Luottokortilla velkaa mutta kuinka paljon? Nolla ei kelpaa tässä vastaukseksi.
Itsellä on luottokortilla n. 4100 e velkaa. Lyhennän 200 e kuussa. Velka on tullut pikkuhiljaa ajan kanssa useampaan kohteeseen.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole luottokorttia, ja vaikka pankkikortti nykyään sellaisesta käykin netissä, ei ole tullut edes mieleen maksaa sillä enempää kuin mitä tilillä on...
Aaa, nyt ymmärrän tämän raivon! Porukka luulee, että luotolla maksavien tilillä ei ole rahaa vaan siellä elää rellestetään yli varojen. Haha, ilmankos mammat kyylää pitkin nenänvarttaan kun Prisman kassalla vingutan visaa. :D Tietäisivät vaan, paljonko on sääsöjä ja sijoituksia... ;)
Täytyy sanoa, että en edes tämän korona-ajan ulkopuolella tiedä, maksaako edellä oleva luotolla vai käteisellä. Ja jos keskustelijat ovat mielestäsi mammoja, niin mitä sinusta kertoo se, että viihdyt meidän seurassamme?
Kertoo, että olen pienen ihanan taaperon mamma. Mikäs sinä olet, ellet mamma? Miksi täällä päivystät paheksumassa luottokortin käyttämistä?
Kyllä niitä niskaan hengittäviä tanttoja on marketeissa riittävästi nähty. Taitaa olla ihan päällimmäisenä tavoitteena kurkkia, meneekö nuoren perheen ostokset debet- vai kredit-puolelta. :D
Mä kyllä ärähdän jos joku tulee kurkkimaan siihen maksupäätteelle. Eiköhän ne kurkkijat ole sitä pin-koodia vailla. Varmaan jossain pikkukylässä saattaa naapurin mummoa kiinnostaa sun maksutapasi, ei oikeasti ketään muuta.
-ohis
Ei ole koskaan ollut luottokorttia. Luullakseni en olisi sellaista saanut, ennen oli pankkikortinkin kanssa tiukkaa.
Mä en ole hommannut luottokorttia, koska en luota itseeni yhtään sen käytössä. Olen vähän holtiton rahankäyttäjä, parempi, että maksan kaikki käteisellä (=pankkikortila). Palkka riittää menoihin ja on aina vähän jotain säästössä. Nyt olen ostamassa pesukonetta ja senkin maksan kerralla kokonaan pois, osamaksulla en siis osta mitään.
Kun vielä sai matkustaa, silloin kyllä matkoja varatessa hirvitti maksaa suoraan verkkopankista, että siinä kai se luottokortti olisi hyvä. En kyllä koskaan käytä mitään erillisiä matkatoimistoja, joten sitä konkurssia on turha pelätä ja lennot otan tutuilta isoilta yhtiöiltä, ei ne konkurssiin ihan noin vaan mene. Yli kymmenen vuotta matkustellut ilman luottokorttia ja hyvin on sujunut.
Tuolla aikaisemmin joku kirjoitti, että verkkopankista maksaessa matkan ja jos se peruuntuisikin konkurssin takia, olisi maksajalla mahdollisuus saada silti rahat takaisin aivan kuin luottokortilla maksaessa. Onkohan tämä totta oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
480€. Tuli käytyä jouluna matkoilla ison perheen kanssa ja höllättyä "vähän" rahahanoja. Teinejä perheessä. Mutta ei haittaa, ihanat muistot jäi, eikä tarvinnut mennä luoton puolelle kuin 1500€. Lyhennän luottovelkaa aina sen verran pienesti, ettei tarvitse arkielämästä tinkiä.
Ei näin! Tämä tarkoittaa sitä että korko ja tilinhoitopalkkiot veloitetaan joka kuukausi eikä luottomäärä pienene juuri ollenkaan.
Pankin kannalta hyvä tilanne mikä selittänee myöskin sen että nykyään tarjotaan debit kortin sijasta luottokorttia jopa työttömillle. Amerikkaan porhalletaan.
Netflixin kuukausimaksu, olisiko jotain luokkaa 15 euroa?
Jos ei nolla kelpaa vastaukseksi niin sanotaan sitten 0,1.
ei ole luottokorttia. eikä ole yhtään velkaa mihinkään eikä tule olemaankaan.
vanha sanonta. ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Jotain 15 000 euroa siellä on, ostin ja asennutin juuri uuden keittiön ja tein uudessa kodissa remppaa.
Makselen pois noin 3000 euroa kuussa.
Tällä hetkellä siä on rahaa sisässä joku 400 e, kun matka peruuntu ja sen takia tuli palautuksia (ja olin ehtiny maksaa luotot pois ennen palautusta) eikä oo tässä välissä ollu tarvetta käyttää luottoa.
Vierailija kirjoitti:
Maksan lähes kaiken nykyään luottokortilla, tällä hetkellä n. 200e käytetty. Teen noin siksi, että on jotenkin helpompi seurata mihin rahaa menee (tällä hetkellä lähinnä ruokakauppaan) esim. viikon aikana kun kaikki (ruokaostoksista mahdollisiin nettitilauksiin ym.) on maksettu samalla kortilla.
Mutta HUOM: en koskaan anna tuon maksun ns. "erääntyä", vaan maksan luottokorttiostoja koko ajan pois nordean mobiilin kautta, useamman kerran/kk, eli käytän luottokorttia tavallaan ihan tavallisena "maksukorttina".
Siis miten siellä pystyy useamman kerran kuussa lyhentää luottokortin velkaa? Itselläkin Nordea ja vain kerran kuussa tulee lasku 🤨
750 euroa. Säästöjen lisäksi tuli otettua luottokorttivelkaa autoa ostettaessa. Velkaa lyhennän 10% lainasummasta kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan lähes kaiken nykyään luottokortilla, tällä hetkellä n. 200e käytetty. Teen noin siksi, että on jotenkin helpompi seurata mihin rahaa menee (tällä hetkellä lähinnä ruokakauppaan) esim. viikon aikana kun kaikki (ruokaostoksista mahdollisiin nettitilauksiin ym.) on maksettu samalla kortilla.
Mutta HUOM: en koskaan anna tuon maksun ns. "erääntyä", vaan maksan luottokorttiostoja koko ajan pois nordean mobiilin kautta, useamman kerran/kk, eli käytän luottokorttia tavallaan ihan tavallisena "maksukorttina".
Siis miten siellä pystyy useamman kerran kuussa lyhentää luottokortin velkaa? Itselläkin Nordea ja vain kerran kuussa tulee lasku 🤨
Onko joka laskulla sama viite? Jos on, kuten mulla, niin laskun tilinumerolla ja viitteellä maksan ostoksen heti pois. Käytän lähinnä luottoa ulkomaanostoksiin ja isompiin hankintoihin (jotka maksan sitten säästötililtä, en käyttötililtä).
En tiedä en ole katsonut. Menee automaattisesti maksuun tällä viikolla.
Vähä reilu 500€ saldona norwegianin kortissa. Makselen ehkä sen tilipäivänä pois tai sitten en.
En tajua ku täällä jengi vauhkoontuu isoista koroista ja kuluista. Ei montaa kymppiä ole jos
maksankin tuon vasta parin kuukauden päästä. Joustavuudesta olen valmis korkoa vähän maksamaankin ja ei kaikkea tarvitse ilmaiseksi saada.
Bisnes on bisnestä eikä hyväntekeväisyyttä.
150€, menee tämän kuukauden palkasta. Täytyi ostaa pesukone ja siitä tuo loppu. Ei pystynyt pankkipuolen kortilla maksamaan, kun kaikki laskut kasaantuivat siihen ajankohtaan. Puskuria löytyy kyllä osakkeista, muutamasta sijoitusasunnosta ja parista korkeakorkoisesta tilistä. En vaan halunnut koskea esim. noihin tileihin.
Onneksi ei ole luottokorttia. Eikä tule.