan normaalisti? Varmasti on monella muullakin vastaavia kokemuksia.

Mitä? Miksi ihmeessä olette tavanneet sukulaisia? Eikö ohjeistus "vältä kaikkia tarpeettomia ihmiskontakteja" päde teihin vai miksi näin olette päättäneet tehdä?

Olen vilpittömästi aika järkyttynyt viestistäsi.

Jos kaikki meistä käy töissä normaalisti eri aloilla niin ei tämä koko korona tunnu eikä näy missään. Miksi emme siis söisi keskenään hyvin pääsiäisenä? Sentään isovanhempien luo emme lähteneet tänään mukaan kahville, tosin syy oli se, että emme oikeastaan edes halunneet ja tästä sai hyvän tekosyyn. Tulisit oikeasti käymään täällä omakotialueella, eilenkin oli minun nähdäkseni kolmen eri perheen lapsia tuossa naapurin pihassa pelaamassa jalkapalloa ja vahemmat istuivat terassilla. Enkä edes provoa!

Se, että satut asumaan alueella, jossa ohjeista ei piitata, ei osoita, että teidän käytös on oikein.

Meillä ei käy mitään vieraita koronaikana, ei edes terassilla. Turun lähikunnassa asun omakotialueella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli YT:t ja yritys sulki ovensa. Matkailuala. Niin kauan, kun juoksette levittämässä tautia, niin ollaan kiinni "turhaan". Eli kunnioittakaa nyt suomalaisia työpaikkojakin ja pysykää kotona! Mitä pidemmäksi aikaa nämä toimenpiteet ovat tarpeellisia, sen suurempi on taloudellinen tappio ja sen syvempi lama edessä. Nyt on aika miettiä yhteistä hyvää!

Näinpä. Itse työskentelen kulttuurialalla ja kyllä huonolle näyttää. Nyt on jo kesältä paljon peruttu tapahtumia yms, koska on huomattu ettei suomalaiset osaa näitä rajoitteita noudattaa. Ja ei haluta ottaa riskiä että itse mahdollistettaisiin viruksen leviäminen, pakko on olla itse vastuullinen ja ottaa turpaan tässä. Nopeammin nousisi suomi suosta, kun oltaisiin se 2 kk täysin karenssissa, sitten talous uuteen nousuun. Esimerkiksi Etelä-Koreassa ihmiset ovat erittäin tunnollisesti noudattaneet kaikkia ohjeita. 

Olette käsittäneet väärin. 

Mitä kauemmas tautihuippu siirtyy, sitä pidempään Suomi on kiinni ja talous kärsii. Strategia oli "ottaa tämä tauti vastaan", ja liian hyvä eristäytyminen tarkoittaa vain, että sairastuneita tulee niin vähän ja hitaasti, että menee pitkälle ensi vuoteen ennen kuin koko väestö on käyty läpi. 

Viimeistään kesällä on pakko tehdä peliliike ja purkaa rajoitteet, tai maassa on paljon isompia ongelmia kuin tämä virus. 

Tarkoituksena on tukahduttaa tämä virus siihen asti kunnes saadaan rokote. Tavoitteena ei ole että kaikki suomalaiset sen vuorollaan sairastaa.

Mistäköhän olet tällaisen käsityksen saanut? Turvallinen rokote saattaa tulla aikaisintaan ensi vuonna, välttämättä ei koskaan. Sen varaan ei voi laskea.

Pääministeri itse ilmoitti, että riskiryhmiä suojataan. Muulle väestölle hankitaan laumasuoja, joka suojaa myös riskiryhmiä. Tukahduttaminen ei poista virusta eikä taloutta voi motittaa ikuisesti. 

En ainakaan ole kuullut pääministerin väittävän, että laumasuojaa tavoitellaan. Jos laumasuoja olisi tavoitteena, niin miksi kokoontumiset on kielletty?  Kirjoitatko Ruotsista? Siellähän sitä laumasuojaa yritetään.

Pääministeri ei tietenkään ole käyttänyt sanaa laumasuoja, enkä minä sellaista ole väittänyt. Opettele lukemaan. Mutta siihenhän tässä tähdätään. Ja se on kyllä epäsuorasti sanottu.

Vierailija
144/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomautus. Sairastelut (en tiedä onko korona vai flunssa). Yli 70-v äiti. Lapsiini tai muihin en ole halunnut tartuttaa sitä tautia joka oli, mikä lie. Kotona kuukauden, kerran viikossa kauppaan. Todellakin eristyksissä, koska haluaisin tämän loppuvan ennen kesää. Ap:n kaltaisten kuspäiden kaltaisten takia ei taida onnistua.

Jos haluat tämän loppuvan ennen kesää tulisi eristykset purkaa. Korona ei häviä minnekään, vaan kotona olemisesi vain pahentaa asiaa. Tauti tulee kuitenkin käymään koko väestön läpi ja Suomessa ei olisi väliä vaikka se tapahtuisi kerralla. 

Se tietäisi isoa määrää ruumiita. Nyt yritetään päästä pienellä kuolleiden määrällä siihen saakka, että saadaan ihmiset rokotettua. Parhaiten se onnistuu, että vähennetään tartuttavuus sosiaalisten kontaktien rajoittamisella minimiin, sen jälkeen pidetään rajat suljettuina, opetellaan käyttämään kasvomaskeja ja puretaan rajoituksia varovasti ja vähän kerrallaan.

Vierailija
145/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli YT:t ja yritys sulki ovensa. Matkailuala. Niin kauan, kun juoksette levittämässä tautia, niin ollaan kiinni "turhaan". Eli kunnioittakaa nyt suomalaisia työpaikkojakin ja pysykää kotona! Mitä pidemmäksi aikaa nämä toimenpiteet ovat tarpeellisia, sen suurempi on taloudellinen tappio ja sen syvempi lama edessä. Nyt on aika miettiä yhteistä hyvää!

Näinpä. Itse työskentelen kulttuurialalla ja kyllä huonolle näyttää. Nyt on jo kesältä paljon peruttu tapahtumia yms, koska on huomattu ettei suomalaiset osaa näitä rajoitteita noudattaa. Ja ei haluta ottaa riskiä että itse mahdollistettaisiin viruksen leviäminen, pakko on olla itse vastuullinen ja ottaa turpaan tässä. Nopeammin nousisi suomi suosta, kun oltaisiin se 2 kk täysin karenssissa, sitten talous uuteen nousuun. Esimerkiksi Etelä-Koreassa ihmiset ovat erittäin tunnollisesti noudattaneet kaikkia ohjeita. 

Mitä kauemmas tautihuippu siirtyy, sitä pidempään Suomi on kiinni ja talous kärsii. Strategia oli "ottaa tämä tauti vastaan", ja liian hyvä eristäytyminen tarkoittaa vain, että sairastuneita tulee niin vähän ja hitaasti, että menee pitkälle ensi vuoteen ennen kuin koko väestö on käyty läpi. 

Viimeistään kesällä on pakko tehdä peliliike ja purkaa rajoitteet, tai maassa on paljon isompia ongelmia kuin tämä virus. 

Tarkoituksena on tukahduttaa tämä virus siihen asti kunnes saadaan rokote. Tavoitteena ei ole että kaikki suomalaiset sen vuorollaan sairastaa.

Mistäköhän olet tällaisen käsityksen saanut? Turvallinen rokote saattaa tulla aikaisintaan ensi vuonna, välttämättä ei koskaan. Sen varaan ei voi laskea.

Pääministeri itse ilmoitti, että riskiryhmiä suojataan. Muulle väestölle hankitaan laumasuoja, joka suojaa myös riskiryhmiä. Tukahduttaminen ei poista virusta eikä taloutta voi motittaa ikuisesti. 

Rokotteen kehittäminen on jo pitkällä ja paljon todennäköisempää kuin se, että tälle tuntemattomalle taudille kehittyy minkäänlaista laumasuojaa.

Lisäksi se on eettisempää. Kuka haluaa vastuulleen terveydenhuoltojärjestelmän romahtamisen, suorat ja välilliset kuolemat joita laumasuojan tavoitteleminen aiheuttaa?

Vierailija
146/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä provot on jo aika väsyneitä

Kun oiskin provoja, mutta kun turkulaiset ihan oikeasti on, miten sen nyt sanoisi.

Vierailija
147/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomautus. Sairastelut (en tiedä onko korona vai flunssa). Yli 70-v äiti. Lapsiini tai muihin en ole halunnut tartuttaa sitä tautia joka oli, mikä lie. Kotona kuukauden, kerran viikossa kauppaan. Todellakin eristyksissä, koska haluaisin tämän loppuvan ennen kesää. Ap:n kaltaisten kuspäiden kaltaisten takia ei taida onnistua.

Jos haluat tämän loppuvan ennen kesää tulisi eristykset purkaa. Korona ei häviä minnekään, vaan kotona olemisesi vain pahentaa asiaa. Tauti tulee kuitenkin käymään koko väestön läpi ja Suomessa ei olisi väliä vaikka se tapahtuisi kerralla. 

Se tietäisi isoa määrää ruumiita. Nyt yritetään päästä pienellä kuolleiden määrällä siihen saakka, että saadaan ihmiset rokotettua. Parhaiten se onnistuu, että vähennetään tartuttavuus sosiaalisten kontaktien rajoittamisella minimiin, sen jälkeen pidetään rajat suljettuina, opetellaan käyttämään kasvomaskeja ja puretaan rajoituksia varovasti ja vähän kerrallaan.

Taitaa sulla mielikuvitus vähän laukata.

Maskit on tarkoitettu terveydenhuoltoon. Arkielämässä niitä ei kukaan pakota tai edes suosittele käyttämään eikä niiden hyödyn puolesta ole näyttöä. 

Rokote tulee joskus, jos tulee. Tai ehkä sinulla on tarkempaa tietoa siitä milloin ja millainen rokote on tulossa? Ja rokotetaanko myös koronan jo sairastaneet ja onko se rangaistuksen uhalla pakollinen? Luulen, että halu rynnätä ottamaan puolivalmis testirokote vapaaehtoisesti on aika vähäistä. 

Vierailija
148/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oiskin provoja, mutta kun turkulaiset ihan oikeasti on, miten sen nyt sanoisi.

Omilla aivoillaan ajattelevia?

Vierailija
149/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riskiryhmään kuuluvat. Ei muut.

Tuttavani parhaillaan toipuu koronaviruksesta sairaalassa. Hän ei kuulu riskiryhmään ja silti vielä muutama päivä sitten taisteli hengestään tehoosaatolla.

Se kuinka mediassa rummutetaan että suuri osa sairastaa covidin lievänä, ei tarkoita sitä että nämä ihmiset sairastaisivat sitä kuin olisivat saaneet vain pienen flunssan.

Monella oireet ovat hyvinkin ikäviä ja silti niitä voidaan pitää lievinä oireina.

Perusterveitäkin on kuollut koronaan, eikä se kuolema itseasiassa ole se pahin juttu, ellei läheisten surua lasketa.

Ihan harmittaa että idioottien takia joutuu kärsimään muutkin

Vierailija
150/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteen kehittäminen on jo pitkällä ja paljon todennäköisempää kuin se, että tälle tuntemattomalle taudille kehittyy minkäänlaista laumasuojaa.

Lisäksi se on eettisempää. Kuka haluaa vastuulleen terveydenhuoltojärjestelmän romahtamisen, suorat ja välilliset kuolemat joita laumasuojan tavoitteleminen aiheuttaa?

Turvallista rokotetta ei saada markkinoille nopeasti. Kuka haluaa vastuulleen testaamattoman rokotteen aiheuttamat mahdolliset suorat ja välilliset kuolemat ja suuren inhimillisen kärsimyksen?

Vierailija
151/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun välillä käymään turussa ja kulkemasm bussilla, eikä siellä todellakaan ole liikkeelle ihmisiä normaaliin tapaan. Bussitkin lähes tyhjiävsiihenkin aikaan, kun ne normaalisti olisivat tupaten täynnä.

Idiootteja ihmisiä kylläkin on ihan kaikkialla. Niitä "kuolemattomia" joita eivät koronat kosketa.

Vierailija
152/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani parhaillaan toipuu koronaviruksesta sairaalassa. Hän ei kuulu riskiryhmään ja silti vielä muutama päivä sitten taisteli hengestään tehoosaatolla.

Se kuinka mediassa rummutetaan että suuri osa sairastaa covidin lievänä, ei tarkoita sitä että nämä ihmiset sairastaisivat sitä kuin olisivat saaneet vain pienen flunssan.

Monella oireet ovat hyvinkin ikäviä ja silti niitä voidaan pitää lievinä oireina.

Perusterveitäkin on kuollut koronaan, eikä se kuolema itseasiassa ole se pahin juttu, ellei läheisten surua lasketa.

Nämä sinun provotarinat tunnistaa ikävästi aina siitä, että et malta olla käyttämättä niissä sanaa idiootti.

Vierailija
153/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä sinun provotarinat tunnistaa ikävästi aina siitä, että et malta olla käyttämättä niissä sanaa idiootti.

Paitsi että tuo oli ensimmäinen kirjoitukseni tänä päivänä koko palatalle, niin suosittelen että otat lääkkeesi

Vierailija
154/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut melkein kuukauden eristyksissä. Ensi viikolla joudun lähtemään labraan ja ehkä lääkäriin. Toivon etten joutuisi.

Vierailija
155/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuun alusta lähtien en ole käynyt edes ulkona, omilla rappusilla vain nostamassa kaupan kuljetustavarat sisälle. Olen riskiryhmää 62 v.  Ei tee yhtään tiukkaa olla vain sisällä, haluan säilyä elossa.

Vierailija
156/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noi kotonaistuskelijat kuitenkin sen koronan saa, ihan sama onko nuori tai vanha. Ne on niin sairaita, että sairastuvat vakavasti. 

Olen ihan mielelläni viimeinen, joka sen saa :)

Te olette ensimmäisten joukossa niitä saamassa, kun olette niin heikkokuntoisia, vaikka olisittekin nuoria.

Ja mistähän sen tartunnan saa, kun ei tapaa ketään?

Kerrostaloissa joissa koneellinen ilmanvaihto niin vaikka sieltä? Samat putkistot siellä menee käytävissä ja asunnoissa. Eikö se ilmasta voinut tarttua vaikka kuinka pitkälle jos joku sopivasti yskii?

Mulla on asuntokohtainen ilmastointi. Se nyt vaan on totuus että minulla on pienempi mahdollisuus joutua tuonne kylmään ruumiskonttiin kuin sinulla. Minulla ei ole heikko kunto, eilenkin treenasin 3,5 tuntia. Syövän olen kyllä sairastanut joten nyt ei ole aikomus koronan kouriin joutua enkä toivo muillekaan ikäviä tauteja. 

Ei se kunto välttämättäm mitään auta. Kaverin kovakuntoinen tuttu (40v) ulkomailla kuoli koronaan. Oli kova shokki hänelle tajuta, että tähän tosiaan voi kuolla kuka tahansa. 

-niinpä. vastasin vaan siihen kun väitettiin että meillä kotiin jääneillä on huono kunto.

Vierailija
157/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallista rokotetta ei saada markkinoille nopeasti. Kuka haluaa vastuulleen testaamattoman rokotteen aiheuttamat mahdolliset suorat ja välilliset kuolemat ja suuren inhimillisen kärsimyksen?

Tiedoksesi, että rokotetta testataan jo ihmisillä.

Vierailija
158/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt koko ajan töissä normaalisti (etätyöt eivät ole kohdallani mahdollisia asiakkaiden tietosuojaan yms. liittyvien seikkojen vuoksi).  Tosin olin yhden viikon saikulla flunssan vuoksi (tehtiin ihan koronatesti, ei ollut koronaa), sekä yksittäisiä vuosilomapäiviä olen pitänyt. Etätöissä olisin, jos se vain suinkin olisi työssäni mahdollista.

Vierailija
159/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palattiin juuri kotiin kaveriporukan mökkilomalta! Menipä pyhät mukavasti saunoen, syöden ja seurustellen kavereiden kanssa. Älkää nyt elämistä lopettako, kaikki täältä joskus kuitenkin lähtee. Huomenna mennään töihin taas normaalisti.

Vierailija
160/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jäädä vaikka vuosiksi kotiin mutta valitsin "väärän" alan.

Käynyt normaalisti töissä koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme