Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni lapsi meni päivähoitoon 9-kuukauden iässä!

Vierailija
30.06.2006 |

Olen järkyttynyt :( pitäisikö sanoa ystävälleni että tuo ei ole hyväksi?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä ei.

Vierailija
22/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka äitiysloma oli, mitä jotain 3 kk? Ja sitten tarhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikka äitiysloma oli, mitä jotain 3 kk? Ja sitten tarhaan.

Vierailija
24/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi jatkaa koulua. Ajattelin olla vuoden koulusta pois, onko se liian vähän? Kyllä haluaisin, ja kovasti, olla kotona kauemminkin lapsen kanssa, mutta en oikein voi... Ja kovasti se harmittaa:/

Täällä aina ihme syyllistämistä..

Vierailija
25/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Täällä aina ihme syyllistämistä..

Vierailija
26/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äiti teki pitkää päivää töissä ja pikkuinen oli usein iltahoidossakin. Sivusta kauhistelin asiaa, koska itse olin valinnut toisin. Olin yksinhuoltaja, vailla koulutusta tai töitä ja rahatilanne oli todella tiukka ajoittain, mutta silti ei olisi tullut mieleenkään laittaa 9-kuista hoitoon, koska " koulua pitäisi jatkaa" tai " pitäisi päästä tienaamaan" . Pienellä vanhempainrahalla kitkuttelin siihen asti, että lapsi oli 2-vuotias ja aloitin koulun + osa-aikatyöt.

Olen onnellinen, että näin ensimmäisenä lapseni ensiaskeleet, kuulin ensisanat ja olin läsnä, vaikkakin " köyhyys" kiristi mieltä. Olisi karmeaa kuulla hoitotädeiltä, kuinka oma lapsi otti hoitopäivän aikana ensiaskeleensa :O

Vierailija
27/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan, suuri osa 9-10kk aloittaa tarhassa tai pph:lla.

Vierailija
28/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei voi olla syy miksi lapsi pitäisi viedä vieraalle, vaan on puhtaasti arvovalinta millaisen alun haluaa lapsen elämälle antaa.

Vierailija
29/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuulehan, suuri osa 9-10kk aloittaa tarhassa tai pph:lla.

Vierailija
30/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne syyt, miksi lapsen vie pienenä hoitoon, kertovat jo jotakin. Jos äiti on 9 kuukauden kotonaolon jälkeen väsynyt lapsen hoitamiseen, kaipaa kiivaasti omaa aikaa eikä halua jäädä kotiin, vaikka se taloudellisesti olisi jotenkuten mahdollista, minusta on syytä kyseenalaistaa äidin sitoutuminen äitiyteen. Jos olosuhteet ovat ihan mahdottomat (mitä ne eivät minun mielestä koskaan ole), ja lapsen laittaa pienenä hoitoon ja järjestää kuitenkin kaiken lapsen kannalta mahdollisimman hyvin (lyhyet hoitopäivät, vapaapäiviä yms.) ja vapaa-aikana on lapselle mahdollisimman paljon läsnä, ei minun mielestä voida epäillä naisen äitiyden hyvyyttä/huonoutta.

1-vuotiaskin on jo isompi kuin 9-kuinen. En ymmärrä, mikä voi olla niin kaoottinen tilanne, että ei sitä kolme kuukautta jaksaisi sinnitellä kotona, ja vasta vuoden ikäisen lapsen laittaisi hoitoon?

Vierailija
31/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei vanhempien tupakointia, alkoholinkäyttöä tms. paheita

- 6kk täysimetystä

- ei tuttia, ei pulloa

- ei vauvan yöhoitoja vieraissa paikoissa

- kolme vuotta kotihoidossa

- paljon syliä, rakkautta, hellyyttä, aikaa, terveellistä ravintoa

Mitä haluat vielä kuulla?

Vierailija
32/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä päiväkotiin. Ja todellakin lapseni muistaa äitinsä silti ja kyllä vauva ikä alkaa olla jo takana. Täällä on tullut taas kyllä sellaisia mielipiteitä, että ihan huolestuttaa minkälaisia kiihkoilija äitejä olette. Rauhoitukaa jo lastenne takia, näytätte huonoa esimerkkiä olemalla noin rajoittuneita.

Vierailija
33/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja todellakin lapseni muistaa äitinsä silti ja kyllä vauva ikä alkaa olla jo takana.

Vierailija
34/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla niin helvetin vaikeaa ymmärtää että jotkut haluavat elättää itsensä, maksaa laskunsa ja asuntolainansa. Jos kumpikin on pienipalkkaisia, niin millä ihmeellä te luulette että lapsen elättää ja laskut hoitaa jos eletään vaan toisen palkalla ja jollain hikisellä mitättömällä korvauksella??

Voi joku tosiaan olla noin tyhmä, että ei tajua että tilanteita ja ihmisiä on erilaisia?

Vierailija
35/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- ei vanhempien tupakointia, alkoholinkäyttöä tms. paheita

- 6kk täysimetystä

- ei tuttia, ei pulloa

- ei vauvan yöhoitoja vieraissa paikoissa

- kolme vuotta kotihoidossa

- paljon syliä, rakkautta, hellyyttä, aikaa, terveellistä ravintoa

Mitä haluat vielä kuulla?

Vierailija
36/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi menee vuoropäiväkotiin ollessaan puolitoistavuotias, minä palaan töihin jo lapsen ollessa 1v 2kk. Lasta hoitaa mummo, sen ajan mitä tarvii ( isänsä ja minun vuoronvaihdot, ym).

Poltan taas nykyään, siideri tai kaljakin maistuu joskus. Lapsi ollut monta ( noin 5 x ) mummollaan ja papallaan yöhoidossa. Käymme usein kaupoilla pyörimässä, rannalla, tms. jonka aikaa lapsi on mummollaan ja papallaan.

Imetin, mutta vain 6kk kun maitoa ei tullut huolimatta 5kk syömästäni maidontuloa edistävästä lääkityksestä.

Lapsi nukkuu paljon välissämme, yleensä aamuyöstä.

Antaa tulla, haukkukaa' ' ' ' ' ' ' ' !

Vierailija
37/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Perempi musta on esim. niin, että lapsi saa kivan virikkeellisen päivän hoidossa ja sitten illalla sen muutaman tunnin kun ne on vanhempien kanssa on sekin laatuaikaa kun se, että lapsi on kotona- katsoo videoita ja äiti istuu koneella ----> näitä on paljon!

Ei se vanhempien läsnäolon määrä vaan laatu ratkaisee!

i]

Vierailija
38/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En minä ainakaan ole koskaan ollut missään tarhassa, eikä ystävänikään

Vierailija
39/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette oikeasti jätä lapsien tekemistä sellaisille ihmisille kellä on halua ja taitoa hoitaa pitää lapsista huolta niin että heistä kasvaa tasapainoisia aikuisia, jotka kokevat olevansa haluttuja ja rakastettuja?

Vierailija
40/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ´muut emme elä satumaailmassa jossa ruokaa tulee pöytään noin vaan ja laskut maksettua tosta vaan. Sen eteen täytyy tehdä töitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi