Onko Maire ihan kamala nimi vauvalle?
Mies haluaisi että tyttö nimetään mummunsa mukaan Maireksi. Minulle nimi on ihan ok, ja mies suostuisi että toiseksi nimeksi tulisi minun mummini nimi Elina.
Kommentit (36)
Ooo, ihana nimi. Mä tykkään siitä, koska muistuttaa ihanasta ihmisestä. Onnea.
Ei ole kamala nimi. Ja jos toisena nimenä on joku tuollainen "neutraalimpi", niin lapsi voi halutessaan käyttää sitä.
Parempi kuin nykyiset tusinanimet, mutta ei ole oma suosikkini. Eikä kuulosta hyvältä, jos ensimmäinen nimi loppuu samaan vokaaliin jolla toinen nimi alkaa. Maireelina. Laittaisin noiden väliin yhden nimen.
Kiva nimi. Vielä varmaan suht harvakseltaan annettu mutta kovaa vauhtia tulossa muotiin tuon tyyppiset nimet. Odottelen milloin näkyy ekat ritvat ja railit kastetuissa :)
Ei Maire ole ollenkaan hassumpi nimi.
Nykyään lähes muodikas, koska löytyy paljon samantyyppisiä nimiä vastasyntyneiltä.
On Irmaa, Sylviä, Saimaa, Leilaa, Kirstiä, jotka Mairen lisäksi tuovat mieleen 1910-1940 -luvun nimet, mitä sukulaisiini tulee.
Maire Elina on muuten oikein hyvä nimi, mutta E:hen päättyvä ja E:llä alkava nimi tekee sen maireelinaksi.
Joku nimi väliin?
Tulee mieleen vanha nainen. Sorry.
Oikein hyvä. Pirteä. Iloinen. Ei tusinanimi.
Tehkää siitä joku muunnos, vaikka Maira. Ja toiseksi nimeksi Eline. Viimeiset kirjaimet vaihtaa paikkaa. Ei kuulosta niin mummolta.
On ne mummotki ollu joskus vauvoja.
Mummonimet tulevat aina muutamien vuosikymmenien jälkeen suosioon, joten ihan ok. Kiva nimihän se on. Elina on nyt mielestäni 20-40 -vuotiaan nimi, mutta toisena nimenä voi olla mikä vaan.
Maire Kaisa Elina
Väliin jokin myös vanha nimi.
Ihana on Maire-nimi! Laittakaa ihmeessä!
Mitä jos vaihdatte nimien paikkaa? Elina Maire? Mikä tahansa käy :) Kivat nimet
No, onhan nimenä Mairessa paljon enemmän persoonallisuutta kuin jossain Aino Aada Sofiassa.
Ihan nätti nimi on.