Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielenterveyteni ei kestänyt tätä koronaa

Vierailija
13.04.2020 |

On todella toivoton olo. Olen oireillut työuupumusta, stressiä, ahdistusta ja masennusta jo pitkään, 1-2 vuotta tai jopa kauemmin silleen lievänä, että olen pärjännyt joten kuten. Tämä kevät on ollut vaikeinta aikaa. Nyt korona ja työpaikan yt:t romahdutti minut täysin. Töissä onnistuin pitämään kulissit yllä ja näyttelemään reipasta, mutta nyt lomalla olen romahtanut ihan kokonaan. Olen tajunnut, miten väsynyt ja masentunut olen ollut jo pitkään. Mistään ei saa apua korona-aikana ja lääkäriin ei saa aikoja. Olen ihan yksin koko maailmassa. Elämä tuntuu turhalta. Tekee mieli ottaa itsensä hengiltä. En voi puhua kenellekään, joten kirjoitan tänne.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä auttaa. Yritä olla läsnä siinä missä nyt satut olemaan. Sulje silmäsi, ja hengitä. Luovu kaikesta jossittelusta ja epävarmoista skenaarioista. Keskity tähän hetkeen, joka aidosti on olemassa, nyt. Mitään muuta ei ole. Mennyttä ei ole, tulevaa ei ole. On tämä hetki, sinä elät ja olet. Mieti jotain asiaa, josta olet kiitollinen, vaikka pientäkin asiaa ”tänään minuun ei satu”, tai ”sydämeni lyö”. Kiitä tästä pienestä todellisesta olevasta asiasta koko sydämelläsi, ja tunne kiitollisuus itsessäsi. Hengitä.

Kun pelko meinaa ottaa vallan, muista että on vain tämä hetki. Sinä saat elää sen.

Vierailija
22/22 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltanut ottaa vielä yhteyttä minnekään. Hävettää soittaa, jos minua ei kuunnella tai oteta tosissaan. En varmaan kestäisi, jo tulisin torjutuksi sieltäkin suunnalta. Tämä ahdistukseni ei ole mikään uusi juttu vaan minulla on ollut tätä jo pitkään.

Kiitos näistä kaikista vinkeistä. Yritän jotain rentoutusjuttua. Mulla on jotain cd-levyjä ja varmaan Youtubestakin löytyy rentoutusmusiikkia ja kaikkia videoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla