Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jotkut oikeasti jääneet koronan takia kokonaan kotiin jo viikoiksi?

Vierailija
13.04.2020 |

Luin tuota ketjua missä joku kertoi olleensa kolme viikkoa kotona ja kun vihdoin meni kauppaan niin ihmetteli vilpittömästi, kun ulkona olikin ihmisiä!

Ihanko oikeasti on tälläisiä ihmisiä? Edelleenkään täällä Turussa koronaa ei huomaisi mistään muusta kuin kiinni olevista ravintoloista ellei uutisia lukisi. Normaalisti käydään töissä, naapureissa koko pääisiäisen käynyt vieraita kuten ennenkin, jokiranta ollut vilkas lenkkeilypaikka monelle jne.. Mikä tässä koronassa saa ihmiset lukittautumaan kokonaan kotiin viikko tolkulla ja vielä enemmän ihmettelen miten joku voi ajatella, että kaikki ihmiset tekisivät niin? Katsotaan uudestaan sitten kun joku oikea kriisi tulee...

Kommentit (357)

Vierailija
121/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä perkele siinä on ettei mene suomalaisten kaaliin että ulkoilu ja lenkkeily on nyt kielletty. Minäminäminö saan... ihan vähän vaan.

Ulkoilua ja lenkkeilyä ei ole kielletty, vaikka sinä sellaisen säännön haluaisitkin sanella. 

Vierailija
122/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on minäminäminä-hullu nyt kilahtanut kokonaan.

Ulkoilua suositellaan mutta ei ryhmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö täällä jo kielletään ulkoilukin kokonaan palstamammojen toimesta? Katsokaa vain, Uudenmaan rajoitusta ei jatketa enää 19.4. jälkeen. Sen jälkeen on aika vaikea muualta kiristää.

Vierailija
124/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kolme turkulaista (kaksi niistä on kansanedustajia ja yksi hoitaja) jakaikki ovat hyvin huolissaan koronasta. Ne kansanedustajat ovat olleet etätyössä jo varmaan ainakin kuukauden, kotonaan. Ksikilla poliitikoilla joka puolella Suomea on kokoukset netissä teamsilla nykyään. Se hoitaja joutuu käymään töissä, mutta pitää lapset tiukasti kotona, tilaa ruuat kotiinkuljetuksella ja varoo ihmiskontakteja niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
125/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö täällä jo kielletään ulkoilukin kokonaan palstamammojen toimesta? Katsokaa vain, Uudenmaan rajoitusta ei jatketa enää 19.4. jälkeen. Sen jälkeen on aika vaikea muualta kiristää.

Katsos tampio, kun ei ole jätkeä rajoittaa vain yhden maakunnan rajan ylittämistä. Se rajoitus ei ole ajankohtainen, kun virus on jo joka puolella maata. Seuraavat rajoitukset tulevat KOKO MAAHAN, ei vain Uudellemaalle.

Vierailija
126/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidänlaiset itsekkäät pasqat saavat porhaltaa kuin apinalauma juuri sen vuoksi, että järkevät ihmiset pysyvät sisällä. Jos kaikki eläisivät niin kuin sinä kaivettaisiin täälläkin joukkohautoja.

Vierailija
127/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli YT:t ja yritys sulki ovensa. Matkailuala. Niin kauan, kun juoksette levittämässä tautia, niin ollaan kiinni "turhaan". Eli kunnioittakaa nyt suomalaisia työpaikkojakin ja pysykää kotona! Mitä pidemmäksi aikaa nämä toimenpiteet ovat tarpeellisia, sen suurempi on taloudellinen tappio ja sen syvempi lama edessä. Nyt on aika miettiä yhteistä hyvää!

Näinpä. Itse työskentelen kulttuurialalla ja kyllä huonolle näyttää. Nyt on jo kesältä paljon peruttu tapahtumia yms, koska on huomattu ettei suomalaiset osaa näitä rajoitteita noudattaa. Ja ei haluta ottaa riskiä että itse mahdollistettaisiin viruksen leviäminen, pakko on olla itse vastuullinen ja ottaa turpaan tässä. Nopeammin nousisi suomi suosta, kun oltaisiin se 2 kk täysin karenssissa, sitten talous uuteen nousuun. Esimerkiksi Etelä-Koreassa ihmiset ovat erittäin tunnollisesti noudattaneet kaikkia ohjeita. 

Olette käsittäneet väärin. 

Mitä kauemmas tautihuippu siirtyy, sitä pidempään Suomi on kiinni ja talous kärsii. Strategia oli "ottaa tämä tauti vastaan", ja liian hyvä eristäytyminen tarkoittaa vain, että sairastuneita tulee niin vähän ja hitaasti, että menee pitkälle ensi vuoteen ennen kuin koko väestö on käyty läpi. 

Viimeistään kesällä on pakko tehdä peliliike ja purkaa rajoitteet, tai maassa on paljon isompia ongelmia kuin tämä virus. 

Tarkoituksena on tukahduttaa tämä virus siihen asti kunnes saadaan rokote. Tavoitteena ei ole että kaikki suomalaiset sen vuorollaan sairastaa.

Mistäköhän olet tällaisen käsityksen saanut? Turvallinen rokote saattaa tulla aikaisintaan ensi vuonna, välttämättä ei koskaan. Sen varaan ei voi laskea.

Pääministeri itse ilmoitti, että riskiryhmiä suojataan. Muulle väestölle hankitaan laumasuoja, joka suojaa myös riskiryhmiä. Tukahduttaminen ei poista virusta eikä taloutta voi motittaa ikuisesti. 

Vierailija
128/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riskiryhmään kuuluvat. Ei muut.

Mistä tämä oletus, että riskiryhmään kuuluvat ovat kotona? Lääkäreitä ja hoitajia ym. kuuluu riskiryhmiin ja töissä käyvät, kuten ennenkin.

Vierailija
129/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kielletään niin normijärkinen sen ymmärtää.

Vierailija
130/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli YT:t ja yritys sulki ovensa. Matkailuala. Niin kauan, kun juoksette levittämässä tautia, niin ollaan kiinni "turhaan". Eli kunnioittakaa nyt suomalaisia työpaikkojakin ja pysykää kotona! Mitä pidemmäksi aikaa nämä toimenpiteet ovat tarpeellisia, sen suurempi on taloudellinen tappio ja sen syvempi lama edessä. Nyt on aika miettiä yhteistä hyvää!

Näinpä. Itse työskentelen kulttuurialalla ja kyllä huonolle näyttää. Nyt on jo kesältä paljon peruttu tapahtumia yms, koska on huomattu ettei suomalaiset osaa näitä rajoitteita noudattaa. Ja ei haluta ottaa riskiä että itse mahdollistettaisiin viruksen leviäminen, pakko on olla itse vastuullinen ja ottaa turpaan tässä. Nopeammin nousisi suomi suosta, kun oltaisiin se 2 kk täysin karenssissa, sitten talous uuteen nousuun. Esimerkiksi Etelä-Koreassa ihmiset ovat erittäin tunnollisesti noudattaneet kaikkia ohjeita. 

Mitä kauemmas tautihuippu siirtyy, sitä pidempään Suomi on kiinni ja talous kärsii. Strategia oli "ottaa tämä tauti vastaan", ja liian hyvä eristäytyminen tarkoittaa vain, että sairastuneita tulee niin vähän ja hitaasti, että menee pitkälle ensi vuoteen ennen kuin koko väestö on käyty läpi. 

Viimeistään kesällä on pakko tehdä peliliike ja purkaa rajoitteet, tai maassa on paljon isompia ongelmia kuin tämä virus. 

Tarkoituksena on tukahduttaa tämä virus siihen asti kunnes saadaan rokote. Tavoitteena ei ole että kaikki suomalaiset sen vuorollaan sairastaa.

Mistäköhän olet tällaisen käsityksen saanut? Turvallinen rokote saattaa tulla aikaisintaan ensi vuonna, välttämättä ei koskaan. Sen varaan ei voi laskea.

Pääministeri itse ilmoitti, että riskiryhmiä suojataan. Muulle väestölle hankitaan laumasuoja, joka suojaa myös riskiryhmiä. Tukahduttaminen ei poista virusta eikä taloutta voi motittaa ikuisesti. 

Olet nolon väärässä, tai provo.

Vierailija
131/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos tampio, kun ei ole jätkeä rajoittaa vain yhden maakunnan rajan ylittämistä. Se rajoitus ei ole ajankohtainen, kun virus on jo joka puolella maata. Seuraavat rajoitukset tulevat KOKO MAAHAN, ei vain Uudellemaalle.

Vedä sinäkin välillä happea ulkona, ettei tarvitse noin kuumana käydä. 

Muut ovat idi ootteja, tampioita, pas koja jne, mitä kaikkia nimityksiä oletkaan eri mieltä olevista käyttänyt. Kyllä ihan mielenterveydestäsi jo huomaa, että et kuulu siihen kansanosaan, joka tätä maata pitää pystyssä vaan makaat kotona muiden elätettävänä. Katsotaan vieläkö tulee solvauksia, kun tukihanat menee kiinni. Mikä vääjäämättä on edessä, kun talous ajetaan päin seinää. 

Vierailija
132/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tosiaankin ollut maaliskuun alusta asti eristyksissä muista ihmisistä. Täällä meillä päin kaikki paikat ovat kiinni; ostoskeskukset, kaikki kaupat ja putiikit, elokuvateatterit, ravintolat (saavat myydä vain ulos). Ei ole mahdollisuutta lähteä shoppailemaan eikä muihin aktiviteetteihin, mutta ei tee mielikään. Pärjään näillä vaatteilla ja tavaroilla mitä minulla on. Ruokakaupat ja apteekit ovat auki, mutta useat ruokakaupat ovat rajoittaneet aukioloaikojaan, sekä rajoituksia on siihen kuinka monta henkilöä kaupassa voi olla yhtä aikaa. Ulkoilua ei ole kielletty, vaikka muuten on tiukat rajoitukset, ja ulkoillessa pitää välimatka pitää riittävänä muihin ihmisiin. Siinä ei ole ollut ongelmia, kun pysyy pois ulkoilureiteiltä, joissa ihmiset normaalisti liikkuvat. Työpaikoilla ihmiset ovat etätöissä, mutta on töitä, joissa on kokonaan tai osittainen työpaikallaolovelvoite, ja siihen tarvitaan viranomaisilta lupa. Täydellinen ulkonaliikkumiskielto olisi aika ikävää.

Vierailija
133/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noi kotonaistuskelijat kuitenkin sen koronan saa, ihan sama onko nuori tai vanha. Ne on niin sairaita, että sairastuvat vakavasti. 

Olen ihan mielelläni viimeinen, joka sen saa :)

Te olette ensimmäisten joukossa niitä saamassa, kun olette niin heikkokuntoisia, vaikka olisittekin nuoria.

Ja mistähän sen tartunnan saa, kun ei tapaa ketään?

Kerrostaloissa joissa koneellinen ilmanvaihto niin vaikka sieltä? Samat putkistot siellä menee käytävissä ja asunnoissa. Eikö se ilmasta voinut tarttua vaikka kuinka pitkälle jos joku sopivasti yskii?

Mulla on asuntokohtainen ilmastointi. Se nyt vaan on totuus että minulla on pienempi mahdollisuus joutua tuonne kylmään ruumiskonttiin kuin sinulla. Minulla ei ole heikko kunto, eilenkin treenasin 3,5 tuntia. Syövän olen kyllä sairastanut joten nyt ei ole aikomus koronan kouriin joutua enkä toivo muillekaan ikäviä tauteja. 

Ei se kunto välttämättäm mitään auta. Kaverin kovakuntoinen tuttu (40v) ulkomailla kuoli koronaan. Oli kova shokki hänelle tajuta, että tähän tosiaan voi kuolla kuka tahansa. 

Vierailija
134/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, en koko ketjua jaksanut selata, mutta ekan sivun väitteitä on korjattava. Turussa oli pitkään vain pieni määrä sairastuneita. Nyt ollaan suht samalla tasolla Tampereen kanssa todetuissa tapauksissa.

Enkä näitä kommentteja luettuani enää ihmettele paljonkaan.

Onko nää huolettomasti suhtautuvat just niitä, jotka joutuvat käymään yhä töissä? Kaupassa joku kysyi myyjältä apua, niin se oli myyjä, joka unohti turvavälin ja meni iholle. Väkisinkin ne, jotka tekee etänä joutuu olemaan neljän seinän sisällä eikä tulis mieleenkään tavata tuttavia.

Vierailija
135/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä Turussa hoitohenkilöstö osaa pestä kätensä. 

Vierailija
136/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyppä kuule samaa Kiinassa, Espanjassa, Italiassa.... siellä ei todellakaan harrastella ja palloilla ulkona eikä se ole oma valinta vaan isot sakot ja sanktiot kuten kuuluu. Siellä ei varmaan ole paikallisella vauva palstalla näit "oletteko muka oikeesti sisällä" vai leikilläänkö ne sen kielsi.

Just näin. Ja naapurit kyllä soittaa poliisit paikalle, jos joku yrittää laistaa ohjeista. 

Vierailija
137/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä sinäkin välillä happea ulkona, ettei tarvitse noin kuumana käydä. 

Muut ovat idi ootteja, tampioita, pas koja jne, mitä kaikkia nimityksiä oletkaan eri mieltä olevista käyttänyt. Kyllä ihan mielenterveydestäsi jo huomaa, että et kuulu siihen kansanosaan, joka tätä maata pitää pystyssä vaan makaat kotona muiden elätettävänä. Katsotaan vieläkö tulee solvauksia, kun tukihanat menee kiinni. Mikä vääjäämättä on edessä, kun talous ajetaan päin seinää. 

Olen kylläkin akateeminen ja johtavassa asemassa töissä. Ja pidän sinua tampiona, kun et ymmärrä koronan vaarallisuutta.

Vierailija
138/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonaliikkumiskielto on vielä määräämättä. Se pitäisi määrätä koko maahan toukokuun loppuun asti.

Vierailija
139/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt loppui maaliskuun alussa, sen jälkeen olen ollut "kotona".

Hoitanut lastenlapsia, tehnyt 2 remonttia ja ollut mukana 2 muutossa. Käyn kaupassa 2-3× viikossa.

Kauppakeskuksissa en ole käynyt enkä järjestänyt juhlia ystäväpiirille kuten normaalisti.

Pihalla riittää tekemistä, ihan normaalia elämää eletään.

Vierailija
140/357 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan ole kuullut pääministerin väittävän, että laumasuojaa tavoitellaan. Jos laumasuoja olisi tavoitteena, niin miksi kokoontumiset on kielletty?  Kirjoitatko Ruotsista? Siellähän sitä laumasuojaa yritetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi