Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö jo peruskoulun alaluokilla, että joku luokkatovereistasi tulee menestymään elämässä?

Vierailija
23.01.2024 |

Minä tiesin jo alakoulun ensimmäisellä luokalla, että eräästä luokkakaveristani tulee lääkäri, niin kuin sitten kävikin.  

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tiesin eräästä tytöstä alaluokilla. Nykyään kehittää syöpään uusia hoitomuotoja.

Vierailija
2/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Yhtä mielestäni hissukkaa ja kiusattuakin en olisi uskonut hänen päätyvän yksityiselle toimitusjohtajaksi alaisenaan n. 200 ihmistä ja palkkaa kolminkertainen omaani verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaistosin jo 4. luokalla vuonna 2000, että P u t i n tietää vielä suuria ikävyyksiä.

Vierailija
4/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ala-asteella oli niitä kympinoppilaita, jotka olivat nopeaoppisia ja lisäksi omasivat sosiaalisia taitoja. Suurin osa heistä oli pärjännyt elämässään oikein hyvin, kun luokkakokouksessa tavattiin. Nyt ollaan jo yli 50:ä, joten toki joku on sortunutkin elontiellä. Joku aikaisemmin, joku myöhemmin, mutta suurin osa on menestynyt.

Vierailija
5/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ihan vielä tuolloin, mutta yläasteella olisin voinut lyödä vaikka vetoa, että yhdestä supermotivoituneesta ja -lahjakkaasta tytöstä kehkeytyy menestyjä, valitsipa hän sitten minkä tahansa alan. (Hän päätyi lukemaan oikeustieteitä ja toimii nyt asianajajana omassa lakifirmassaan. Upea juttu!)

Vierailija
6/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Ne kunnianhimoisimmat jäivät johonkin epämääräiseen keskinkertaisuuteen jumiin ja joko joivat itsensä tärviölle tai sairastuivat pahasti muutoin. Sitten pari sellaista takapenkkiläistä onkin pärjännyt hyvin, toinen tj omassa yrityksessään (joka menestyy ihan hyvin) ja toinen asiantuntijana it-alalla. Mun ei kannata löydä vetoa mistään.

Vierailija
7/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaistosin jo 4. luokalla vuonna 2000, että P u t i n tietää vielä suuria ikävyyksiä.

Ootkohan mun kaveri. Mulla oli yks kaveri tuolloin joka teki aika karmivia ennustuksia juuri kyseiseen herraan liittyen ja aikalailla on pitänyt kutinsa. 

Vierailija
8/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 ällää ja alkoholismi - mikä yhdistelmä!

Vierailija
9/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä arvasin ainakin kahdesta itsevarmasta ja sanavalmiista oppilaasta. Molemmat ovat päätyneet kovapalkkaisiin ammatteihin näkyvään asemaan. Yksi kympin oppilas oli niin älykäs ja aikuismainen, että tiesin hänen pääsevän ihan mihin vain itse haluaa. Hän on nykyään vaativassa ja korkeapalkkaisessa ammatissa. 

Vierailija
10/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moskovan kerrostaloräjäytykset olivat tapahtuneet vuotta aikaisemmin. Putte oli silloin pääministerinä.

Vierailija
11/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomasi. Niistä varakkaan perheen kaksosista tuli menestyjiä, olivat jo koulussa valovuoden päässä muista. Ja siitä kaikista ylihuolehtivasta tytöstä tuli sosionomi, joka hoivaa työkseen juoppoja. Putkimiehen pojasta tuli sähkömies, hevostallinpitäjän lähihoitajatyttö hoitaa nyt sitä tallia. Aika lailla ekasta luokasta lähtien oli suunta selvillä, vaikka sitä ei silloin tajunnut.

Vierailija
12/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 ällää ja alkoholismi - mikä yhdistelmä!

Mutta kyllä niinkin voi käydä.

Vierailija
13/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt. Eräästä pojasta, joka oli huono koulussa tuli julkkis ja rikas, eikä sitä olisi voinut päätellä mistään. Yksi todella hyvin pärjännyt tyttö ei ole saanut käytyä oikein mitään koulutusta peruskoulun jälkeen. 

Vierailija
14/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämäni nopeaälyiset, opiskelussa menestyneet, kunnianhimoiset, äänekkäät, suositut ja sanavalmiit tyypit ovat aika pitkälti päätyneet luonnettaan vastaaviin näkyviin ja hyväpalkkaisiin asemiin työelämässä.

Vierailija
15/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tiennyt mä en.

Vierailija
16/16 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten yhtään aavistanut mitään, mikä toteutui. Pari poikaa, jotka saivat hyvät todistukset ja oli jotain opettaja-lääkäri- vanhempaa, jäivät kai perheettömiksi, mikä on yllättävää. Luulisi, että hyvätuloiset miehet perheellistyvät hyvin.