Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko pk-seutuhan on asuinalueena melko syvältä, mutta kuka ihme haluaa asuaa Helsingin ydinkeskustassa?

Vierailija
12.04.2020 |

Asun itse Larussa, se on jotenkuten siedettävä alue Helsingin mittapuussa. Asuisin kuitenkin mieluiten ihan muualla Suomessa kyllä ja aionkin muuttaa jossain vaiheessa varmaan pois. En tajua miksi joku haluaa asuaa Helsingin keskustassa, ihan järkyttävä paikka (esim. joku Mechelinkatu!). Jos pelkästään työn tai opiskelupaikan takia siellä asustaa muutaman vuoden, niin jotenkuten ymmärtää, mutta onhan se nyt todella epäviihtyisää aluetta kaikin puolin.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen; yllättävän moni.

Olen perinyt Helsingin ydinkeskustasta ison kaksion. Koska minulla ei ole suurempaa tarvetta rahalle, olen pitänyt asuntoa vuokralla jo 15 vuotta. Itse en muuttaisi kyseiseen asuntoon ikinä, jo pelkästään pysäköinti on niin iso ongelma keskustassa. Joka kerta, kun vuokralainen vaihtuu, on asunnosta kymmeniä kiinnostuneita. Hyvä sijoitus kyseessä. hakijakunta on heterogeenista. Aina löytää maksukykyisen vuokralaisen.

Vastaus kysymykseeni, todella moni haluaa asun Helsingin keskustassa

Vierailija
22/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙋‍♀️ -Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan ymmärtänyt mikä viehätys siinä Lauttasaaressa on, noin niin kuin kokonaisuutena. Joo, siellä on kivat ulkoilualueet meren rannassa ja myös paljon asuntoja pitkin rantoja. Mutta enimmäkseenhän se on peruslähiötä missä on liian paljon rumia taloja. Ja vielä ruma teollisuusaluekin. Voisin milloin vain muuttaa Katajaharjuun taloyhtiöön, jolla on oma ranta ja venelaituri, mutta ne Lauttasaaren neukkukuutiot ei oikein kiehdo.

Keskustassa on kauniimmat talot ja palvelut lähellä. Moni pääsee työpaikalle kävellen. Ymmärrän hyvin, että moni haluaa elää tuollaista elämää. Lyhyt työmatka on Helsingissä todellista luksusta.

Laru ei ole lähiö, vaan kantakaupunkia, kaupunginosa.

Tämä ei ole mielipideasia. Voit googlata määritelmiä, jos kiinnostaa.

T. Kulosaaresta

Vierailija
24/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkiasuminen on taas ollut muotia viime vuodet. Tulee varmaan jatkossakin olemaan, mutta ei välttämättä aikaisemmassa määrin.

Kaupunkielämässä on puolensa, mutta sitten pitää sietää myös kaikenlaisia ääniä, pieniä häiriötekijöitä ja sosiaalitapauksia.

Ihmiset ovat kyllä aika hyvin perillä siitä, mitä haluavat. Jotkuthan nauttii, kun on jatkvuasti hössötystä ja häppeninkiä ympärillä. Suurin osa varmaan ei.

Vierailija
25/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkiasuminen on taas ollut muotia viime vuodet. Tulee varmaan jatkossakin olemaan, mutta ei välttämättä aikaisemmassa määrin.

Kaupunkielämässä on puolensa, mutta sitten pitää sietää myös kaikenlaisia ääniä, pieniä häiriötekijöitä ja sosiaalitapauksia.

Ihmiset ovat kyllä aika hyvin perillä siitä, mitä haluavat. Jotkuthan nauttii, kun on jatkvuasti hössötystä ja häppeninkiä ympärillä. Suurin osa varmaan ei.

Ei meillä Krunikassa kyllä ole ainakaan häiriöitä tai sosiaalitapauksia. Kaikki kulmat kameravalvonnassa ministeriöiden ja suurlähetystöjen takia. Turvallisempaa tai rauhallisempaa saa hakea koko maasta.

Sama oli kun ennen asuin Ullanlinnassa. Ainoa huuto oli, jos joku 4-vuotias ei halunnut lähteä leikkipuistosta.

Vierailija
26/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tykkää eri asioista, moni tykkää kaupungin palveluista ja vilinästä.

Itse taas olen luonto- ja hiljaisuusihmisiä, joten vaikka työn takia pitää asua Helsingissä, olen valinnut asuinpaikaksi rauhallisen luonnonläheisen lähiön. Keskustassa olen käynyt viimeksi lähes 10 v sitten, ei niin mitään asiaa sinne. Työpaikkakin on Espoossa.

Vierailija
27/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan ymmärtänyt mikä viehätys siinä Lauttasaaressa on, noin niin kuin kokonaisuutena. Joo, siellä on kivat ulkoilualueet meren rannassa ja myös paljon asuntoja pitkin rantoja. Mutta enimmäkseenhän se on peruslähiötä missä on liian paljon rumia taloja. Ja vielä ruma teollisuusaluekin. Voisin milloin vain muuttaa Katajaharjuun taloyhtiöön, jolla on oma ranta ja venelaituri, mutta ne Lauttasaaren neukkukuutiot ei oikein kiehdo.

Keskustassa on kauniimmat talot ja palvelut lähellä. Moni pääsee työpaikalle kävellen. Ymmärrän hyvin, että moni haluaa elää tuollaista elämää. Lyhyt työmatka on Helsingissä todellista luksusta.

T. Kulosaaresta

Hahah, täyttä soopaa, sinusta varmaan Kuliskin on kantakaupunkia.

Vierailija
28/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mechelinkadulta on todella lyhyt matka Kamppiin ja toiseen suuntaan Helsingin parhaille merenrantareiteille ulkoilemaan.

Itse asun Etu-Töölössä ja käyn päivittäin lenkillä Lapinlahdessa ja Hietaniemessä.

Töölössä on tosi hyvät palvelut ja käytännössä ihan kaikki kotikulmilla. Mm Helsingin parhaat joogasalit, kahvilat kuten Roastery ja parhaat pizzeriat kuten Daddys Green, Linko ja nyt Skiffer.

En itse asiassa tiedä ainoatakaan syytä, miksi ei voisi asua Mechelinkadulla.

Etu-Töölön ja esimerkiksi Kruununhaan vanhoissa taloissa on ihania korkeahuoneisia asuntoja. Niissä myös arvo säilyy. Monien Lauttasaaren huonostirakennettujen elementtitalojen purkamista harkitaan. Uuden rakentaminen olisi järkevämpää kuin huonosti huonoista materiaalista rakennettujen talojen korjaaminen. Tiedät kyllä, jos omistat sieltä.

Vierailija
29/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Larussa oli ollut jossain 50-luvun talossa muistaakseni sädesientä. Mitenkähän siinä kävi?

Vierailija
30/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asunto italiassa ja nyt vi.... .

Vierailija
31/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti monilta osin lähiömäinen yleisilme. Huonolaatuisia neukkukuutioita ja teollisuusaluetta paljon. On myös sen verran heikot palvelut, että yleensä tarvitsee auton.

T. Eri

Vierailija
32/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset haluaa aina parvekkeen ja asunnon just Lauttasaaresta

Vierailija
33/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laru ei ole kantakaupunkia. Googlaa itse niin näet. Se on esikaupunki eli lähiö.

Vierailija
34/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Mikä tekee keskustasta epäviihtyisän ja juuri Larusta viihtyisän?

En oikeasti ymmärrä

Vierailija
35/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus etsittiin isompaa kolmioita- neliötä ja käytiin katsomassa myös Larusta, Kulosaaresta, Munkasta ja Ruskeasuolta. Larussa oli heikkolaatuisin rakennuskanta. Me päädyttiin Taka-Töölöön ja myöhemmin pari pientä sijoitusasuntoa löytyi Käpylästä ja Ruskeasuolta.

Vierailija
36/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*ituttaa, kun ei täällä Larussakaan pysty mitään kunnollista tekemään, kuten metsänhoitoa, maataloutta, hirsirakentamista tms... Eikä varsinkaan munasillaan kuljeskella omalla pihalla ilman että joku olisi kyyläämässä. Syvältä koko kaupunki.

Muuta Kuhmoon.

Joo muuttaisinkin jos en olis niin hitokseen sidottu tänne...

Vierailija
37/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus etsittiin isompaa kolmioita- neliötä ja käytiin katsomassa myös Larusta, Kulosaaresta, Munkasta ja Ruskeasuolta. Larussa oli heikkolaatuisin rakennuskanta. Me päädyttiin Taka-Töölöön ja myöhemmin pari pientä sijoitusasuntoa löytyi Käpylästä ja Ruskeasuolta.

Kuulosti uskottavalta siihen asti, kun mainitsit pari pientä sijoitusasuntoa.

Vierailija
38/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*ituttaa, kun ei täällä Larussakaan pysty mitään kunnollista tekemään, kuten metsänhoitoa, maataloutta, hirsirakentamista tms... Eikä varsinkaan munasillaan kuljeskella omalla pihalla ilman että joku olisi kyyläämässä. Syvältä koko kaupunki.

REPS

Vierailija
39/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummi, paljasjalkainen stadilainen, selitti aikoinaan mulle että kantakaupunki on se alue joka ulottui keskustasta Vironniemeltä pitkin samaa kanta-aluetta niin pitkälle kuin ratikat kulkivat.

Siten Kulosaari ja Lauttasaari (jonne ei mummon lapsuudessa ollut vielä siltoja vaan mentiin lautalla ja jotka olivat saaria) eivät ole koskaan kuuluneet kantakaupunkiin.

Lähiöiksi alettiin kutsua 1960-luvulta rakennettuja kerrostaloalueita, jotka nousivat erillisille uusille alueille, jotka eivät olleet kiinni kaupungin keskustassa eli kannassa.

Vierailija
40/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, meillä on 220 m2 asunto jugendtalossa Kampissa. Makuuhuoneita on 5 lisäksi olohuone ja kirjasto/työhuone. Ollaan 5 henkinen perhe. Kun lapset muuttaa kotoa noin kymmenen vuoden kuluessa, tarkoitus olisi muuttaa pienempään asuntoon Eirassa tai Katajanokalla. 120 m2 riittäisi hyvin kahdelle. Mutta mihinkään Laruun, Kulikseen tai Wessuun en ikinä muuttaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme