Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen naapurini olevan psykoosissa

Vierailija
13.04.2020 |

Voinko soittaa 112. Kertovatko he mistä ovat saaneet ilmoituksen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että tuo on paras keino päästäksesi hoitoon

Vierailija
2/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota toinen naapuri avuksi, jonka kanssa tarkastelette tilannetta.

Voitte sitten vaikka yhdessä soittaa ovikelloa ja kysyä, onko tyypillä jokin hätä, tarviiko apua.

Älä mene yksin tilanteeseen, ellei ole pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jos näin ei olekaan niin kannattaa varautua monenlaisiin ongelmiin jos teet perättömän perusteettoman hälyn

Vierailija
4/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes epäillä; minä olen.

Vierailija
5/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin jos näin ei olekaan niin kannattaa varautua monenlaisiin ongelmiin jos teet perättömän perusteettoman hälyn

Millaisiin ongelmiin?

Vierailija
6/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet hänen olevan psykoosissa?

Vierailija
7/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutaa ja puhuu yksin kokoajan. Asuu yksin enkä ole nähnyt että hänellä olisi koskaan vieraiya

Vierailija
8/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutaa ja puhuu yksin kokoajan. Asuu yksin enkä ole nähnyt että hänellä olisi koskaan vieraiya

Veikkaan naapurisi pelaavan, tai puhuvan videopuheluita.

Vierailija
9/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni puhuu yksin ollessa ja monilla ei ravaa vieraita eri syistä. Huutaminen taas on enemmän taloyhtiön tai naapurin kanssa sovittava asia, mikäli se häiritsee naapureita. 

Vierailija
10/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi olla että tuo on paras keino päästäksesi hoitoon

Nimenomaan. Ap on harhainen.

Vierailija
11/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata yksin mennä tuntemattoman naapurin ovelle ellei halua vapaaehtoisesti ottaa pataan

Vierailija
12/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan, että kysyt muilta naapureilta ensin. Olen itse nähnyt psykoosissa olevan tuntemattoman ihmisen, ja jälkeen päin harmitti kun en ilmoittanut mihinkään. Nainen 40-v. uhkaili vessassa nukkeaan, että työntää sen wc-pyttyyn, jos ei tottele. Olisihan tuossa ollut aihetta johonkin ilmoittaa, mutta peloissani lähdin vain menemään. Isännöitsijään voi olla yhteydessä myös ja kysyä, että onko syytä olla huolissaan.

Vierailija
13/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänä aikana kun on etäpalsut sun muut niin varmaan aika moni puhuu "yksin" kotonaan kuulokkeet päässä.

Vierailija
14/29 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa puhua puhelua aika kovaäänisesti tai sitten telkkaria katsoo ja urheilua katsoessa kannustaa

Mistä sä tiiät käykö vieraita tai onko asunnossa muita vahditko naapuriasi koko ajan?

Vierailija
15/29 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä treenaa jotain esitelmää

Vierailija
16/29 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lähimpään päivystykseen (terveyskeskus,yhteispäivystys) ja kerro huolesi. He ottavat potilaaseen yhteyttä, esim. laittavat ambulanssin tarkistamaan tilanteen ja noutamaan päivystäjän lääkärin arvioon. Ja kun soitat päivystykseen, niin siellä tieto, josko on jo hoitosuhde jossain ja sitten sieltä alkavat hoitaa asiaa. Jos on epäily psukoottisesta mielenterveyshäiriöstä, niin laki velvoittaa viranomaisia asian selvittämään. Jos oikeesti psykoosia epäilet, miin älä ota itse yhteyttä. Psykiatrisella voi olla virhetulkintoja ja saattavat kokea yhteydenoton uhkaavanakin.

Vierailija
17/29 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap . Et voi. Lääkäri tekee diagnoosit. Lopeta moinen naapurin kyttäily.

Vierailija
18/29 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pahempaa pitää olla, kuin pelkkä puhuminen ja huutaminen, ei noilla perusteilla ketään lähetä  väkisin viemään minnekään.

Kait nyt muutkin naapurit sen kuulisi, jos hän yölläkin huutaisi.

Ja jos asuu ja on paljon yksin, silloin pitääkin puhua ääneen. Tämä on ihan lääkärien ohjekin yksinäille ihmisille.

Olishan se kauheaa, jos viikkotolkulla ei puhuisi kenellekään.  Jos ei ole ketään kenelle puhua ääneen, silloin pitää puhua itselleen. 

Johan siinä äänikin katoaisi ja sanat unohtuisivat, jos ei milloinkaan puhu.

Vierailija
19/29 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muita harhoja ?

Zinc

Vierailija
20/29 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain pahempaa pitää olla, kuin pelkkä puhuminen ja huutaminen, ei noilla perusteilla ketään lähetä  väkisin viemään minnekään.

Kait nyt muutkin naapurit sen kuulisi, jos hän yölläkin huutaisi.

Ja jos asuu ja on paljon yksin, silloin pitääkin puhua ääneen. Tämä on ihan lääkärien ohjekin yksinäille ihmisille.

Olishan se kauheaa, jos viikkotolkulla ei puhuisi kenellekään.  Jos ei ole ketään kenelle puhua ääneen, silloin pitää puhua itselleen. 

Johan siinä äänikin katoaisi ja sanat unohtuisivat, jos ei milloinkaan puhu.

Tai sitten isännöitsijä valehtelee. Mulla kävi niin, että naapuri huusi työkeikalla yökaudet ja aloin hakkaamaan harjalla kattoon (kun asui yläpuolella)

Zinc

Mun harjalla hakkaamisesta tehtiin valitus, naapuri sai jatkaa yöllistä huutoaan .. 

No jatkoin harjalla hakkaamista siltikin työkeikan loppuun saakka, kun olin kuitenkin lähdössä poijens ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi