Mistä se kertoo jos naisen puhelinliittymä on miehensä nimissä?
Onko nainen jotenkin yksinkertainen tai holhouksen alainen jos aviomies omistaa naisen puhelinliittymän?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudenperheessä kaikki puhelinliittymät olivat isän nimissä. Nykyään meidän aikuisten lasten liittymät on siirretty meille itsellemme, mutta äidin liittymä on vielä isällä. Heillä on avioliiton myötä yhteinen talous, niin käytännössä omistajalla ei ole mitään väliä.
Avioliitto ei tarkoita tätä. Omistaja vastaa liittymän laskuista ihan yksin, voi vaihtaa liittymätyyppiä, tai lopettaa sen. Aviopuolisolla ei ole tähän mitään sanomista, eli omistajalla on todellakin väliä.
Meillä oli pitkään niin että vaimon puhelinliittymä oli minun ottama, mutta sitten tuli joku sellainen tilanne että vaimon olisi tarvinut hoitaa joku maksullinen palvelu, eikä se onnistunut koska maksupalvelut oli estetty liittymästä, eikä hän voinut sitä itse muuttaa. Tuon jälkeen siirrettiin vaimon liittymä hänen omiin nimiinsä. Nyt vaimo sitten kitisee aina siitä että hän joutuu itse hoitamaan liittymäänsä liittyviä asioita ja liittymä myyjät soittelee hänelle, enkä minä voi hoitaa näitä asioita hänen puolestaan :D
Ainakin jossain vaiheessa näistä liittymistä sai jotain perhealennuksia yms. kun ne oli yhden henkilön nimissä. Ei taida enää olla tällaisia alennuksia, mutta monella on tavan vuoksi jäänyt liittymät samalle ottajalle.
Nykyään liittymiä ei saa enää kaupitella puhelimessa (mutta kauppakeskuksissa saa valitettavasti) mutta sähkö-ja nettiliittymiä senkin edestä, ja voin sanoa, että on todella kätevää, kun ne on toisen nimissä ja sillä toisella on salainen numero. Vaikka on niitäkin epätoivoisia, jotka silti jatkaa myyntipuhetta, mutta useimmat soittajat luovuttaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä vielä on puhelinliittymä?
Minä en tiedä kuin yhden vanhan sukulaisen.
Jaa. Minun tuntemilla ihmisillä on kaikilla puhelinliittymä, pois lukien osa alle kouluikäisistä. Osalla on kyllä myös lankapuhelinliittymiä, koska ovat aikoinaan ostaneet puhelinsosakkeita ja niissä on niin jäätävät tuotot että niistä ei todellakaan kannata luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudenperheessä kaikki puhelinliittymät olivat isän nimissä. Nykyään meidän aikuisten lasten liittymät on siirretty meille itsellemme, mutta äidin liittymä on vielä isällä. Heillä on avioliiton myötä yhteinen talous, niin käytännössä omistajalla ei ole mitään väliä.
Avioliitto ei tarkoita tätä. Omistaja vastaa liittymän laskuista ihan yksin, voi vaihtaa liittymätyyppiä, tai lopettaa sen. Aviopuolisolla ei ole tähän mitään sanomista, eli omistajalla on todellakin väliä.
Meillä oli pitkään niin että vaimon puhelinliittymä oli minun ottama, mutta sitten tuli joku sellainen tilanne että vaimon olisi tarvinut hoitaa joku maksullinen palvelu, eikä se onnistunut koska maksupalvelut oli estetty liittymästä, eikä hän voinut sitä itse muuttaa. Tuon jälkeen siirrettiin vaimon liittymä hänen omiin nimiinsä. Nyt vaimo sitten kitisee aina siitä että hän joutuu itse hoitamaan liittymäänsä liittyviä asioita ja liittymä myyjät soittelee hänelle, enkä minä voi hoitaa näitä asioita hänen puolestaan :D
Ainakin jossain vaiheessa näistä liittymistä sai jotain perhealennuksia yms. kun ne oli yhden henkilön nimissä. Ei taida enää olla tällaisia alennuksia, mutta monella on tavan vuoksi jäänyt liittymät samalle ottajalle.
Nykyään liittymiä ei saa enää kaupitella puhelimessa (mutta kauppakeskuksissa saa valitettavasti) mutta sähkö-ja nettiliittymiä senkin edestä, ja voin sanoa, että on todella kätevää, kun ne on toisen nimissä ja sillä toisella on salainen numero. Vaikka on niitäkin epätoivoisia, jotka silti jatkaa myyntipuhetta, mutta useimmat soittajat luovuttaa heti.
Niin puhelinlittymiä ei saa kaupata, mutta jos on jonkinlainen asiakkuus, niin saa soittaa tarkastaakseen että liittymä asiat ovat kunnossa ja samalla saa tyrkyttää uusia palveluita. Itselläkin on palveluita neljältä operaattorilta ja kaikki ne soittelee säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole koskaan kuullut luottamuksesta, joka yleensä perheissä vallitsee? Koko perheen liittymät on miehen nimissä. Minä kuitenkin voin halutessani tehdä mitkä tahansa muutokset kenen tahansa meidän liittymiin miehen nimissä luomallani nettitunnuksilla. Voin käyttää miehen suostumuksella myös hänen pankkitunnuksiaan haluamallani tavalla asioita hoitaessani. Meillä tulot ja menot ovat yhteisiä ja hallinnoin perheen rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei aikuinen ihminen saa itse hoidettua puhelin- tai muita asioitaan niin onhan elämänhallinnassa jotain häikkää
Saisin kyllä hoidettua, mutta minun ei tarvitse.
Hoidatko pankki- ja vakuutusasiasi itse?
Miksi sinua kiinnostaa miten ihmiset hoitavat pankkiasiansa? Itse olisin vaan tyytyväinen, jos olisi joku mies, tai nainen, joka hoitaisi asiani puolestani.
Meinasin vaan että jos mies/vanhemmat/joku muu hoitaa kaikki asiat puolesta niin entäs sitten jos ko henkilö kuolee tai lähtee lätkimään.. olen pankissa töissä ja ihan tosi usein tulee asiakkaita jotka ei tiedä edes omista asioistaan mitään ja ovat syystä tai toisesta jääneet yksin. Valitettavan usein myös se asioita hoitanut puoliso on laittanut esim sijoitukset tai muun omaisuuden vain omiin nimiinsä. Puhelin- tai nettiliittymän kanssa on sama juttu, niitä ei saa siirrettyä itselleen ellei toinen osapuoli allekirjoita muutosta. Aina oma hankaluutensa avata omat uudet
Sillä mää vaan että älkää hyvät ihmiset antako kaikkia asioitanne jonkun toisen hoidettavaksi
Hyvä tavaton, pitäisikö tällaisista asioista tehdä jotain päätelmiä? Meillä kaikki perheen puhelinliittymät SEKÄ äitini kaksi liittymää ovat minun nimissäni. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että kaikki perheessäni ovat kehitysvammaisia tai muuten kykenemättömiä hoitamaan omia asioitaan? 😱 Vai tarkoittaisiko vain sitä, että elämä on helpompaa, kun tarvitaan vain yksi ihminen paikalle, kun liittymiin liittyvistä asioista sovitaan...
Sukupuolesta riippumatta oli ja ehkä on vieläkin "perheliittymiä", joissa oli halvemmat puhelut silloin, kun on useampia liittymiä eli koko perheen puhelimet saman henkilön nimissä. Meillä se olin minä, perheen äiti. Yleensä ne liittymät ovat sen nimissä, jolla on helpompi asioida operaattoreiden kanssa.
Toinen syy voi olla se, että puoliso on luottotiedoton ja siksi kaikki luottotietoja vaativat ovat sen nimissä, jolla luottotiedot on, olipa mies tai nainen, tai vaikka vanhempi.
Kolmas syy voi olla se, että toisella puolisolla on yritys, jonka kautta puhelinliittymät laskutetaan.
Minulle ei mistään. Ei yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole koskaan kuullut luottamuksesta, joka yleensä perheissä vallitsee? Koko perheen liittymät on miehen nimissä. Minä kuitenkin voin halutessani tehdä mitkä tahansa muutokset kenen tahansa meidän liittymiin miehen nimissä luomallani nettitunnuksilla. Voin käyttää miehen suostumuksella myös hänen pankkitunnuksiaan haluamallani tavalla asioita hoitaessani. Meillä tulot ja menot ovat yhteisiä ja hallinnoin perheen rahoja.
Miksi sinulla ei ole OMIA käyttöoikeuksia vaan pikkuisen laittomasti olet MIEHEN nimissä luonut itsellesi käyttäjätunnukset? Myös miehen pankkitunnusten käyttäminen on laitonta.
Mikä estää miestä antamasta sinulle aivan laillisia oikeuksia tilinkäyttään SINUN omilla tunnuksillasi?
PS. en ole aloittaja. En vaan ymmärrä, miksi lainauksen kirjoittajalla eivät liittymät ja tilit ole hänen omissa nimissään, miksi hän ei voi hallinnoida niitä omilla tunnuksillaan vaan väärinkäyttää miehen tunnuksia.
Meillä kaikkien liittymät ovat minun nimelläni. Tulin ensimmäisenä Suomeen monen ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen. Mies ja lapset jäivät vielä vähäksi aikaa koulun ja työn takia. Helpointahan on, kun tulee vain yksi lasku suoraveloituksena meidän yhteiseltä käyttötililtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta avioliitossa on jotain vialla, mikäli ei pysty puolisot keskenään sopimaan liittymistä.
Onhan monessakin liitossa pahoja ongelmia. Eikös yli 50% ajaudu eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et hallinnoi niitä omilla tunnuksillasi? Kai sinulla on edes käyttöoikeus kaikkiin "hallinnoimiisi" tileihin?
Nythän mies voi milloin tahansa muuttaa omat tunnuksesna ja siihen loppuu sinun hallinnointisi.
Mielestäni on samantekevää kenen nimissä liittymä on. Meillä esim. aikoinaan ostin mökkitontin ja rakensin sinne mökin. Tontti on minun nimissäni lähinnä siksi, että oli helpompi toimia niin, ei tarvittu vaimon nimeä joka paperiin. Silläkään ei ole muuta merkitystä kuin asioiden hoitamista helpottava vaikutus. Jos eroaisimme, niin puoliksi se omaisuus menisi riippumatta kumman nimissä mikäkin on. Tosin emme ole eromassa. No kuoleman tullessa ero tapahtuu. Lapsi perii kuolleen puolison osuuden. Näin olen ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta avioliitossa on jotain vialla, mikäli ei pysty puolisot keskenään sopimaan liittymistä.
Avioliitto ei vaikuta liittymiin millään lailla. Yhtä hyvin voit sopia nuo asiat avoliitossa tai vaikka naapurin kanssa. Avioliitto ei tee taloudesta yhteistä, keskenänne voitte sopia vapaasti mitä vaan avioliitosta riippumatta. Yrittäkää ymmärtää keskinäisen sopimisen ja laillisten velvollisuuksien ero.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sekä mieheni, että kolmen nyt jo muualla asuvan poikamme liittymät ovat minun nimissäni. Mitä haluat siitä päätellä?
Että poikasi ja miehesi ovat epäitsenäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on samantekevää kenen nimissä liittymä on. Meillä esim. aikoinaan ostin mökkitontin ja rakensin sinne mökin. Tontti on minun nimissäni lähinnä siksi, että oli helpompi toimia niin, ei tarvittu vaimon nimeä joka paperiin. Silläkään ei ole muuta merkitystä kuin asioiden hoitamista helpottava vaikutus. Jos eroaisimme, niin puoliksi se omaisuus menisi riippumatta kumman nimissä mikäkin on. Tosin emme ole eromassa. No kuoleman tullessa ero tapahtuu. Lapsi perii kuolleen puolison osuuden. Näin olen ymmärtänyt.
Jos vaimosi kuolee ensin, eivät lapset peri mökkiä tai osaa siirä, koska se on sinun nimissäsi.
"Jos eroaisimme, niin puoliksi se omaisuus menisi riippumatta kumman nimissä mikäkin on. Tosin emme ole eromassa."
Ei pidä paikkaansa. Se jonka nimissä omaisuus on, saa vapaasti päättää mitä toiselle erossa antaa tasinkona. Jos omaisuus on kokonaan toisen nimissä, voi omistaja esim luovutaa ajokortitomalle kaikki perheen autot ja pitää itse pankkitalletukset. Siksi omistajuudella on merkitystä eronkin kohdalla.
Meillä on aina ollut miehen, aikuisten lasten ja heidän lapsensa 9 puhelinliittymää mun nimissä ja maksan laskun ja näin saan kilpailutan edullisen hinnat ja siihen hintaan ei saisi yksittäisiä liittymiä. Vanhimmat liityymät ovat 80-luvulta.
Miksi sinua kiinnostaa miten ihmiset hoitavat pankkiasiansa? Itse olisin vaan tyytyväinen, jos olisi joku mies, tai nainen, joka hoitaisi asiani puolestani.