Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk valintakoe 2020

Vierailija
12.04.2020 |

Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta

Kommentit (2561)

Vierailija
2541/2561 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi polkuopinnot on keksitty ja pääsin opiskelemaan sitä kautta unelmieni alaa😍

Mitä alaa?

Vierailija
2542/2561 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain TÄNÄÄN aamulla s-postiin tiedon, että pääsen kevään 2020 opiskelemaan. Kirjauduin palveluun ja siellä näkyi "ota paikka vastaan". Tein aamuaskareita yms ja yhtäkkiä tila poistui.  Nyt sekä kevään että syksyn 2020 tilassa lukee "kesken". Ovatko muut saaneet s-posteja tänään opintopolusta? Tosiaan s-postissa lukee koulu ja ala ja otin kännykällä kuvankin "ota paikka vastaan kohdasta" :D. Tekniset virheet on kyllä viimeinen asia, jota näissä toivoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/2561 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkona vielä, että opiskelupaikka pitäisi vahvistaa 25.9.2020 klo 15.00 mennessä

Vierailija
2544/2561 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä muiden tila näyttää opintopolussa?

Vierailija
2545/2561 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11551890

selvisi.

voi jestas... just keep calm.

Vierailija
2546/2561 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin että valintakokeessa (sote) kaikkien viiden osion suorittamiseen on varattu aikaa 2h 50 min. Meneeköhän se aika tosiaan kokonaisuudessaan vai onko sitä aikaa ihan reilusti ja voi poistua kun on valmis? Saikohan sinne ottaa edes vesipulloa mukaan...?

Vierailija
2547/2561 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli joku mainos sähköpostiin jossa mainostettiin amk valintakokeen valmennusta. Siinä oli matikan kohdalla listattuna mm. polynomit, matka-nopeus-aika ja geometria. Pitääkö paikkaansa että niitäkin on matikan osiossa? Olin jostain saanut sellaisen käsityksen että esim. geometriaa ei olisi.

Vierailija
2548/2561 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geometriaa ei varsinaisesti valintakokeessa ole. Sitä opetetaan koska siitä voi olla apua joidenkin sanallisten tehtävien hahmottamisessa. 

Vierailija
2549/2561 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geometriaa ei varsinaisesti valintakokeessa ole. Sitä opetetaan koska siitä voi olla apua joidenkin sanallisten tehtävien hahmottamisessa. 

Ja jännittää tosiaan tämä tuleva valintakoe lähinnä siksi etten kuulu ensikertalaiskiintiöön. Hain lukemaan fysioterapiaa monimuotona LABiin sekä Metropoliaan, sillä minulla on aikaisemman AMK tutkinnon kautta kokemusta alalta. Kokemus ja motivaatio ei tosin nyt auta kun valintakokeet ovat kokonaan netissä. "Perinteinen" valintakoe olisi palvellut itseä tässä tilanteessa paljon paremmin sillä en ole mikään matematiikan tai loogisen päättelyn mestari. Noh, jos sitä kuuluisi itse noihin viiteen ihmiseen ketkä valitaan ensikertalaiskiintiön ulkopuolelta. Toiveet eivät tosin ole kamalan korkealla. :D

Vierailija
2550/2561 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla valintakokeet. Kyllä jännittää! Niin kovasti haluan päästä kouluun. Toivottavasti mikään osio ei ole ihan älyttömän vaikea, harmittaa jos jää yhdestä osiosta kiinni.

Vierailija
2551/2561 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2552/2561 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmatta kertaa tänään AMK-valintakokeessa, kiva että kysymykset oli aivan uudet itselle. Enkku tosi helppo, suomikin aika. Matikka tuntui myös aiempia helpommalta. Mitä mieltä muut oli?

Vierailija
2553/2561 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin monen vuoden tauon jälkeen kokeessa. Tuntui äkkiseltään aika haastavalta.

Varsinkin eettiset kysymykset on jotenkin vaikeita hahmottaa että mitkä niitä on ja mitkä ei..

Vierailija
2554/2561 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään koe edessä. En ole aiemmin hakenut eli ei mitään käsitystä mistään ja lukiostakin 10v aikaa. Jännittää.

Vierailija
2555/2561 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta koe tuntui aika helpolta. Mutta ei vielä kannata iloita, voihan se olla että vain luulin osaavani ja oikeasti menikin ihan penkin alle.

Vierailija
2556/2561 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ristiriitaiset fiilikset sen takia, etten kuulu ensikertalaiskiintiöön ja oletan, että kokeesta pitäisi saada todella hyvät pisteet jotta kouluun pääsisin. Ei se superhyvin mennyt muttei huonostikaan. Jostain syystä itsellä oli vaikeuksia keskittyä suomenkielen osiossa, joka varmasti vaikutti sen osuuden pisteisiin negatiivisesti.  Päätöksentekotaidot, matikka ja eettiset taidot menivät minusta hyvin. Tai sitten se vain tuntui siltä. :D  Englanti on vähän kysymysmerkki kun en oikeastaan kunnolla edes muista siitä mitään. Kauheasti en viitsi tässä koetta itsessään avata kun osalla on koe yhä tekemättä. 

Vierailija
2557/2561 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka mielestä tuo englantiosio oli järjettömän vaikea? Olen kuitenkin käynyt lukion kaikki englannin kurssit ihan ok arvosanoilla. Myös päätöksenteko-osio oli itselleni vaikea. Olenkohan sitten vain yksinkertaisesti tyhmä. En tiedä. 

Vierailija
2558/2561 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka mielestä tuo englantiosio oli järjettömän vaikea? Olen kuitenkin käynyt lukion kaikki englannin kurssit ihan ok arvosanoilla. Myös päätöksenteko-osio oli itselleni vaikea. Olenkohan sitten vain yksinkertaisesti tyhmä. En tiedä. 

Oon ihan ok enkussa mutta en mikään loistokas todellakaan, mutta kuvittelin ymmärtäneeni aika lailla kaiken siinä enkun osiossa. Nyt tulee kyllä tosi kova epävarmuus että kuinka huonosti mulla menikään jos en oikeasti luuloistani huolimatta ymmärtänyt mitään.

Päättelyosio tuntui lasten leikiltä, oon aina tykännyt ton tyylisistä tehtävistä. No voipi olla tulossa kova kolaus itsetunnolle jos sekin meni metsään :D

Vierailija
2559/2561 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, nyt on koe kaikilta tehty. Itse tein sen tuossa viimeisten joukossa. Päättelytehtävät oli jostain syystä mulle tällä kertaa tosi vaikeita. Matikassa en ollut varautunut niin moneen yhtälölaskuun.

Vierailija
2560/2561 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan sitten odotellaan.. ärsyttävää ettei edes omia pisteitään voi nähdä. Siitä voisi päätellä edes vähän että onko toivoa.