Changen kokolaskuri...wtf?
Itselläni ympärysmitta 80 ja koko a tai max b. Toppaamattomissa b- kupeissa todellakin jää tyhjää kuppiin. Tiedän että koko muuttuu iän myötä, mutta rintani ovat todella pienet edelleen. Kokotaulukko näyttää Dd kokoa. En todella ole. Miksi change käyttää noita älyttömiä kokomäärityksiä
Kommentit (52)
Mulla rintojen alta ympärys 76 cm ja päältä 83 cm. Olen siis TODELLA pienirintainen, en edes käytä muuta kuin sellaisia kevyesti topattuja toppimallisia Cubuksen "rintaliivejä", ihan vaan ettei nännit näkyisi läpi. Tukea en juuri tarvitse paitsi jos pompin. Kaikissa ns. oikeissa liiveissä kupit jäävät tyhjiksi, olen niin lattarintainen.
Changen laskuri mukaan kokoni on kuitenkin 70B... juu ei. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen törmännyt netissä tähän ja olin hämmästyksestä äimänä! Näiden kokomerkinnät on ihan syvältä. En kuuna kullan valkeana ostaisi netin kautta tästä liikkeestä.
Olen ommellut paljon ja tiedän, että kokomerkintä rintaliiveissä menee simppelisti näin:
Rinnan ympärys rintojen alta napakasti mitattuna senttimetreinä on ihan se eka merkintä suoraan cm.
Rinnan ympärysmitta rintojen päältä senttimetreinä.
Kuppikoon määrittää näiden kahden mitan erotus seuraavasti:
13 cm = A
15 cm = B
17 cm = C
19 cm = D
Jne. Hyvin simppeliä!
Näitä mitoituksia on erilaisia. Englantilaisessa merkeissä mitoitus tuo menee 2,5cm välein, niin, että
2,5cm erotus on A
5cm erotus B
7,5cm C
10cm on D jne.No höpö höpö. Olen asunut Englannissa ja ostanut muun muassa Marks&Spenceriltä useita liivejä. Ympärysmitta ei siellä ole senttimetreissä mutta kuppikoko menee kuten meillä Suomessa. -sama
Turhaan siellä höpöttelet. Ei mene vaan käyttävät tuumia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bra_size#UK
Cup size is determined by one of two methods: in the US and UK, increasing cup size every inch method; and in all other systems by increasing cup size for every two centimeters. Since one inch equals 2.54 centimeters, there is considerable discrepancy between the systems, which becomes more exaggerated as cup sizes increase. Many bras are only available in 36 sizes.[30]
Wikipedia, absoluuttinen fakta, ei-ku...
Kyllä nyt Wikipedia höpöttää. Kuppikokoni on B niin Suomessa kuin Englannissakin. Ei mene tuumissa nämä koot Englannissa, ei niin ympärysmitta kuin kuppikokokaan.
En tiedä kuka tuon Wikipediasivun on kyhännyt, luultavasti joku amerikkalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen törmännyt netissä tähän ja olin hämmästyksestä äimänä! Näiden kokomerkinnät on ihan syvältä. En kuuna kullan valkeana ostaisi netin kautta tästä liikkeestä.
Olen ommellut paljon ja tiedän, että kokomerkintä rintaliiveissä menee simppelisti näin:
Rinnan ympärys rintojen alta napakasti mitattuna senttimetreinä on ihan se eka merkintä suoraan cm.
13 cm = A
15 cm = B
17 cm = C
19 cm = D
Jne. Hyvin simppeliä!
Näitä mitoituksia on erilaisia. Englantilaisessa merkeissä mitoitus tuo menee 2,5cm välein, niin, että
2,5cm erotus on A
5cm erotus B
7,5cm C
10cm on D jne.No höpö höpö. Olen asunut Englannissa ja ostanut muun muassa Marks&Spenceriltä useita liivejä. Ympärysmitta ei siellä ole senttimetreissä mutta kuppikoko menee kuten meillä Suomessa. -sama
Ei mene noin. Ensinnäkin EU-koot on standardoitu, joten ne ovat aina samat eri valmistajilla. Ja se erotus on aina 2 cm. Sen sijaan UK liivien koot ovat vanhat, ei standardoitu ja siksi esim. Marks & Spencerillä on eri kuppikokosysteemi kuin useimmilla muilla brittiläisillä rintaliivivalmistajilla. Ja heillä todellakin 2 cm erotusta ei ole vaan se on 1 tuuma, joka on tietty 2,54 cm.
Kuppikoot EU-standardissa menevät A, B, C, D, E, F, G, H, jne...
UK koot (valmistajasta riippuen) saattavat mennä A, B, C, D, DD, E, EE, F, FF, G, GG, jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13 cm = A
15 cm = B
17 cm = C
19 cm = D
Jne. Hyvin simppeliä!
2,5cm erotus on A
5cm erotus B
7,5cm C
Cup size is determined by one of two methods: in the US and UK, increasing cup size every inch method; and in all other systems by increasing cup size for every two centimeters. Since one inch equals 2.54 centimeters, there is considerable discrepancy between the systems, which becomes more exaggerated as cup sizes increase. Many bras are only available in 36 sizes.[30]
Kyllä nyt Wikipedia höpöttää. Kuppikokoni on B niin Suomessa kuin Englannissakin. Ei mene tuumissa nämä koot Englannissa, ei niin ympärysmitta kuin kuppikokokaan.
🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13 cm = A
15 cm = B
17 cm = C
19 cm = D
Jne. Hyvin simppeliä!
2,5cm erotus on A
5cm erotus B
7,5cm C
Olet ilmeisesti asunut mielikuvitus-Englannissa, jos et tiedä sitä perusasiaa että siellä vaatekoot ovat erilaiset ja perustuvat tuumajärjestelemään.
Joo niillä on omat koot mutta ihan hyviä liivejä hintaan nähden. Parempia vielä toki saa isommalla rahalla erikoisliikkeistä, mutta kun ei meillä kaikilla ole semmoisiin varaa. Change on ihan hyvä kompromissi.
Itse käytän Changelta 65 H kokoa, muista merkeistä 70 E.
Naiset netissä: "Varoitus! Oletko kuullut vanity sizing -ilmiöstä? Liiviliikkeet huijaavat asiakkaita ostamaan kalliita liivejä, joissa on iso kuppikoko ja pieni ympärysmitta!"
Samat naiset: "Rintsikat on siis NIIN epämukavat päällä! Kuka sellaisia viitsii pitää vapaaehtoisesti? Mä riisun ainakin liivit aina heti, kun pääsen töistä kotiin!"
:D
Mulle sopii kyllä samankokoiset liivit niin Changen kuin esim. Lindexinkin valikoimasta. Lindexillä vain on omassa koossa vähemmän vaihtoehtoja.
Samaa voisi kysyä miltä tahansa kokolaskurilta. Lindex tarjoaa kokoa 80B. Tuon kokoiset pyörisi ympärillä, eikä kupit olisi mitenkään päin sopivat. Käytän kokoa 70E esim. Cubukselta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa voisi kysyä miltä tahansa kokolaskurilta. Lindex tarjoaa kokoa 80B. Tuon kokoiset pyörisi ympärillä, eikä kupit olisi mitenkään päin sopivat. Käytän kokoa 70E esim. Cubukselta.
Hah lindex tarjoaa mulle kokoa 75E. Change tarjoaa 70H. Käytän kokoa 70I-J
Edes Changen myyjän kanssa valitut liivit eivät minulle istu. Sovituskopissa joo ehkä, mutta käytössä sitten ei. Olkaimet valuu, liivit puristaa tai hiertää aina jostain, tissit ei pysy tukevasti siellä missä pitää. Ongelma on sama kyllä muissakin liiveissä. Olen tyytynyt sloggin double comfort toppiin tai Tokmannin halpaan saumattoman toppiin. Ei kierrä, ei hierrä, olkaimet ei valu, tuntuu tukevalta koko paketti.
Haluatko isot GG tissit nopeasti? - mene Change myymälään !
Mitä te selitätte? Mulla on ihan sama koko Changen laskurilla kuin muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa vanity sizing.
No tässähän on justiinsa päinvastainen ilmiö.
"Rinnan ympärys rintojen alta napakasti mitattuna senttimetreinä on ihan se eka merkintä suoraan cm."
Et ole tosissasi. Noin mittaamalla saat toki rinnanalusympäryksen mitan, mutta älä nyt helkkarissa niin löysiä liivejä osta. Aina siitä miinus 5cm niin sitten on oikea numero liiveissä. Ja totta kai se kupin kirjain suurenee siihen suhteessa! Nää on ihan myyttejä, että Changen liivit olisi jotenkin eri kirjaimella ja numerolla kuin muilla. Joo, ehkä jos oot tottunut ostamaan niitä väärän kokoisia liivejä henkkamaukasta.
T. Toisen, perinteikkään liivikaupan myyjä
Vierailija kirjoitti:
Mitä te selitätte? Mulla on ihan sama koko Changen laskurilla kuin muillakin.
Sama. Ostan liivit ranslalaisista luksusliikkeistä ja arkeen Changesta. Ihan tasan sama kokokirjain ja numero kaikissa mitattuna.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko isot GG tissit nopeasti? - mene Change myymälään !
Vain ääliö luulee että GG on joku meloni. Se voi olla yhtä pieni kuin A, riippuen siitä numerosta.
Vierailija kirjoitti:
13 cm = A
15 cm = B
17 cm = C
19 cm = D
Jne. Hyvin simppeliä!
Itselläni erotus vain 9cm. :( Käytän xs-liivejä ja 70A-liivejä , niin mikäköhän noissa xs,s jne. on se kokojuttu. Mutta tosiaan koot eroavat tosi paljon, joissain se 70A on just sopiva ja joissain se tosiaan on liian iso.
Miksei Henkka maukalla ja lindexillä yms ole tarvetta käyttää näitä ÖÖ -kokoja?
Onko muuta kuin vakiovastaus "ne tekeekin väärän kokoisia liivejä, oikean koon saa Changelta"
Mulla tulee Lindexin laskurilla niin löysä liivinympärys että mahtuu nyrkki sen ja ihon väliin. Käytän mieluummin napakoita liivejä.
Triumph, Aubade ja Change mittauksissa olen aina saanut hyvät napakat liivit.