Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa vegaanisia kananmunia?

Vierailija
13.04.2020 |

Mietin,kun eräs tuttu vegaanisia kertoo syövänsä kananmunia pääsiäisenä.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun luettuani ihmettelen noita kommentteja kikhernemajoneesista ja että se maistuisi samalta kuin tavallinen majoneesi. Minulle majoneesissa olennaista on munankeltuaisen maku. En usko kikherneistä tulevan munankeltuaisen makua. Onko nämä niitä samoja tyyppejä, jotka kokevat että soijarouhekin maistuu samalta kuin jauheliha? Marengeistakin maistan munanvalkuaisen maun, enkä usko kikhernemarengin oikeasti maistuvan samalta.

Yäkk!! Et voi olla tosissas! Sama kuin joku hehkuttais sp@rman makua majoneesissa!

Oletko muuten koskaan syönyt perinteisellä tavalla tehtyä hollandaise- tai bearnaisekastiketta? Niistä sanon samaa kuin majoneesista: keltuaisen maku on niissä olennainen.

Vierailija
82/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna on kanan abortti. Syntymätön viaton kananpoika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lintu, mm. kana on kasvis, niin tottahan niitä vegaanisiakin munia on. Ihan vaan kaverin puolesta kyselen, onko mieskin kasvis.

Vierailija
84/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmuna on kanan abortti. Syntymätön viaton kananpoika.

Ei ole kananpoika ennen kuin maistuu kananpojalta.

Vierailija
85/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen hyvin vatkatun munatotin ystävä.

Vierailija
86/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä munatotin hehkuttajia. Raaka munalikööri on sen sijaan ok.

Vierailija
87/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kananmunakin voisi tavallaan olla vegaanille sopiva ? Hedelmöittymättömästä munastahan ei ole kanalle enää mitään hyötyä, eikä se ole kehittymässä eläväksi olennoksi. Tehotuotettuna se on tietysti eettisesti kestämätön, mutta jos tietää että kana on kasvanut oikeasti hyvissä oloissa, eikö sen munia voisi vegaanikin ihan hyvällä omallatunnolla syödä? Olen ihan tosissani. Mielestäni munaa ei voi verrata mihinkään muuhun eläinkunnan tuotteeseen.

Vierailija
88/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että tuttusi tosiaan on vegaani eikä pelkkä vegetaristi? Lihaa voi olla syömättä niin monilla eri variaatioilla.

Vegaanista majoneesia muuten on olemassa, siihen laitetaan kananmunan asemesta kikherneiden liotusvettä. Oikein hyvää, ei aidosta erota ellei tiedä.

Kaiken huippu, kikherneen liotusvesi anna mun kaikki kestää.

Minä olen tehnyt majoneesia jo iät ja ajat(yli 30 v.) soijamaidosta ja öljystä, mukaan jotain hapanta kuten sitruuna. Ei kai siihen kananmunaa tarvita? Jos tarvitaan niin miksi? Eikö muna ole epämiellyttävän makuista?

Et ole tehnyt, koska se ei ole majoneesia. KAIKKI emulsiot EIVÄT ole majoneesia. Ja tuo sotku EI ole majoneesia vaan soijamaitoöljyemulsio.

Vierailija
89/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä. Kaikki kanat joita on ruokittu vegaanisella ruoalla munivat vegaanisia munia.

Hirvenliha on myös vegaanista ja luomua, hirvihän syö pelkästään luomu kasvisruokaa.

Vierailija
90/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä. Kaikki kanat joita on ruokittu vegaanisella ruoalla munivat vegaanisia munia.

Hirvenliha on myös vegaanista ja luomua, hirvihän syö pelkästään luomu kasvisruokaa.

Paitsi luomun suhteen olet väärässä. Riista ei koskaan täytä luomun kriteerejä. Näin ollen sitä ei saa myydä luomuna kun se ei ole luomua. Se on luonnollista, ei luonnonmukaista. vissi ero.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001736392.html

Vierailija
91/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että tuttusi tosiaan on vegaani eikä pelkkä vegetaristi? Lihaa voi olla syömättä niin monilla eri variaatioilla.

Vegaanista majoneesia muuten on olemassa, siihen laitetaan kananmunan asemesta kikherneiden liotusvettä. Oikein hyvää, ei aidosta erota ellei tiedä.

Minä olen tehnyt majoneesia jo iät ja ajat(yli 30 v.) soijamaidosta ja öljystä, mukaan jotain hapanta kuten sitruuna. Ei kai siihen kananmunaa tarvita? Jos tarvitaan niin miksi? Eikö muna ole epämiellyttävän makuista?

Et ole tehnyt, koska se ei ole majoneesia. KAIKKI emulsiot EIVÄT ole majoneesia. Ja tuo sotku EI ole majoneesia vaan soijamaitoöljyemulsio.

Paitsi ei ole sitäkään, koska ei ole soijaMAITOA. on vain jotain soijan puristuksessa irronnutta lietettä. Joten se on soijalieteöljyemulsio.

Vierailija
92/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi luomun suhteen olet väärässä. Riista ei koskaan täytä luomun kriteerejä. Näin ollen sitä ei saa myydä luomuna kun se ei ole luomua. Se on luonnollista, ei luonnonmukaista. vissi ero.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001736392.html

Sorry. Aloituksen perusteella pidin tätä huumori-ketjuna.

Vierailija
93/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, kananmunahan on oikeasti sen kanan kuukatiserite, joten kumpi nyt oikeastaan on hullumpaa syödä. Kanalla muuten myös pissa, kakka ja munat tulee kaikki samasta reiästä. Googlaa jollet usko.

Vierailija
94/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kananmunakin voisi tavallaan olla vegaanille sopiva ? Hedelmöittymättömästä munastahan ei ole kanalle enää mitään hyötyä, eikä se ole kehittymässä eläväksi olennoksi. Tehotuotettuna se on tietysti eettisesti kestämätön, mutta jos tietää että kana on kasvanut oikeasti hyvissä oloissa, eikö sen munia voisi vegaanikin ihan hyvällä omallatunnolla syödä? Olen ihan tosissani. Mielestäni munaa ei voi verrata mihinkään muuhun eläinkunnan tuotteeseen.

Teho tuotannossa kukonpojat tosiaan tapetaan heti synnyttyään, koska ovat turhia sillä eivät tuota munia. Tässä video asiasta https://www.youtube.com/watch?v=pixGkSFBty0

Oikeasti hyvässä olossa kasvaneita kanoja on hyppysellinen ja harvassa on ne henkilöt, jotka pitävät kanoja ja kohtelevat niitä kuin lemmikkejä. On paljon halvempaa ostaa uusi kana kuin viedä sairastunut kana eläinlääkäriin.

Vierailija
95/99 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirvi on eettisesti ja vegaanisesti kestävää lähiruokaa. Jos ylimääräisiä hirviä ei ammuta ruoaksi, ne juoksevat epätoivoisina autojen alle.

Vierailija
96/99 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa hyvinvarustetuissa pienissä kaupoissa on. Prismoissa ei välttämättä ja Lidlissä varmasti ei. Ja ainahan voi perustaa oman, vegaanisen kanalan.

Vierailija
97/99 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika näppärää, jos vaikka Ruohonjuuri tai jokin muu firma lanseeraisi palvelun, joka etsisi kaikista ruoista vegaaniset versiot. Asiakas siis tekisi ostoslistan samaan tapaan kuin K-ruoka- yms. sovelluksissa, ja palveluntuottaja sitten huolehtisi, että tuotteet ovat varmasti vegaanisia.

Vierailija
98/99 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttusi varmaan söi ihan tavallisia kananmunia. Oman tuttavapiirini vegaanit ovat pistäneet poskeensa muun muassa juustoa ja kebabia.

Vierailija
99/99 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes vegetaristit itse eivät välttämättä tiedä vegaanin ja vegetaristin eroa. Itse tiedän monta kasvissyöjää, jotka kutsuvat itseään vegaaniksi vaikka syö kananmunaa, juo maitoa yms, mutta lihaa ei syö.