Mistä se kertoo jos naisen puhelinliittymä on miehensä nimissä?
Onko nainen jotenkin yksinkertainen tai holhouksen alainen jos aviomies omistaa naisen puhelinliittymän?
Kommentit (72)
Henkilö kuuluu johonkin yhteiseen puhelinliittymäpakettiin, ihan samalla tavalla kuin jokin maksullinen yhteinen sähköposti.
Nuo ovat yleisiä esim. yrityselämässä, jolloin saa esim. 5-10 liittymään pakettihintaan eli taustalla puhelinliittymän hinta ja sen edullisuus.
En myöskään ole tullut ajatelleeksi, että tämä on joku ongelma. Miehen nimissä on omani sekä lasten liittymät, miehellä itsellään ei ole liittymää koska sai nykyisestä työpaikasta puhelinedun. Ei sitten viitsitty alkaa muuttamaan mun nimille.
Autotkin meillä on ns. väärinpäin. Mies ajaa sillä autolla joka on mun nimissä ja minä hänen. Johtuu siitä kun ostettiin mulle uusi auto, niin vaihdossa annettiinkin miehen vanha auto eikä sitten haluttu molempia autoja mun nimiini.
Vakuutukset ovat mun nimissä. Sain jossain vaiheessa jotain alennuksia liitolta ja sen myötä ne jäivät mulle. Sähkötkin olivat pitkää mun nimellä, mutta nyt miehen nimellä.
Pitkässä liitossa rahat ovat yhteisiä, joten ei sitä aina ajattele kenen nimellä ja kuka maksaa. Jos ja kun ero tulee (viimeistään kuoleman kautta), tulee varmaan jotain hankaluuksia mutta tuntuu niin hankalalta puolittaa ja myös kalliilta kaikki jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudenperheessä kaikki puhelinliittymät olivat isän nimissä. Nykyään meidän aikuisten lasten liittymät on siirretty meille itsellemme, mutta äidin liittymä on vielä isällä. Heillä on avioliiton myötä yhteinen talous, niin käytännössä omistajalla ei ole mitään väliä.
Avioliitto ei tarkoita tätä. Omistaja vastaa liittymän laskuista ihan yksin, voi vaihtaa liittymätyyppiä, tai lopettaa sen. Aviopuolisolla ei ole tähän mitään sanomista, eli omistajalla on todellakin väliä.
Sinä et ole koskaan kuullut luottamuksesta, joka yleensä perheissä vallitsee? Koko perheen liittymät on miehen nimissä. Minä kuitenkin voin halutessani tehdä mitkä tahansa muutokset kenen tahansa meidän liittymiin miehen nimissä luomallani nettitunnuksilla. Voin käyttää miehen suostumuksella myös hänen pankkitunnuksiaan haluamallani tavalla asioita hoitaessani. Meillä tulot ja menot ovat yhteisiä ja hallinnoin perheen rahoja.
Miksi sinä et hallinnoi niitä omilla tunnuksillasi? Kai sinulla on edes käyttöoikeus kaikkiin "hallinnoimiisi" tileihin?
Nythän mies voi milloin tahansa muuttaa omat tunnuksesna ja siihen loppuu sinun hallinnointisi.
En ole tuo jolle vastasit, mutta itse menen vain sellaiseen suhteeseen, jossa on niin ehdoton luottamus, että voisimme kertoa vaikka pankkitunnukset toisillemme vailla pelkoa siitä, että toinen käyttää niitä väärin. Joskaan en näe syytä miksi puhelinliittymäni pitäisi olla toisen nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sekä mieheni, että kolmen nyt jo muualla asuvan poikamme liittymät ovat minun nimissäni. Mitä haluat siitä päätellä?
Että poikasi ja miehesi ovat epäitsenäisiä.
Aika iso merkitys jollain puhelinliittymällä on jollekin 🤣
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ole tullut ajatelleeksi, että tämä on joku ongelma. Miehen nimissä on omani sekä lasten liittymät, miehellä itsellään ei ole liittymää koska sai nykyisestä työpaikasta puhelinedun. Ei sitten viitsitty alkaa muuttamaan mun nimille.
Autotkin meillä on ns. väärinpäin. Mies ajaa sillä autolla joka on mun nimissä ja minä hänen. Johtuu siitä kun ostettiin mulle uusi auto, niin vaihdossa annettiinkin miehen vanha auto eikä sitten haluttu molempia autoja mun nimiini.
Vakuutukset ovat mun nimissä. Sain jossain vaiheessa jotain alennuksia liitolta ja sen myötä ne jäivät mulle. Sähkötkin olivat pitkää mun nimellä, mutta nyt miehen nimellä.
Pitkässä liitossa rahat ovat yhteisiä, joten ei sitä aina ajattele kenen nimellä ja kuka maksaa. Jos ja kun ero tulee (viimeistään kuoleman kautta), tulee varmaan jotain hankaluuksia mutta tuntuu niin hankalalta puolittaa ja myös kalliilta kaikki jo nyt.
Eihän se ongelma ole. Joku vaan saattaa pohtia mistä asia johtuu. Joku saattaa ajatella, että jaa, se on menettänyt luottotietonsa. Ja jos esim. et ota miehen sukunimeä avioliitossa ja lapsellasi on nimesi, entinen koululaverisi saattaa pohtia, ettet ole päässyt naimisiin eikä lapsella ole isää. Jos itsetunto kestää nämä, niin se ei ole ongelma.
Mulla ex auttaa, kun olen "eron" (ei naimisissa, asuttiin vain yhdessä) jälkeen köyhä. Ex on aina mukana elämässä ja luottomies. Eräänlaista taloudellista riippuvuuutta siis. Myös auto jota käytän, on exän.
Älä kuitenkaan luovu ihastuksestasi, vaikka urkintasi tulos tuottaisi miehen nimen! Minäkin olen ollut exän kanssa pelkkä ystävä jo 10 vuotta. Hänellä on uusi perhe.
Älä anna kateudelle turhaa sijaa, kun et tiedä, miten asiat on. Jos sinusta tuntuu että sinä et kykenisi naisesi liittymää maksamaan, ja harmittaisi että exällä on siihen varaa, jätä seurustelematta. Jos raha on tärkeintä niin keskity tekemään sitä itse, ja hanki vasta sitten naisystävä, jolle kykenet jotain tarjoamaan.
Mekin kilpailutamme kaiken aina köntässä, veivaamme hetken, myös kahden palveluntarjoajan välillä, niin saamme viimeisenkin ilman hinnasta pois.
Miehellä on käytössä puhelinliittymäpaketti, josta yhden on antanut naisen käyttöön ja mies maksaa paketista saman hinnan, onko käytössä 5 liittymää vai 10 liittymää.
Näin myös meillä.
Ja jos nainen haluaa muutoksia puhelimen liittymään, tarvitsee miehen luvan, jolloin kauppa ottaa yhteyttä ja varmistaa omistajalta onko ok. Kätevää ja erityisen halpaa.
Meillä se kertoo siitä, että mies maksaa kaikki laskut. Puhelinlaskuni menee suoraan miehen nettipankkiin kuten kaikki muutkin talouden laskut.
Mitä se kertoo ap:sta, että tulee tuollainen mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudenperheessä kaikki puhelinliittymät olivat isän nimissä. Nykyään meidän aikuisten lasten liittymät on siirretty meille itsellemme, mutta äidin liittymä on vielä isällä. Heillä on avioliiton myötä yhteinen talous, niin käytännössä omistajalla ei ole mitään väliä.
Avioliitto ei tarkoita tätä. Omistaja vastaa liittymän laskuista ihan yksin, voi vaihtaa liittymätyyppiä, tai lopettaa sen. Aviopuolisolla ei ole tähän mitään sanomista, eli omistajalla on todellakin väliä.
Sinä et ole koskaan kuullut luottamuksesta, joka yleensä perheissä vallitsee? Koko perheen liittymät on miehen nimissä. Minä kuitenkin voin halutessani tehdä mitkä tahansa muutokset kenen tahansa meidän liittymiin miehen nimissä luomallani nettitunnuksilla. Voin käyttää miehen suostumuksella myös hänen pankkitunnuksiaan haluamallani tavalla asioita hoitaessani. Meillä tulot ja menot ovat yhteisiä ja hallinnoin perheen rahoja.
Miksi sinulla ei ole OMIA käyttöoikeuksia vaan pikkuisen laittomasti olet MIEHEN nimissä luonut itsellesi käyttäjätunnukset? Myös miehen pankkitunnusten käyttäminen on laitonta.
Mikä estää miestä antamasta sinulle aivan laillisia oikeuksia tilinkäyttään SINUN omilla tunnuksillasi?
PS. en ole aloittaja. En vaan ymmärrä, miksi lainauksen kirjoittajalla eivät liittymät ja tilit ole hänen omissa nimissään, miksi hän ei voi hallinnoida niitä omilla tunnuksillaan vaan väärinkäyttää miehen tunnuksia.
Omistamme sekä puhelinliittymät että pankkitilit yhdessä. Ei ole minun ongelmani, ettei operaattori hyväksynyt liittymille kahta omistajaa. Pankissa tämä oli mahdollista. Ja tilit ovat molempien nimissä. Aluksi näihin oli vaan yhdet tunnukset. Jossain vaiheessa tuli se, että että molemmille pitää olla omat tunnukset. Meillä tämä ei muuttanut mitään. Koska edelleen minä hoidan juoksevat asiat koko perheen ja miehen yrityksen puolesta on helpointa käyttää tietyissä tilanteissa miehen tunnisteita esim. Verotusasioissa. Toki on mahdollista valtakirjojen ym kautta hoitaa myös toisten asioita, mutta helpoiten ja kätevimmin se käy näin.
Mun miehen puhelinliittymä oli yli 10v mun nimillä, koska mieheni oli menettänyt luottotietonsa. Nykyäänkin se on mun liittymä ja hän haltija, koska saamme keskittämisalennusta liittymistä+ netistä+viihteestä. Ihan fiksua.