Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä se kertoo jos naisen puhelinliittymä on miehensä nimissä?

Vierailija
11.04.2020 |

Onko nainen jotenkin yksinkertainen tai holhouksen alainen jos aviomies omistaa naisen puhelinliittymän?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä vielä on puhelinliittymä?

Minä en tiedä kuin yhden vanhan sukulaisen.

Vierailija
22/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen liittymä on mun nimissä. En ole kyllä koskaan ajatellut, että siitä(kään) pitäisi jotain ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen kaikki 12 liittymää on kilpailutettu samalla kerralla, ja paperityön vähentämiseksi ne ovat myös samassa laskussa.

Tämä. Miehen yrityksen liittymät kilpailutettiin ja samaan sopimukseen liittyy myös koko perheen puhelimet. Nämä maksetaan kerralla yhdellä laskulla.

Vierailija
24/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei aikuinen ihminen saa itse hoidettua puhelin- tai muita asioitaan niin onhan elämänhallinnassa jotain häikkää

Saisin kyllä hoidettua, mutta minun ei tarvitse.

Vierailija
25/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen kaikki 12 liittymää on kilpailutettu samalla kerralla, ja paperityön vähentämiseksi ne ovat myös samassa laskussa.

Maksatteko aikuistenkin lasten puhelinlaskut?

Kyllä olen maksanut aikuisen lapsen puhelinlaskut niin kauan kunnes valmistui ja sai vakityöpaikan. Maksoin myös ruoka-ja bensarahat sekä auton kulut ym. Ihan lainkin mukaan opiskelevan nuoren tulee saada elatusta vanhemmiltaan.

Vierailija
26/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä vielä on puhelinliittymä?

Minä en tiedä kuin yhden vanhan sukulaisen.

Puhelinliittymä se matkapuhelinliittymäkin on.

Vierailija
27/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän ja veljien yhteiskäytössä oleva peräkärry on mun nimissä, eikä mulla ole edes autoa saati ajokorttia. Mistä se kertoo? 🤔

Vierailija
28/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan tullut mieleen tehdä tuttavapiirissä galluppia onko oma vai jonkin muun liittymä. Ei siis herätä mitään ajatuksia.

Vierailija
29/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenperheessä kaikki puhelinliittymät olivat isän nimissä. Nykyään meidän aikuisten lasten liittymät on siirretty meille itsellemme, mutta äidin liittymä on vielä isällä. Heillä on avioliiton myötä yhteinen talous, niin käytännössä omistajalla ei ole mitään väliä.

Avioliitto ei tarkoita tätä. Omistaja vastaa liittymän laskuista ihan yksin, voi vaihtaa liittymätyyppiä, tai lopettaa sen. Aviopuolisolla ei ole tähän mitään sanomista, eli omistajalla on todellakin väliä.

Vierailija
30/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kuinka toisilla voi olla asioista omituisia näkökulmia.

Meillä on ollut noin 25v yhteiset rahat, elämä, lapset ja mies ottanut kerralla liittymät eikä minulle ole tullut ikinä mieleen ettei se olisi normaalia.

Ainoat mitkä meillä on omissa nimissä on autot, mutta nekin on maksettu yhteiseltä tililtä sekä niiden kulut menee myös.

En ymmärrä miksi meillä pitäisi olla omat rahat kun yhdessä eletään.

Vierailija
31/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla montakin syytä.

Mies vertailee liittymiä ja vaihtaa tilaisuuden tullen halvempaan.

Nainen on luottotiedoton.

Mies on parempi tuloinen ja hoitaa enemmän juoksevia menoja.

Keksi itse lisää.

Vierailija
32/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy on luottotiedot, kun ei haluta prepaidia.

Vierailija
33/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenperheessä kaikki puhelinliittymät olivat isän nimissä. Nykyään meidän aikuisten lasten liittymät on siirretty meille itsellemme, mutta äidin liittymä on vielä isällä. Heillä on avioliiton myötä yhteinen talous, niin käytännössä omistajalla ei ole mitään väliä.

Avioliitto ei tarkoita tätä. Omistaja vastaa liittymän laskuista ihan yksin, voi vaihtaa liittymätyyppiä, tai lopettaa sen. Aviopuolisolla ei ole tähän mitään sanomista, eli omistajalla on todellakin väliä.

Minusta avioliitossa on jotain vialla, mikäli ei pysty puolisot keskenään sopimaan liittymistä.

Vierailija
34/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laitan sun pään sekaisin.

Miehen nimissä on koko perheen puhelinliittymät koska hän sai pitkäaikaisena asiakkaana edullisen sopimuksen.

Minun nimissäni on koko perheen vakuutukset. Samasta syystä.

Vierailija
35/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että puhelinlasku tulee miehelle.

Vierailija
36/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kuinka toisilla voi olla asioista omituisia näkökulmia.

Meillä on ollut noin 25v yhteiset rahat, elämä, lapset ja mies ottanut kerralla liittymät eikä minulle ole tullut ikinä mieleen ettei se olisi normaalia.

Ainoat mitkä meillä on omissa nimissä on autot, mutta nekin on maksettu yhteiseltä tililtä sekä niiden kulut menee myös.

En ymmärrä miksi meillä pitäisi olla omat rahat kun yhdessä eletään.

Sama meillä. Paitsi autotkin miehen nimissä.

Vierailija
37/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei aikuinen ihminen saa itse hoidettua puhelin- tai muita asioitaan niin onhan elämänhallinnassa jotain häikkää

Saisin kyllä hoidettua, mutta minun ei tarvitse.

Hoidatko pankki- ja vakuutusasiasi itse?

Vierailija
38/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta avioliitossa on jotain vialla, mikäli ei pysty puolisot keskenään sopimaan liittymistä.

Tämä. Puhelinliittymät miehen nimissä syystä jota en muista. Minä maksan molempien laskut! Mitäs siihen sanotte?

Vierailija
39/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitäkin, jotka ei halua, että numeroa löydetään omalla nimellä, eivätkä tajua, että salainen numero ajaisi saman asian.

Vierailija
40/72 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli pitkään niin että vaimon puhelinliittymä oli minun ottama, mutta sitten tuli joku sellainen tilanne että vaimon olisi tarvinut hoitaa joku maksullinen palvelu, eikä se onnistunut koska maksupalvelut oli estetty liittymästä, eikä hän voinut sitä itse muuttaa. Tuon jälkeen siirrettiin vaimon liittymä hänen omiin nimiinsä. Nyt vaimo sitten kitisee aina siitä että hän joutuu itse hoitamaan liittymäänsä liittyviä asioita ja liittymä myyjät soittelee hänelle, enkä minä voi hoitaa näitä asioita hänen puolestaan :D

Ainakin jossain vaiheessa näistä liittymistä sai jotain perhealennuksia yms. kun ne oli yhden henkilön nimissä. Ei taida enää olla tällaisia alennuksia, mutta monella on tavan vuoksi jäänyt liittymät samalle ottajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän