Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko pk-seutuhan on asuinalueena melko syvältä, mutta kuka ihme haluaa asuaa Helsingin ydinkeskustassa?

Vierailija
12.04.2020 |

Asun itse Larussa, se on jotenkuten siedettävä alue Helsingin mittapuussa. Asuisin kuitenkin mieluiten ihan muualla Suomessa kyllä ja aionkin muuttaa jossain vaiheessa varmaan pois. En tajua miksi joku haluaa asuaa Helsingin keskustassa, ihan järkyttävä paikka (esim. joku Mechelinkatu!). Jos pelkästään työn tai opiskelupaikan takia siellä asustaa muutaman vuoden, niin jotenkuten ymmärtää, mutta onhan se nyt todella epäviihtyisää aluetta kaikin puolin.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, oon asunut Mechelininkadulla, oli pakko ottaa jokin asunto. Se oli karmea luukku.

Samaa ihmetellyt.

Vierailija
2/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, asun sillan toisella puolen. Täällä on ihan viihtyisää, ei se Meksukaan ole kaukana. Aina te larulaiset luulette olevanne jotenkin parempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuosia Vuorikadulla. Olihan se ihanaa kun kaikki oli aivan käden ulottuvilla. Olin tuolloin yliopistolla vielä töissä, joten työmatka oli olematon. Iso puisto vielä kadun toisella puolella.

Vierailija
4/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista. Ihmiset, jotka ovat tottuneet oikeaan kaupunkielämään, eli että ympärillä on elämänmerkkejä, sporapysäkki vieressä, palvelut vieressä... Mielummin kuolisin kuin asuisin jossain hiljaisessa lähiössä.

T. Töölön mamma

Vierailija
5/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyisin, niin asuisin keskustassa. Mutta, rahaa on liian vähän.

Vierailija
6/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs se ap meinaa lähteä, jos ja kun kaikkialla muualla olisi paremmin?

Vierailija
7/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyisin, muuttaisin koska vaan vaikka Albertinkadulle tai samalle seudulle. Isovanhempani asuivat siellä ja vanhempanikin koko lapsuutensa. Ei voi kuvitella nyky hintatasolla sitä seutua, mutta mikä tahansa hyvä asunto johiksen ja vanhankirkon läheisyydessä olisi ihana. Rakasta sukuni kotiseutua jossa aina silloin tällöin kuljen haaveillen muuttavani joskus sinne.

Vierailija
8/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut keskustassa ja lähiössä ja kyllä se keskusta-asuminen vaan on paljon helpompaa. 

Vierailija
9/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se maaseutu on kerta niin ihanaa aluetta, niin miksi kaikki haluaa muuttaa pois sieltä?

Vierailija
10/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ite viihdyn lähiössä, mutta voisin asua myös Punavuoressa, Ullanlinnassa, Kruununhaassa ja kai sitä vois Kaivopuiston alueellakin asua. Koffin puisto, Kaivari, merenranta, kyllä kelpais.

Vierailija
11/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoton, ihan suhteellisen varakas, menevä yksineläjä, joka käy aktiivisesti keskustan kaupoissa / yöelämässä / kulttuuririennoissa.

Tuollainen tuli ensimmäisenä mieleen, mutta kai kantakaupungeissa on myös passiivisia vanhuksia, jotka ovat sinne joskus asettuneet, köyhiä opiskelijoita, lapsiperheitä ja kaikkia muitakin.

Vierailija
12/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lähipiiriä katsellessa luulen, että mm. koko sen helppouden takia. Palvelut ja kaikki menomestat on lähellä. Lähipiirissä on myös julkisuuden henkilöitä ja keskustassa tai siinä liepeillä niitä paljon asuukin. On helppoa hukkua massaan. Itse mielellään asuisin kyllä pk-seudun ulkopuolella.

Vierailija
13/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia. Mä asun pienen kaupungin keskustassa sivukadulla. Rauhallista. Helsingissä oli meluisaa jopa hotellin ylimmässä kerroksessa ja rautatieasema on pelottava paikka jo klo 23.

Vierailija
14/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ituttaa, kun ei täällä Larussakaan pysty mitään kunnollista tekemään, kuten metsänhoitoa, maataloutta, hirsirakentamista tms... Eikä varsinkaan munasillaan kuljeskella omalla pihalla ilman että joku olisi kyyläämässä. Syvältä koko kaupunki.

Vierailija
15/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*ituttaa, kun ei täällä Larussakaan pysty mitään kunnollista tekemään, kuten metsänhoitoa, maataloutta, hirsirakentamista tms... Eikä varsinkaan munasillaan kuljeskella omalla pihalla ilman että joku olisi kyyläämässä. Syvältä koko kaupunki.

Muuta Kuhmoon.

Vierailija
16/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan ymmärtänyt mikä viehätys siinä Lauttasaaressa on, noin niin kuin kokonaisuutena. Joo, siellä on kivat ulkoilualueet meren rannassa ja myös paljon asuntoja pitkin rantoja. Mutta enimmäkseenhän se on peruslähiötä missä on liian paljon rumia taloja. Ja vielä ruma teollisuusaluekin. Voisin milloin vain muuttaa Katajaharjuun taloyhtiöön, jolla on oma ranta ja venelaituri, mutta ne Lauttasaaren neukkukuutiot ei oikein kiehdo.

Keskustassa on kauniimmat talot ja palvelut lähellä. Moni pääsee työpaikalle kävellen. Ymmärrän hyvin, että moni haluaa elää tuollaista elämää. Lyhyt työmatka on Helsingissä todellista luksusta.

Vierailija
17/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Skattalla ja tykkään kovasti. Vaikka en tiedä voiko tätä ihan ydinkeskustaksi kutsua. Tosin nyt on vähän tylsää kun Nokka, Shelter ja Allas ovat kiinni, mutta menen heti sinne syömään kun taas avautuvat. Ja puistoja ja meri, ja Suomenlinnaan pääsee suoraan vaikka auton kanssa.

Olen asunut myös Marjaniemessä ja se on vähän liian unelias. Täältä pääsee vaikka hotelliaamiaiselle helposti normiaikana ja nelosella oopperaan ja takaisin. Teepä sama Nurmijärveltä käsin.

Vierailija
18/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se trendikästä päivittää someen että käy alakerran kuppilassa lattella tai viinillä.

Vierailija
19/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne asuu Helsingin keskustasa kenellä siihen on varaa. Itsellä ei ole ja siksi asunkin Turussa missä olen syntynytkin.

Vierailija
20/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ilo asua 12v Kruununhaassa ja se oli elämäni paras asuinpaikka. Kävellen pääsi kaikkialle. Nyt asun Viikissä ja minulla on jopa oma piha ja vieressä ulkoilumaastot. Niistä ei ole mitään iloa, koska istun koko ajan sisällä. Yhtä hyvin voisin kököttää kotona vaikka päärautatieaseman vieressä. Ikävä Krunikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän