Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jotkut oikeasti jääneet koronan takia kokonaan kotiin jo viikoiksi?

Vierailija
13.04.2020 |

Luin tuota ketjua missä joku kertoi olleensa kolme viikkoa kotona ja kun vihdoin meni kauppaan niin ihmetteli vilpittömästi, kun ulkona olikin ihmisiä!

Ihanko oikeasti on tälläisiä ihmisiä? Edelleenkään täällä Turussa koronaa ei huomaisi mistään muusta kuin kiinni olevista ravintoloista ellei uutisia lukisi. Normaalisti käydään töissä, naapureissa koko pääisiäisen käynyt vieraita kuten ennenkin, jokiranta ollut vilkas lenkkeilypaikka monelle jne.. Mikä tässä koronassa saa ihmiset lukittautumaan kokonaan kotiin viikko tolkulla ja vielä enemmän ihmettelen miten joku voi ajatella, että kaikki ihmiset tekisivät niin? Katsotaan uudestaan sitten kun joku oikea kriisi tulee...

Kommentit (357)

Vierailija
181/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis keväällä 2020! 😅

Vierailija
182/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa pitää mölyt mahassaan. Jos menet laukomaan esim. töissä ajatuksiasi niin työkavereille selviää kuinka yksinkertainen olet. 🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, eristyksessä ollaan oltu siitä asti kun koulut meni kiinni. Toki täällä maalla ollaan ulkona paljon, ei ole pelkoa kohdata ihmisiä. Me aikuiset ollaan hoidettu kerran viikkoon kauppaostokset, ei muuta.

Näinhän piti tehdä? Me ainakin tehdään oma osuus, ei haluta tautia eikä tartuttaa muita.

Vierailija
184/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat olleet kotona etäopetuksessa 18.3. alkaen. Vanhempien on käytävä kodin ulkopuolella töissä, koska etätyön tekeminen ei ole mahdollista. Työaikani ovat joustavat ja olen kotona arkiaamuisin. Autan lapsia kotitehtävissä ja koulunkäynnissä. Jos voisin tehdä etätyötä kotona, niin aloittaisin etätyön heti! Valmistamme kotiruoan itse ja ruokaa kuluu paljon.

Emme ole kyläilleet maaliskuun alun jälkeen eikä meillä kyläile kukaan. Lapset eivät kyläile eikä lasten kavereita käy meillä kylässä. Ulkoilemme, kävelemme ja liikumme lähimaastossa päivittäin. Yksi perheenjäsen käy kaupassa noin 1-2 kertaa viikossa ja tekee isot ostokset kerralla. Ostamme kaupasta vain ruokaa ja taloustarvikkeita (pesuaineita, vessapaperia yms.) eli vain välttämätöntä. Emme ole ostaneet vaatteita tai muuta ylimääräistä. Emme käy normaalistikaan kahviloissa, ravintoloissa, baareissa, hotelleissa, ulkomaanmatkoilla, Lapin matkoilla tms. Näitten paikkojen sulut koronapandemian takia eivät ole vaikuttaneet mitenkään. Olemme muutenkin säästäväisiä ja nuukia ja nyt pitää saada rahaa säästöön!

Vierailija
185/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole käyneet 2 kuukauteen kuin ruokakaupassa. Yksin aina!!

Ja joka pv kävelyillä. Meillä ei käy ketään emmekä me käyda nyt missään. Tämä on ohje!

Olkaa fiksuja!

Vierailija
186/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, kuinka kukaan ei näe ketään, eikä käy edes kaupassa, ja kenenkään lapset ei näe ketään. Ihan jo katsomalla ikkunasta ulos, näen lapsia aina ulkoilemassa kaverin kanssa, teinit kulkee keskenään, aikuiset lenkkeilee kaverin kanssa... Ihan oikeasti, valehteleeko niin moni? Minä en syyllistä ketään, ja elän kuten elän, mutta täällä kaikki hokevat pysyvänsä vain sisällä tai lenkillä max perheen kanssa. Ainakaan minun naapurusto ei täällä kirjoittele, eikä kukaan tuttu. Tiedän tasan 2 perhettä, missä kukaan ei tapaa ketään. Yksikin perhe saattaa näyttää sellaiselta, mutta he kyläilevät, joten ei näy ulospäin.

Vierailija
187/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kannattaa pitää mölyt mahassaan. Jos menet laukomaan esim. töissä ajatuksiasi niin työkavereille selviää kuinka yksinkertainen olet. 🙈

Tuollaisia ap:n kaltaisia täysidioottejahan muuten on työpaikoilla. Selittävät kahvipöydässä tms. typeryyksiään, ja muut ovat hiljaa tai korkeintaan hymähtelevät ikään kuin vihjaten, että vaihdetaan aihetta. Kaikki ne hiljaa olevat miettivät mielessään ”v**u mikä idiootti”.

Vierailija
188/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyppä kuule samaa Kiinassa, Espanjassa, Italiassa.... siellä ei todellakaan harrastella ja palloilla ulkona eikä se ole oma valinta vaan isot sakot ja sanktiot kuten kuuluu. Siellä ei varmaan ole paikallisella vauva palstalla näit "oletteko muka oikeesti sisällä" vai leikilläänkö ne sen kielsi.

No minä vastaan täältä Italiasta. Kyllä monet käyvät ulkona, koska sakkoja on jaettu toisina päivinä jopa 20 tuhatta. Olen nyt suunnilleen ollut kotona helmikuun lopusta alkaen ja noita kolme kertaa päivässä olevia kävelylenkkejä ei tosiaankaan tehdä. Olen ehkä kävellyt kilometrin yhteensä näiden 2 kuukauden aikana. Keittiö-vessa-huoneet. Suurimmaksi osaksi lähinnä olen maannut sängyssä.

En ole edes yli kuukauteen käynyt kaupassa, koska en pääse sinne kävellen ja se sijaitsee toisessa kunnassa voimme vain mennä autolla ja vain yksi perheestä, joten puoliso on mennyt.

Ja vihaan tätä. Kun rajoituksia höllennetään aion kiertää kaikki kaupat, käydä kaikki mahdolliset konsertit ja ulkoilla mahdollisimman paljon. Tilaan matkan, jos vaan rahatilanne sallii ja tavata ystäviäni kahviloissa. Ei enkä välitä tippaakaan, jos kakkosvaihe iskee. Tällainen eläminen kun nyt on, on aivan turhaa.

Joten turkulaiset teette hyvin. Liikkukaa niin kauan kuin mahdollista. Koska jos ja ehkä kun korona leviää, niin teidät pakotetaan kotiin. Ei näillä rajoitteilla pyritä tai kyetä estämään tartuntaa, vaan pelkästään se, ettei kaikki ole sairaalassa samaan aikaan. Turussa on iso sairaala, kyllä sinne mahtuu.

Vaikka Italian korona kuolleisuus on ollut korkeaa, niin taloudelliset seuraukset tulevat tekemään pahempaa jälkeä ja jo nyt on paljon spotteja televisiossa, mitä tehdä kun perheessä pahoinpidellään.

Luulen, että myös monet lopettavat koulunkäynnin. Sekä tänä vuonna, että tulevina. Kun tarpeeksi jää jälkeen, niin mikä motivaatio on jatkaa? Varsinkin jos on köyhistä perheestä tai muualta maailmasta tulleet vanhemmat. Koulukirjat kun maksavat peruskoulun 5. luokan jälkeen ja oppivelvollusuus päättyy 16v. iässä.

On muistettava, että kuolleiden keski-ikä on yli 80v., mutta tuhot tulevat näkymään nuorissa ja keski-ikäisissä ja puhumme miljoonista ihmisistä.

Täällä näitä ulos meneviä ja elämäänsä eläviä haukutaan ties millä alhaisella nimityksellä, mutta minusta he tekevät ainoan oikean asian. Ei ole immuniteettiä kuolemalle ja vaikka monen vuoden karanteenikärsimyksen uhrautuneena lopulta menet ulos, voit jäädä seuraavana päivänä auton alle. Ja oliko se sitten kaiken arvoista viettää se elämä neljän seinän sisällä? Eikä se oli palvelus edes muille, koska riskiryhmäläisiä vaani tämänkin jälkeen keuhkokuume, salmonella, tuberkuloosi, influenssa ja vaikka kaikki hyttysten levittämät taudit, joita maailmalla riittää. Se elämä kannattaa elää nyt, koska huomisesta ei tiedä ja vaikka kuinka kuvittelee suojautuvansa koronasta ja kaikelta muulta se ei tule koskaan onnistumaan, jos se sairastuminen on kohtalo.

Pelkääkö ihmiset kohta enemmän nälkään kuolemista ja siitä johtuvia tauteja kuin koronaa? Se nimittäin voi pian olla todellisuutta monessa maassa.

Luonto on julmaa ja kuolema kuuluu siihen eikä sitä vastaan kannata taistella jollain eristämisellä, vaan elää mahdollisimman täysillä.

Olkoon se sitten itsekästä, mutta onko sekään inhimillistä pitää vanhukset viimeiset vuodet yksin sidottuna sänkyyn ilman mahdollisuutta nähdä rakkaitaan enää koskaan? Kolme lisävuotta, jotta voit maata ne yksin sängyssä? Koska siitä puhumme monen kohdalla.

Vierailija
189/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 riskisairautta perheessä kirjoitti:

Ja joka pv kävelyillä. Meillä ei käy ketään emmekä me käyda nyt missään. Tämä on ohje!

Olkaa fiksuja!

Toimitte siis viranomaisten antamien ohjeiden mukaan, kuten jokainen järkevä ihminen tekee. Sitten on noita ap:n ja parin muun kommentoijan kaltaisia minäminäminä-ihmisiä, joille yhteisten sääntöjen ja ohjeiden noudattaminen on täysin mahdotonta. Tämä näkyy toki kaikessa muussakin, ei ainoastaan tämän koronapandemian yhteydessä tapahtuvan perseilyn yhteydessä. Heidän takia tarvitaan (ja tarvittaisiin paljon nykyistä enemmänkin) sanktioita, pakkokeinoja ja valvontaa, sillä mikään muu ei saa noita taukkeja toimimaan kuten normaalit ihmiset.

Vierailija
190/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitoalalla osa käytti tilaisuutta hyväkseen ja keksi itselleen flunssan, millä sitten irtosi saikku helposti. Nyt ovat luikkineet hiljaa takaisin, kun ei voi jatkaa sitä valetta loputtomiin testausten ym ansiosta. Hyvin kyllä huomasi ketkä ovat niitä porukan heikoimpia ja laiskimpia, tosin se oli jo etukäteenkin tiedossa. Nyt sitten on kahvihuoneessa kauhea pälättäminen taas käynnissä.

Vierailija
191/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyppä kuule samaa Kiinassa, Espanjassa, Italiassa.... siellä ei todellakaan harrastella ja palloilla ulkona eikä se ole oma valinta vaan isot sakot ja sanktiot kuten kuuluu. Siellä ei varmaan ole paikallisella vauva palstalla näit "oletteko muka oikeesti sisällä" vai leikilläänkö ne sen kielsi.

No minä vastaan täältä Italiasta. Kyllä monet käyvät ulkona, koska sakkoja on jaettu toisina päivinä jopa 20 tuhatta. Olen nyt suunnilleen ollut kotona helmikuun lopusta alkaen ja noita kolme kertaa päivässä olevia kävelylenkkejä ei tosiaankaan tehdä. Olen ehkä kävellyt kilometrin yhteensä näiden 2 kuukauden aikana. Keittiö-vessa-huoneet. Suurimmaksi osaksi lähinnä olen maannut sängyssä.

En ole edes yli kuukauteen käynyt kaupassa, koska en pääse sinne kävellen ja se sijaitsee toisessa kunnassa voimme vain mennä autolla ja vain yksi perheestä, joten puoliso on mennyt.

Ja vihaan tätä. Kun rajoituksia höllennetään aion kiertää kaikki kaupat, käydä kaikki mahdolliset konsertit ja ulkoilla mahdollisimman paljon. Tilaan matkan, jos vaan rahatilanne sallii ja tavata ystäviäni kahviloissa. Ei enkä välitä tippaakaan, jos kakkosvaihe iskee. Tällainen eläminen kun nyt on, on aivan turhaa.

Joten turkulaiset teette hyvin. Liikkukaa niin kauan kuin mahdollista. Koska jos ja ehkä kun korona leviää, niin teidät pakotetaan kotiin. Ei näillä rajoitteilla pyritä tai kyetä estämään tartuntaa, vaan pelkästään se, ettei kaikki ole sairaalassa samaan aikaan. Turussa on iso sairaala, kyllä sinne mahtuu.

Vaikka Italian korona kuolleisuus on ollut korkeaa, niin taloudelliset seuraukset tulevat tekemään pahempaa jälkeä ja jo nyt on paljon spotteja televisiossa, mitä tehdä kun perheessä pahoinpidellään.

Luulen, että myös monet lopettavat koulunkäynnin. Sekä tänä vuonna, että tulevina. Kun tarpeeksi jää jälkeen, niin mikä motivaatio on jatkaa? Varsinkin jos on köyhistä perheestä tai muualta maailmasta tulleet vanhemmat. Koulukirjat kun maksavat peruskoulun 5. luokan jälkeen ja oppivelvollusuus päättyy 16v. iässä.

On muistettava, että kuolleiden keski-ikä on yli 80v., mutta tuhot tulevat näkymään nuorissa ja keski-ikäisissä ja puhumme miljoonista ihmisistä.

Täällä näitä ulos meneviä ja elämäänsä eläviä haukutaan ties millä alhaisella nimityksellä, mutta minusta he tekevät ainoan oikean asian. Ei ole immuniteettiä kuolemalle ja vaikka monen vuoden karanteenikärsimyksen uhrautuneena lopulta menet ulos, voit jäädä seuraavana päivänä auton alle. Ja oliko se sitten kaiken arvoista viettää se elämä neljän seinän sisällä? Eikä se oli palvelus edes muille, koska riskiryhmäläisiä vaani tämänkin jälkeen keuhkokuume, salmonella, tuberkuloosi, influenssa ja vaikka kaikki hyttysten levittämät taudit, joita maailmalla riittää. Se elämä kannattaa elää nyt, koska huomisesta ei tiedä ja vaikka kuinka kuvittelee suojautuvansa koronasta ja kaikelta muulta se ei tule koskaan onnistumaan, jos se sairastuminen on kohtalo.

Pelkääkö ihmiset kohta enemmän nälkään kuolemista ja siitä johtuvia tauteja kuin koronaa? Se nimittäin voi pian olla todellisuutta monessa maassa.

Luonto on julmaa ja kuolema kuuluu siihen eikä sitä vastaan kannata taistella jollain eristämisellä, vaan elää mahdollisimman täysillä.

Olkoon se sitten itsekästä, mutta onko sekään inhimillistä pitää vanhukset viimeiset vuodet yksin sidottuna sänkyyn ilman mahdollisuutta nähdä rakkaitaan enää koskaan? Kolme lisävuotta, jotta voit maata ne yksin sängyssä? Koska siitä puhumme monen kohdalla.

Olipahan tunteilua. Vähääkään tunteilematta voin todeta, että Turun ja muidenkin kaupunkien sairaaloissa paikat riittävät tosiaan kauan sen jälkeen, kun henkilökunta on jo loppunut kesken. Terveisiä yhdestä yliopistollisesta perslävestä, ei kannata ottaa riskiä. Ne muutkaan potilaat kun eivät jätä sairastamatta siksi, että meillä on korona.

Vierailija
192/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa asumme myöskin, olen yrittänyt rajata kaupassa käymisen yhteen kertaan viikossa. Muuten käyn koirien kanssa lenkillä lähimetsässä ja pari kertaa on haettu take awaytä ravintolasta. Lukiolainen opiskelee kotona, on nähnyt poikaystäväänsä ja yhtä parasta kaveriaan. Ovat olleet meillä.

Mieheni joutuu käymään töissä, ei mahdollisuutta etätöihin. Minä teen etätöitä.

Ei meillä ole mitään tarvetta eikä halua lähteä jonnekin jokirantaan hengailemaan. Hengaillaan omalla pihalla.

Vierailija
193/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Keski-Suomessa ja ei täällä kyllä ihmiset tavallisesti kyläile. Itse olen käynyt siskon luona, mutta vanhempien luona ei käydä muuta kuin pihalla ja tuomassa kauppaostokset.

Lapsilla on serkut kenen kanssa touhuavat ja he saavat tulla sisälle kun eivät tapaa muita.

Muuten näkevät ihan joitakin kavereita ulkona. Itse tapaamme ystäviä etänä tai ulkoilun merkeissä.

Eihän siinä ole mitään järkeä jos kaikki tapaavat normaalisti toisiaan, kukaan kun ei voi tietää kuka tartuttaa ja se tartuntojen minimointi on se juttu just nyt.

Aika hyvin havainnollistavia animaatioita on netti pullollaan missä tartuntaketjuja havainnollistetaan, eli kun perhe A tapaa perhe B ja  A tapaa myös C ja D ja Perhe B taas G , H ja K, miten monta kontaktia siinä tulee vaikka vaan vähän kahvitellaan.

Kaupassa käyn minä kerran tai kaksi viikossa, työt teen etänä. Mies käy töissä, mutta ei tapaa siellä juurikaan ketään.

Vierailija
194/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia ap:n kaltaisia täysidioottejahan muuten on työpaikoilla. Selittävät kahvipöydässä tms. typeryyksiään, ja muut ovat hiljaa tai korkeintaan hymähtelevät ikään kuin vihjaten, että vaihdetaan aihetta. Kaikki ne hiljaa olevat miettivät mielessään ”v**u mikä idiootti”.

Minusta sinä olet v**un idiootti. Käyt töissä ja saat elää suunnilleen samaa vanhaa elämää, ainoa mikä eroaa on kahvipöytäjutut ja vähemmän väkeä liikkeellä häiritsemässä sinua. Mutta heiltä jolta on viety suunnilleen kaikki elämisen arvoinen, niin heille ei sinulta löydy ymmärrystä. Monen lapsen elämän ainoa positiivinen asia on saada mennä ulos ystävien kanssa ja se on julma totuus. Monen vanhuksen elämän merkitys löytyi kun lapset kävivät kylässä ja monelle se ryhmässä tapahtuva liikunta piti mielenterveyden kasassa. Moottoriajoneuvot aiheuttavat paljon enemmän kuolemia onnettomuuksien ja syövän muodossa. Ne voitaisiin kieltää. Se ettei joku pääse sen takia töihin, harrastuksiin tai ystäviä tapaamaan ei ole tärkeää. Eihän se ettei koronan takia pääse ole sekään tärkeää.

Vierailija
195/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut nyt kotona viisi viikkoa, enkä tavannut ketään perheen ulkopuolelta. Puoliso hoitaa kaupassa käynnin kerran viikossa, koska hänelle kotona oleminen on henkisesti haastavampaa. Ulkoillaan kyllä, mutta pyritään välttämään paikkoja joissa on muita. Esim lähimetsässämme tuntuu olevan ruuhka, joten lenkille mennään kauemmaksi. Ei tämä nyt kovin herkkua ole, kun on tottunut muuhun, mutta tehdään ainakin oma osamme.

Vierailija
196/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipahan tunteilua. Vähääkään tunteilematta voin todeta, että Turun ja muidenkin kaupunkien sairaaloissa paikat riittävät tosiaan kauan sen jälkeen, kun henkilökunta on jo loppunut kesken. Terveisiä yhdestä yliopistollisesta perslävestä, ei kannata ottaa riskiä. Ne muutkaan potilaat kun eivät jätä sairastamatta siksi, että meillä on korona.

Ja minä taas väitän, että kannattaa ottaa riski. Ihan kuten kannattaa ottaa joka vuosi riski elää täysillä, vaikka influenssa, auto-onnettomuudet, onnettomuudet ja väkivaltaa tapahtuukin ja ne voivat osua kohdalle.

Vierailija
197/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitenkään erityisesti linnoittautunut mihinkään. Töissä on pakko käydä, sen lisäksi sitten enemmän ja vähemmän välttämättömät asiat olen hoitanut. Huvikseni en missään pyöri ja muita ihmisiä tapaan mahdollisimman vähän. Toisaalta elän samoin ihan ilman koronaakin, joten eipä tällä ole elämääni ollut ihmeempää vaikutusta.

Vierailija
198/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä taas väitän, että kannattaa ottaa riski. Ihan kuten kannattaa ottaa joka vuosi riski elää täysillä, vaikka influenssa, auto-onnettomuudet, onnettomuudet ja väkivaltaa tapahtuukin ja ne voivat osua kohdalle.

Niin, sinä ajattelet yksilötasolla. Vie ajatus populaatiotasolle. SItten kun näitä huolettomia oman elämänsä koronariskinottajia on osastot täynnä, alkaa potilasvalinta tiukentua täälläkin. Kaikkia ei pystytä pelastamaan kuitenkaan, mutta ylikuormitustilanteessa niistäkin, jotka olisi muuten pystytty, osa menehtyy. Puhumattakaan siitä, että hoidon taso laskee myös muita sairauksia sairastavilla. Resurssit eivät yksinkertaisesti riitä, jos mennä kohmotetaan kuten aina ennenkin. Jokaisella sairaalassa työskentelevälläkin kun on vain kaksi kättä ja kaksi jalkaa, ne eivät muutu neljäksi. Ongelmanahan ovat juurikin pitkät (teho)hoitojaksot. Toki jos potilaat ovat kovin omatoimisia, kaipa heidät voi jättää keskenäänkin johonkin kenttäsairaalaan köhimään. En haluaisi nähdä sitä Suomessa.

Vierailija
199/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 riskisairautta perheessä kirjoitti:

Olkaa fiksuja!

Toimitte siis viranomaisten antamien ohjeiden mukaan, kuten jokainen järkevä ihminen tekee. Sitten on noita ap:n ja parin muun kommentoijan kaltaisia minäminäminä-ihmisiä, joille yhteisten sääntöjen ja ohjeiden noudattaminen on täysin mahdotonta. Tämä näkyy toki kaikessa muussakin, ei ainoastaan tämän koronapandemian yhteydessä tapahtuvan perseilyn yhteydessä. Heidän takia tarvitaan (ja tarvittaisiin paljon nykyistä enemmänkin) sanktioita, pakkokeinoja ja valvontaa, sillä mikään muu ei saa noita taukkeja toimimaan kuten normaalit ihmiset.

Normaalit ihmiset luulisi tajuavan, ettei muutaman sadan yli 8kymppisen koronakuoleman takia kannatta ajaa yhteiskuntaa siihen pisteeseen, että aletaan kuolemaan köyhyydestä tai yksinäisyydestä johtuviin tauteihin. Suomessa on aivan naurettavaa puhua jostain eristämisestä, kun porukka ulkoilee 3 kertaa päivässä ja tekee vähän etätöitä ja käy kaupassa 3 viikossa ja muutama tie suljettiin. Olet v***un idiootti, jos luulet, että minkään tason eristäminen oli kaikkien parhaaksi. Ehkä jonkun muttei todellakaan kaikkien. Monelle eristäminen oli pahin mahdollinen vaihtoehto.

Vierailija
200/357 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala elämään ahdistavassa helvetissä kuukausitolkulla-tartunnan voi saada vaikka rappukäytävästä.

Kaikki ei asu omakotitalossa hehtaaripihalla.

Tekisin vain oman elämäni hankalaksi ja vaarantaisin mielenterveyteni jos linnoittautuisin kotiin JA SILTIKIN voisin jo lenkillä saada tartunnan.

Kaupassa on käytävä ja asioita hoidettava. Liikuntaakin harrastettava, että paino ei nouse.

Varovaisempi olen-mutta olen nähnyt ystäviä ja mökkeillyt ihan normaalisti.

Meinaatteko eristäytyjät vaikka vuositolkulla jatkaa tuota?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi