Onko Maire ihan kamala nimi vauvalle?
Mies haluaisi että tyttö nimetään mummunsa mukaan Maireksi. Minulle nimi on ihan ok, ja mies suostuisi että toiseksi nimeksi tulisi minun mummini nimi Elina.
Kommentit (36)
Siis antakaa ihmeessä jos tykkäätte. Positiivista sekin ettei jokaisella vastaantulijalla ole samaa nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva nimi. Vielä varmaan suht harvakseltaan annettu mutta kovaa vauhtia tulossa muotiin tuon tyyppiset nimet. Odottelen milloin näkyy ekat ritvat ja railit kastetuissa :)
Hyi toivottavasti ei koskaan enää, ritvat ja railit, kauheita akkoja sen nimiset.
Minun lapsen lapsi on Maire, joka on irlantilainen nimi. Hänen isä on irlantilainen. Kiva nimi ja kun on myös suomalainen. Toisen lapsen nimi on Eleanor. He on jo isoja tyttöjä.
Pääsiäistervehdys täältä Skotlannista missä olen asunut vuodesta 1971!
Miestä ei kannata kuunnella. Tytön nimeksi ehdottomasti Vanamo tai Ursula!
Jollei olis huonoja kokemuksia Maire-nimisestä naisesta niin voisin sanoa jopa kohtuulliseksi nimeksi vauvalle. Nimestä tulee vaan minulle mieleen pikkumainen nokkansa joka paikkaan työntävä nainen.
Mummuni on Maire Elina. Ihana ihminen ja ihana nimi.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen vanha nainen. Sorry.
Vanhat nimet ovat muotia. Tuleeko vaikka Eetusta mieleen vanhus?
Kaunis nimi , ollut muodissa kauan sitten. Laita ihmeessä.
Mielestäni sellaiset nimet on hyviä, jotka vauva saa profiloida täysin uusiksi. Kun kuulen nimen Maire, mielikuva on neutraali ja vanhahtava. Jos kuitenkin olisin Maire-vauvan kanssa tekemisissä, antaisi vauva kasvoillaan ja olemuksellaan nimelle uuden merkityksen ja koko nimi 'muuttuisi'.
Tulisi luultavasti olo, että kyllä, juuri tämän vauvan on oltava Maire.
Tätä efektiä on hankalampi saada aikaiseksi esimerkiksi Aada-nimen kanssa, koska nimellä on jo lapsen kasvot.
Foneettisestikin kaunis nimi, joten antakaa mennä! Minusta ainakin olisi harvinaisen piristävää, jos tytölläni olisi Maire-niminen ystävä.
Maire on kansallisromanttisen kauden nimiä ja nimi tulee sanasta maire(a), joka tarkoittaa 'ihanaa', 'suloista' tai 'armasta'. Tässä merkityksessä sana tunnetaan Kalevalassa.
- mairea ilme tulee myös mieleen
Maire on ollut melko suosittu nimi 1900-1960.
Samoin myös Irma ja Meeri
Maire Helena
Maire Amanda
Maire Aileen
Maire Leanna
Maire Ilona
Maire Alina
Maira ja Moira ovat skotlantilaisia nimiä.
Järkyttävän anopin järkyttävä nimi.
Onko se sitten parempi, että vanhalla naisella on joku ihana hörhelönimi, joka sopii vauvalle ja ehkä 2-veelle, tai niin pitkään kun nyt kehtaa prinsessahameessa ryntäillä?