Kauhea yskä palasi mutta en uskalla ottaa saikkua
Olin kuukausi sitten saikulla 3 päivää. En uskalla olla pois. Miten selvitä yskässä fyysisessä työssä?
Kommentit (24)
Siis voitko mennä yskimään kaikkien naamalle töihin ja työnantaja on että hyvä homma? Voithan kokeilla. Ehkä se lähettää sut kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Siis voitko mennä yskimään kaikkien naamalle töihin ja työnantaja on että hyvä homma? Voithan kokeilla. Ehkä se lähettää sut kotiin?
Niin siellä muutkin yskii.
No emt... Mikset ota? Meillä vähän eri päin, ei meinaa saada.. ite kertoo tuunko mä sinne räkimään jotain ysköksiä ja yskimään limaklönttejä sitten..en ole työkuntoinen.. sitten okei, pari päivää... Uus käynti tai soitto... 😌😍🤣😍
Älä ainakaan kipeänä mene muita tartuttamaan. Kotona kunnes oot terve.
Jos olet niin tyhmä että haluat mennä kipeänä nii senkus menet. Mut jos pomo tai työterveys pakottaa menet sinne yskimään kaikkien naamalle ja kaivat nenää ja klähmit joka paikan sit on kaikki kipeenä. 🤣
Jouduin soittamaan töihin, että en tule tänään. Sain passiivisaggressiivista neuvontaa.
-Reseptillä lääkärin kirjoittamana yskänlääke, jossa on alkoholia. Mutta silloin koneiden käyttö ei oikein toimi tai tarkkuutta vaativa. Tai apteekin yskänlääke.
-Nuha pitää hoitaa pois, se pitää yllä yskää ja bakteereja valuu kurkkuun.
-Pastilli ja kosteutus, kunhan ei tukehdu pastilliin. Ei liian voimakas pastilli ettei ärsytä.
-Vettä. Kaulaliinaa. Lämmintä. Lepoa, taukoja.
-Saikkua ajoissa. Onko diagnoosia. Mikä kurkussa tulehtunut.
-Mihin yskä on reaktio. Vai onko muillakin yskää siellä.
-Onko astmaa tai allergiaa. Savua, kemikaaleja ollut, ilmansaasteita? Liian kylmää. Patteri kuivattaa ilmaa?
-Onko jokin lääke jos on kipua, tulehduskipulääkkeissä ohje ja ab-piimä jos se sopii vatsalle. Onko nenälle myös kosteutusta, jos kuiva.
Jos sinua johdetaan pelottelulla, ehkä et ole oikeassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin soittamaan töihin, että en tule tänään. Sain passiivisaggressiivista neuvontaa.
Lisäksi kyykytettiin, että piti lähiesihenkilön lisäksi kertoa muille tiimeille ja johtajalle. Mutta myöhemmin näin Whatsappin perusteella, että lähiesimies oli itse tänä aamuna palaverissa, jossa aina kysytään myös kunkin tiimin henkilökunnan poissaolot. Eli hän joka tapauksessa oli kertomassa sen itse. Hohhoijaa.
Nyt on pitkittynyttä yskää liikkeellä. Minulla kestänyt kaksi kuukautta eikä lääkäri osannut sanoa siihen yhtään mitään. Onneksi ei ole työelämässä.
Tätä on liikkeellä..paljon. ja kestää pitkään. Miehellä paljastui keuhkokuumeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siellä muutkin yskii.
Sekopäinen työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Yskähän voi kestää viikkoja.
Saatko olla viikkoja pois töistä?
Älä ota