Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottokortilla velkaa mutta kuinka paljon? Nolla ei kelpaa tässä vastaukseksi.

Vierailija
12.04.2020 |

Itsellä on luottokortilla n. 4100 e velkaa. Lyhennän 200 e kuussa. Velka on tullut pikkuhiljaa ajan kanssa useampaan kohteeseen.

Kommentit (262)

Vierailija
81/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt mitään Finnairin pisteitä kerätkö, todella huono ja kallis koko Finnairin kortti ja pistekertymä aivan naurettavan huono moniin muihin verrattuna.

Vierailija
82/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät maksaa luottokortilla, pystyvät näin esittämään varakasta.

Logiikka ei tässä aukea. Miten luotolla maksu olisi varakasta? 🤔

Ajattelee varmaan niitä tosiköyhiä, joille ei myönnetä luottokorttia.

Itse käytän Visaa maksukorttina, jonka saldon maksan kuukausittain nollille. Kätevää. En ajattele, mitä muut ajattelevat, vaan teen niin kuin itsestä tuntuu mukavammalta. Raha kun ei ole ongelma, niin voi toimia näin.

Suurin osa luottokortteja vastustavista tuntuu kuvittelevan, että kortilla käytetään sellaista rahaa mitä ei ole ja että kortilla maksaminen kerryttäisi valtavia korkoja.

Miksi maksaa luotolla, jos on oikeasti rahaa tilillä? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Koska

- se on joissakin tapauksissa turvallisempaa (mm. palveluntarjoajan konkurssi). Esimerkiksi lennot ostan aina luottokortilla.

- joillakin korteilla saa lentopisteitä (omani on hankittu nimenomaan niitä silmällä pitäen).

No ei kai ruokaostoksissa ole mitään väliä?

Olen eri, mutta olen tilannut monet vuodet ruokaostokset kotiinkuljetuksena, ja maksu hoituu vain luottokortilla. 

K-ryhmällä kelpaa ruokatoimituksissa ainakin pankkikortti (tai Debit-puoli kortista) luottokortin lisäksi. Lisäks voi maksaa verkossa etukäteen jos haluaa.

Nettiruokakauppaani kelpaa vain luottokortti, tosin tilaisin joka tapauksessa luottokortilla vaikka voisi maksaa pankkikortilla. Luottokorttiostoksista ei tule mitään kuluja, kun ne maksaa ajallaan pois. 

Mikä nettiruokakauppa on kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän Visaa maksukorttina, jonka saldon maksan kuukausittain nollille. Kätevää. En ajattele, mitä muut ajattelevat, vaan teen niin kuin itsestä tuntuu mukavammalta. Raha kun ei ole ongelma, niin voi toimia näin.

Suurin osa luottokortteja vastustavista tuntuu kuvittelevan, että kortilla käytetään sellaista rahaa mitä ei ole ja että kortilla maksaminen kerryttäisi valtavia korkoja.

Miksi maksaa luotolla, jos on oikeasti rahaa tilillä? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Maksan isot ostokset luotolla siksi, että siinä on olemassa turva siltä varalta että tuleekin jotain yllättävää rahanmenoa enkä pystykään maksamaan kaikkea kerralla. Luotolla maksaminen vaikka vähän useammassa erässä on edullisempaa kuin siirtää luotolta rahaa käyttötilille.

Vierailija
84/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan 400€, eräpäivänä maksan taas kaiken pois.

Vierailija
85/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortilla velkaa 0 euroa, säästöjä yli 55 tuhatta..

Vierailija
86/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

19,94eur näyttää olevan. Yleendä maksan miinukset heti pois, jos luottokorttia johonkin, yleensä ulkomaiseen, ostokseen joudun käyttämään.

Vierailija
87/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä punainen vaate tämä luottokortti oikein on niin monelle? Jos on rahaa tilillä ja voi maksaa kaikki ostokset vain kerran kuussa veloituksetta, niin miksi ihmeessä ei hyödynnä tätä asiaa? Te varmaan maksatte kaikki laskutkin etuajassa? Minä olen huolehtinut, että kaikki menee just eräpäivälleen. Miksi maksaa aiemmin kuin on tarvetta? Ei luottokortin käyttö tarkoita sitä ettei olisi rahaa. 

Vierailija
88/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mastercardilla n. 700e, Visalla n. 1700e. Kertynyt reissuissa, kun olen käyttänyt siellä ainoastaan luottokorttia. En ole ikinä oppinut rahan käyttöä, kun siitä ei ollut ikinä pulaa, joten olen käyttänyt kaiken mitä on tullut, koska jossain on aina ollut hätävara. Nyt ne hätävarat on käytetty ja vasta näin kolmekymppisenä olen alkanut miettiä mihin sitä rahaa menee. Nyt makselen luottoja pikku hiljaa pois sen minkä pystyy ja matkustelut on matkusteltu enkä käytä luottokorttia, jollei ole aivan pakko.

Vierailija
89/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700e.

Vierailija
90/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen haluaisin ihan konkreettisen perustelun sille miksi luottopuolella maksaminen olisi jotenkin kätevää? Ette ole ihan pankkikortista kuulleet? Miten se Visalla tai Masterilla maksaminen tuo mitään etua veloitukseen normaalilta pankkitililtä? Ja pankkikortin veloitustilinhän voi muuttaa miksi haluaa.

Miehelläni ja minulla on visat, joita käytämme kaikkiin talouden ostoksiin ja joiden saldon maksamme kuukausittain pois yhteiseltä laskutililtä. Miksi pitäisi maksaa pikkusummia ripotellen, kun kerran kuussa voi maksaa koko kuukauden köntässä ilman mitään lisäkuluja? Samalla saa kylkiäisinä yhdellä lomakkeella erittelyn kuukauden ostoksista. Eikö muka ole kätevää? Minusta on.

Vierailija
91/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP mastercard on 170 luottoa käytetty. Tätä korttia käytän ruokaostoksiin, koska tällä hetkellä kävin kauppa on K-supermarket. Ja käytän ainakin siihen saakka, kun saa tuplaplussat tällä maksamisella. Luotto maksetaan aina heti pois. Eli korkoja en maksa. Sitten löytyy bank norwegian kortti (luottoraja 5000). Mutta ei yhtään velkaa kortilla. Tämä on lähinnä matkustamista varten. Eli matkat ostetaan kortilla. Ja maksetaan luotto ennen matkaa pois. Näin matkalla on mukana hätävarakortti, jota käytetään vain hätätilanteessa, mutta tuo turvaa matkaamiseen kun tietää että on tuo 5000 tonnia käytettävissä. Eli matkojen normiostokset ja syömiset maksetaan yleensä debitiltä.

Vierailija
92/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että varakkaat käyttää luottokorttia eniten. 

Vierailija
93/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä punainen vaate tämä luottokortti oikein on niin monelle? Jos on rahaa tilillä ja voi maksaa kaikki ostokset vain kerran kuussa veloituksetta, niin miksi ihmeessä ei hyödynnä tätä asiaa? Te varmaan maksatte kaikki laskutkin etuajassa? Minä olen huolehtinut, että kaikki menee just eräpäivälleen. Miksi maksaa aiemmin kuin on tarvetta? Ei luottokortin käyttö tarkoita sitä ettei olisi rahaa. 

Itse maksan laskut aina silloin kun ne tulevat. Miksi en maksaisi? Ei tarvitse miettiä mitä laskuja pitää vielä maksaa.

Ja muutenkaan en halua elää lainaksi. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, niinkuin esimerkiksi nyt korona. Nythän on jo odotettavissa, että monet syöksyvät velkakierteeseen, kun eletään jatkuvasti veloilla ja työpaikka voi mennä yhtäkkiä alta.

Ja koskaan ei ole ollut ongelmaa tilata mistään verkkokaupasta. Jos ei nettipankki onnistu, niin sitten on esim paypal jota voi käyttää.

Vierailija
94/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin 0 ei kelpaa vastaukseksi? Jos ei ole velkaa niin valehdellako pitää?

Jos kysytään paljon on velkaa eikä sinulla ole velkaa, niin miksi vastaisit tähän, joka ei sinulle osoitettu kysymys ole? Kun kerran velkaa ei ole, niin eihän tämä kysymys ole sinulle osoitettu.

Sama, kun kysyttäisiin vaikkapa, että "mistä aiheista tykkäät piirtää" ja sitten vastaat "en tykkää piirtää".

Vierailija
95/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan laskut aina silloin kun ne tulevat. Miksi en maksaisi? Ei tarvitse miettiä mitä laskuja pitää vielä maksaa.

Ja muutenkaan en halua elää lainaksi. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, niinkuin esimerkiksi nyt korona. Nythän on jo odotettavissa, että monet syöksyvät velkakierteeseen, kun eletään jatkuvasti veloilla ja työpaikka voi mennä yhtäkkiä alta.

Ja koskaan ei ole ollut ongelmaa tilata mistään verkkokaupasta. Jos ei nettipankki onnistu, niin sitten on esim paypal jota voi käyttää.

Ei se mitään lainaa ole, kun se summa on jo siellä tilillä odottamassa sitä maksua eräpäivänä. Tätä ei nyt taideta ymmärtää ollenkaan. 

Vierailija
96/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska

- se on joissakin tapauksissa turvallisempaa (mm. palveluntarjoajan konkurssi). Esimerkiksi lennot ostan aina luottokortilla.

- joillakin korteilla saa lentopisteitä (omani on hankittu nimenomaan niitä silmällä pitäen).

No ei kai ruokaostoksissa ole mitään väliä?

No kun ei ole väliä, niin miten tämä asia noin kovasti närästää? Ei kai kukaan sinua pakota köyttämään luottokorttia ellet halua? Minä käytän sitä kaikkiin ostoksiin, koska tykkään siitä, että voin seurata kulutusta yhdeltä laskulta. Korkoja tai kuluja en tästä maksa, joten what’s the problem?

Vierailija
97/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 400.

Vierailija
98/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

685e, viime kuussa lyhensin 1800e bonuksista ja palkasta. Nyt aion lyhentää loppu velan pois 150e per kk. Samalla säästän säästötilille.

Hieman harmittaa, että visaa oli kertynyt. En viisastunut siitä, kun Visavelkaa oli 6 vuotta sitten 4000e ja jouduin laittamaan asuntolainalyhennyksen jäihin neljäksi kuukaudeksi saadakseni maksettua luoton pois.

Nyt koronan takia olen tosin säästänut rahaa, kun työpaikkaravintolan sijaan syön lounaan kotona ja työmatkaan ei mene rahaa.

Vaikka olen suht hyvätuloinen, niin visakortti pitäisi olla minulla erikseen.

Onneksi velkaa minulla kaikenkaikkiaan on vain 5000e. Ja omaisuuttakin on.

Vierailija
99/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O,1€

Vierailija
100/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella on 710,99 ja toisella 45,43 eli yhteensä 756,42. Toisen maksan pois kuun puolivälissä ja toista lyhennän 200-300: lla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi