Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottokortilla velkaa mutta kuinka paljon? Nolla ei kelpaa tässä vastaukseksi.

Vierailija
12.04.2020 |

Itsellä on luottokortilla n. 4100 e velkaa. Lyhennän 200 e kuussa. Velka on tullut pikkuhiljaa ajan kanssa useampaan kohteeseen.

Kommentit (262)

Vierailija
21/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-Visa on miinuksella, siellä on käyttövara 3150€ ja luottoraja 3000€. On siis maksettu luottotilille etuajassa, ettei siitä muodostu laskua, josta menee 2€ tilinhoitopalkkio.

Finnair MC:llä on velkaa 3003€ tällä hetkellä. Tuo maksetaan aina kerran kuussa pois, tai sen verran ettei mene korolliselle luotolle. 

Me maksetaan luottokortilla ihan kaikki ostokset ruokaa myöten, siksi sitä saldoa aina on. Menoja on helpompi seurata näin. Tililtä menevät laskut on enempi kiinteitä, luottokortilta meneviin voi itse vaikuttaa ainakin jonkin verran.

Vierailija
22/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon vasta nyt päässyt siihen tilanteeseen, jossa pystyn aidosti noita luottokorttivelkoja lyhentämään. Eikä ole edes mistään elämänhallinnan ongelmista kyse, vaan ihan siitä, että ei ole ollut kokoaikaista työtä tarjolla ja on pitänyt sinnitellä luottokorttien kanssa. Olen jatkuvasti myös opiskellut, jotta pääsen elämässä eteenpäin. Helpompi olisi toki ollut olla vain työttömänä, mutta silloin tulevaisuudennäkymät olisi kaventuneet huomattavasti. Jotenkin on siis aina selvitty, usein luottokorttien avulla. Ja nyt lähes nelikymppisenä tilanne lähtee kääntymään toiseen suuntaan, kun on sekä hyvin palkattu työ, asuntolaina ja perhe. Jos oisin tehnyt toisenlaisia valintoja ilman luottokortteja, joku näistä olisi jäänyt uupumaan.

Halusin vain tuoda toisenlaisen näkökulmankin asiaan. Meillä ei esim. ole koskaan ollut mahdollisuutta saada toimeentulotukea, kun on ollut jo asuntolaina (pelkkä vastike on ollut niin pieni, että asumiskustannukset käytännössä ihan mitättömät). Nyt, kun on saatu sinniteltyä, niin juuri viime viikolla vertailin, että asuntolainan kustannukset on saman verran, mitä meillä menisi kaksion vuokraan kuussa. Ja meille tämän on nimenomaan mahdollistanut luottokorttien käyttö apuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli 300 euroa, maksan taas palkkapäivänä kaiken pois.

Vierailija
24/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan lähes kaiken nykyään luottokortilla, tällä hetkellä n. 200e käytetty. Teen noin siksi, että on jotenkin helpompi seurata mihin rahaa menee (tällä hetkellä lähinnä ruokakauppaan) esim. viikon aikana kun kaikki (ruokaostoksista mahdollisiin nettitilauksiin ym.) on maksettu samalla kortilla.

Mutta HUOM: en koskaan anna tuon maksun ns. "erääntyä", vaan maksan luottokorttiostoja koko ajan pois nordean mobiilin kautta, useamman kerran/kk, eli käytän luottokorttia tavallaan ihan tavallisena "maksukorttina".

Vierailija
25/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16,90

Bookbeatin kuukausimaksu, menee automaattisesti maksuun eräpäivänä.

Vierailija
26/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa lukea tätä ketjua. Itseäni kuumottelisi "hieman" näinä aikoina jos olisi tuollaisia järjestelemättömiä luottoja niskassa :o

Vierailija
27/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekkään ymmärrä miksi 0 ei kelpaa vastaukseksi? Toivotko jotenkin löytäväsi vain ihmisiä, joilla on enemmän velkaa kuin sinulla?

Itse en juuri sen takia luottokorttia hanki, koska voi todella helposti päätyä siihen, että alkaa käyttämään luottoa ja sitten ops onkin sitä velkaa ties kuinka monta tonnia, eikä sitten välttämättä saa maksettua kaikkia pois. Ja sitten ollaankin ulosottotoimiston asiakkaana.

Vierailija
28/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

350e, kotiintuotava ruoka pitää maksaa luottokortilla. Samoin joitakin nettiostoksia, kun kauppaan ei pääse tai ei viitsi mennä. Kirjoja, lankaa.

Vierailija
29/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole luottokorttia, joten 0e. Ou jee.

Vierailija
30/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokorteilla ehkä velkaa n. 20000e. Muita luottoja lisäksi n. 30000e. Asuntolainaa jäljellä n. 100000e ja autolainaa ehkä n. 20000e. Ja olen ihan sinkku eikä lapsia myöskään elatusvelvollisuuden kohteena (onneksi).

Vierailija
31/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja miehellä yht n 700e.

Maksettu teinin nettikirjoja ja pihaan tarvittavia kamoja. Maksetaan aina kerralla pois joten ei kerry.

Limiittiä 18 000e, jäänyt raksan ajoilta 14v sitten

Vierailija
32/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ihan tarkistamassa: 301€. Käytin luottokorttia maaliskuussa kun oltiin reissussa. Ei minulla olekaan kuin 1000€ se raja, ja kortti on vain matkoja varten.

Vierailija
33/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokorteilla ehkä velkaa n. 20000e. Muita luottoja lisäksi n. 30000e. Asuntolainaa jäljellä n. 100000e ja autolainaa ehkä n. 20000e. Ja olen ihan sinkku eikä lapsia myöskään elatusvelvollisuuden kohteena (onneksi).

Ainakin olet ns. hyvä kuluttaja =)

Vierailija
34/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,90 koska Spotify.

Vierailija
35/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-Visa on miinuksella, siellä on käyttövara 3150€ ja luottoraja 3000€. On siis maksettu luottotilille etuajassa, ettei siitä muodostu laskua, josta menee 2€ tilinhoitopalkkio.

Finnair MC:llä on velkaa 3003€ tällä hetkellä. Tuo maksetaan aina kerran kuussa pois, tai sen verran ettei mene korolliselle luotolle. 

Me maksetaan luottokortilla ihan kaikki ostokset ruokaa myöten, siksi sitä saldoa aina on. Menoja on helpompi seurata näin. Tililtä menevät laskut on enempi kiinteitä, luottokortilta meneviin voi itse vaikuttaa ainakin jonkin verran.

Sama täällä. Maksan kaikki ostokset Finnairin Masterilla, vaikka pidän tileillä rahaa aina 3 kuukauden nettopalkan verran. Kulujen seuranta helppoa näin.

Vierailija
36/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut. Maksu menee automaattisesti kerran kuussa, joten ei tule mitään korkojen maksua. 

Vierailija
37/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt korona-aikaan kun ostan ruuat noutopalveluna ja maksu menee luottokortilta, niin saldoa nyt 500-600e. Maksan aina kerralla pois. Käytän muutenkin luottokorttia vain maksutapana, en varsinaisena luottona.

Vierailija
38/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

900 ja 300.

Vierailija
39/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole luottokorttia, joten 0e. Ou jee.

MInä maksan luottokortilla vaikka ei ole rahapulaa. Ostokset lähtee tililtä kerran kuussa eikä tarvitse maksaa korkoja. 

Vierailija
40/262 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes luottokorttia. Maksan pankkikortilla ja käyttötilillä on nyt 3876 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan