Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten rakkaus poikkeaa silloin kun on valmis jättämään omaisuutensa jonkun vuoksi?

Vierailija
12.04.2020 |

On ihmisiä, jotka muuttavat maapallon toiselle puolelle vaikka köyhälään saadakseen olla rakkaansa kanssa (en puhu nyt nuori ja kaunis-rikas ja vanha suhteesta).

Toiset pitävät kynsin hampain kiinni omaisuudestaan ja varovat jakavansa siitä yhtään puolisonsa kanssa jolloin omaisuus on tärkein prioriteetti, toinen ei halua jättää omaisuuttaan ja ei muuta vaikka toiseen maahan vaikka väittää olevansa rakastunut. Kolmas muuttaa ja jättää vaikka omaisuutensa ollakseen siellä missä rakastettu on.

Miten rakkaus poikkeaa toisistaan?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas ihminen ei joudu tuollaiseen tilanteeseen. Rakkaus ei ole jotain, mikä iskee hetkessä täydellä voimalla vaan se on tunne, joka kasvaa, jos sille antaa tilaisuuden. Tähän sopii vanha lause "Et voi estää lintuja lentämästä pääsi yli, mutta voit estää niitä tekemästä siihen pesän."

Itselleni se on tarkoittanut sitä, etten ole antanut sellaisille tilaisuuksille edes mahdollisuutta kasvuun, missä lähtökohdat ovat olleet epätoivoiset. Esimerkiksi ollessani alaikäisen lapsen yh minulle oli itsestäänselvää, etten jättäisi lastani isälleen ja muuttaisi kauas hänen luotaan, mutta en myöskään veisi häntä pois isänsä, muiden sukulaistensa ja ystäviensä luota. Niinpä kaukorakkaus ei tullut kysymykseenkään, vaikka toisella mantereella asuvaan suomalaiseen ehdinkin ihastua. Peli oli puhallettava poikki siinä vaiheessa, kun hän päätti, ettei palaakaan Suomeen vaan tulee kyllä Eurooppaan mutta halvemman verotuksen maahan.

Ja ihan samalla tavalla myöhemmin elämässäni suljin esimerkiksi nettideiteissä pois miehet, jotka asuivat kaukana pääkaupunkiseudulta.

Ihan kiva jos on hidas rakastumaan. Se on aika paha sitten kun on rakastunut ihan vahingossa ja ilman tarkoitusta.

Vierailija
22/29 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas ihminen ei joudu tuollaiseen tilanteeseen. Rakkaus ei ole jotain, mikä iskee hetkessä täydellä voimalla vaan se on tunne, joka kasvaa, jos sille antaa tilaisuuden. Tähän sopii vanha lause "Et voi estää lintuja lentämästä pääsi yli, mutta voit estää niitä tekemästä siihen pesän."

Itselleni se on tarkoittanut sitä, etten ole antanut sellaisille tilaisuuksille edes mahdollisuutta kasvuun, missä lähtökohdat ovat olleet epätoivoiset. Esimerkiksi ollessani alaikäisen lapsen yh minulle oli itsestäänselvää, etten jättäisi lastani isälleen ja muuttaisi kauas hänen luotaan, mutta en myöskään veisi häntä pois isänsä, muiden sukulaistensa ja ystäviensä luota. Niinpä kaukorakkaus ei tullut kysymykseenkään, vaikka toisella mantereella asuvaan suomalaiseen ehdinkin ihastua. Peli oli puhallettava poikki siinä vaiheessa, kun hän päätti, ettei palaakaan Suomeen vaan tulee kyllä Eurooppaan mutta halvemman verotuksen maahan.

Ja ihan samalla tavalla myöhemmin elämässäni suljin esimerkiksi nettideiteissä pois miehet, jotka asuivat kaukana pääkaupunkiseudulta.

Juuri näin. Harrastaa eräänlaista ihmissuhdehygieniaa. Itse en deittaile enkä nyt harrasta mitään suhteiluja koska olen omistautunut lapseni kasvattajana olemiseen. Välillä sitä ihastuu, mutta en anna ajatusten ja tunteiden edetä. Minulla on nyt tämä aika käytettävänä häneen ja se kuuluu lapselleni. On kyse muutamasta vuodesta enää joten voin hyvin laittaa elämäni sivuun ja olla läsnä vain hänelle. Ei tule yllätys rakastumisia eikä ihastumisia, koska ne pysäytetään sijoilleen eikä ruokita mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Jos kyseessä on valintatilanne, jossa täytyy valita joko rahansa tai se ihminen, jota sanoo rakastavansa, ja toisen joutuu hylkäämään, niin sitä kumman valitsee, rakastaa varmaan enemmän kuin sitä, jonka hylkää.

Viisas ihminen rakastaa eniten itseään ja valitsee aina itsensä. Onnen avaimia ei ikinä pidä antaa toisen ihmisen taskuun. Se hukkaa ne joka kerta. Meillä lopussa on aina vain itsemme ja jos joku laittaa valitsemaan itsemme tai toisen väliltä, vain läheisriippuvainen hylkää itsensä. Rakastava ihminen ei ikinä pyydä toista hylkäämään itseään. Hyvässä suhteessa on kaksi itsensä valinnutta ihmistä, jotka hyväksyvät toisensa. Vaaka on tasan.

En ole lihavoidusta samaa mieltä, tai riippuu miten sen tulkitsee. On myös rakkauden osoitus antaa toiselle se, mikä on hänelle tärkeää, ettei hän joutuisi kärsimään. Eli minä mieluummin luopuisin hänestä, jota rakastan  että hän saisi kaiken mitä haluaa. Eli hänen onnensa on minulle täyttymys myös niin, että luovun hänestä hänen onnensa vuoksi.

Vierailija
24/29 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Harrastaa eräänlaista ihmissuhdehygieniaa. Itse en deittaile enkä nyt harrasta mitään suhteiluja koska olen omistautunut lapseni kasvattajana olemiseen. Välillä sitä ihastuu, mutta en anna ajatusten ja tunteiden edetä. Minulla on nyt tämä aika käytettävänä häneen ja se kuuluu lapselleni. On kyse muutamasta vuodesta enää joten voin hyvin laittaa elämäni sivuun ja olla läsnä vain hänelle. Ei tule yllätys rakastumisia eikä ihastumisia, koska ne pysäytetään sijoilleen eikä ruokita mitenkään.

Paitsi esim. silloin kun olet tuntenut jonkun jo vuosia ja yhtäkkiä tajuat että tämä kaikki on ollut rakkautta koko ajan.

Vierailija
25/29 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta tuossa on jo yksi muuttuja lisää eli rakkaus lapseesi oli suurempi kuin oma tarpeesi parisuhderakkauteen. 

Vierailija
26/29 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakkaus eroa, vaan ihminen. Ellei sitten sama ihminen ole jättänyt aiemmin ihmistä materian vuoksi ja toisen kerran sitten jättääkin materian ihmisen vuoksi. 

Itse en usko ikinä rakastuvani niin sokeasti, että jättäisin selustani turvaamatta. Koska ihmiset on paskoja.

Vierailija
27/29 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti omaisuutta,niin ei sitä kukaan jätä ihan vaan rakkauden vuoksi.

Ellei sitte ole kultalusikka hyvin syvällä,ja aina mahdollisuus palata valmiin pöydän ääreen.

Vierailija
28/29 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Jos kyseessä on valintatilanne, jossa täytyy valita joko rahansa tai se ihminen, jota sanoo rakastavansa, ja toisen joutuu hylkäämään, niin sitä kumman valitsee, rakastaa varmaan enemmän kuin sitä, jonka hylkää.

Viisas ihminen rakastaa eniten itseään ja valitsee aina itsensä. Onnen avaimia ei ikinä pidä antaa toisen ihmisen taskuun. Se hukkaa ne joka kerta. Meillä lopussa on aina vain itsemme ja jos joku laittaa valitsemaan itsemme tai toisen väliltä, vain läheisriippuvainen hylkää itsensä. Rakastava ihminen ei ikinä pyydä toista hylkäämään itseään. Hyvässä suhteessa on kaksi itsensä valinnutta ihmistä, jotka hyväksyvät toisensa. Vaaka on tasan.

En ole lihavoidusta samaa mieltä, tai riippuu miten sen tulkitsee. On myös rakkauden osoitus antaa toiselle se, mikä on hänelle tärkeää, ettei hän joutuisi kärsimään. Eli minä mieluummin luopuisin hänestä, jota rakastan  että hän saisi kaiken mitä haluaa. Eli hänen onnensa on minulle täyttymys myös niin, että luovun hänestä hänen onnensa vuoksi.

Lause on hieman epäselvästi. Tarkoittaa että jos rakastat toista et pakota häntä luopumaan omasta identiteetistään ja siitä mikä hän on. Sitä tarkoitin. Identiteetin mukana voi tulla sitten ihan mitä tahansa kulttuurista, työhön tai omaisuuteen, maantieteelliseen sijaintiin jne. Monesti rakkaus on sitä, että poistuu toisen elämästä koska on sen laatua laskeva tekijä. Itsekin näin monesti tehnyt. Kun todella rakastaa, haluaa toiselle parasta, jos itse ei ole se paras, niin on hyvä mennä.

Vierailija
29/29 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti omaisuutta,niin ei sitä kukaan jätä ihan vaan rakkauden vuoksi.

Ellei sitte ole kultalusikka hyvin syvällä,ja aina mahdollisuus palata valmiin pöydän ääreen.

Tietäisitpä vaan... Netistä saa lukea molempien sukupuolien onnettomia rakkaustarinoita jossa on mennyt aivan kaikki.