Tapailen lestadiolaista miestä ja hän haluaisi että lopetan korujen käytön, olen aina käyttänyt koruja ja tykkään niistä, lopettaminen harmittaisi
Meikki ei kuulemma haittaa koska osaan meikata luonnollisesti. Suostuisitteko tuollaiseen, jos mies olisi muuten kaikin puolin täydellinen?
Kommentit (70)
Koruja saa pitää!
Raamattu ei kiellä koruja.Vanhassa testamentissa oli vaikka kuinka naisilla koruja.
Jollain yksittäisellä voi olla opittuja mielipiteitä koruista,tee niin kuin ennenkin.
Se ois ap valinnan paikka:
lestadiolainen mies
täydellinen mies
Voit valita vain toisen.
Vierailija kirjoitti:
Korvakorut ja kynsilakka ovat syntiä. Haluatko miehen jonka äly ei riitä kyseenalaistamaan tuollaisia sääntöjä?
Hiusten värjäys myös ja kortsut.
Vierailija kirjoitti:
Ja seuraavaksi kieltoon meikki, sitten ehkäisy, sitten syntiset ystäväsi ja sukulaisesi.
Ja sitten ap saakin nyyhkiä pylly piiskattuna nurkassa häpeämässä, jos menee rikkomaan miehen sanelemia sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä sekaantuisi holier than thou tekopyhään muita tuomitsevaan uskovaiseen hihhulikäärmeeseen. Kyllä ne tiedetään.
Mieti Pipilän hyvävelipolitiikkaa.
Päivi Räsänen esimerkiksi kieltäisi masturbaation kaikilta alle 18v, koska itseään alkoi auvautumisensa mukaan räplätä vasta 24v. Sairasta kontrollointia ja muiden elämään sekaantumista. Mulla ei ollu kivaa niin ei saa kellään muullakaan olla kivaa. Ei hyvä heilu jos tuollaisten annetaan määrätä myös muiden asioista.
Tuo Räsäsen masturbaatiojuttu oli pelkkä jonkun irvileuan keksimä huono läppä. Ilmeisen moni erehtyi kuitenkin luulemaan sitä todeksi, mutta Räsänen itse sanoi että se ei pidä paikkaansa.
Totta. Räsäskä kieltäisi sen kokonaan.
Kannattaa tutustua lestadiolaisuuteen vähän tarkemmin.
Tiesitkö, että vanhoillislestadiolaiset uskovat että vain he pääsevät Taivaaseen ja muut päätyvät tulimereen?
Tiesitkö, että he uskovat myös että heidän yhteisönsä on ns. "se oikea yhteisö" jolla on oikea tulkinta Raamatun opeista? Se on aika röyhkeä väite yhteisöltä, joka on perustettu 1800 vuotta Jeesuksen elämän jälkeen.
Esim. katolinen kirkko jonka Jeesus itse perusti on vl-yhteisön silmissä harhaoppinen porttokirkko. Ilmeisesti Laestadius siis perusti heidän mielestään opillisesti oikeamman yhteisön kun Jeesus itse?
Vierailija kirjoitti:
En usko koko juttua - korut eivät ole ”kiellettyjä” paitsi korvakorut.
Miksi korvakorut on eri asia? Siksi, että ne vaatii lävistyksen? Jos näin, niin sitten varmaan muutkin lävistystä vaativat korut on kiellettyjä? Tai entäs jos käyttää klipsikorviksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä sekaantuisi holier than thou tekopyhään muita tuomitsevaan uskovaiseen hihhulikäärmeeseen. Kyllä ne tiedetään.
Mieti Pipilän hyvävelipolitiikkaa.
Päivi Räsänen esimerkiksi kieltäisi masturbaation kaikilta alle 18v, koska itseään alkoi auvautumisensa mukaan räplätä vasta 24v. Sairasta kontrollointia ja muiden elämään sekaantumista. Mulla ei ollu kivaa niin ei saa kellään muullakaan olla kivaa. Ei hyvä heilu jos tuollaisten annetaan määrätä myös muiden asioista.
Tuo Räsäsen masturbaatiojuttu oli pelkkä jonkun irvileuan keksimä huono läppä. Ilmeisen moni erehtyi kuitenkin luulemaan sitä todeksi, mutta Räsänen itse sanoi että se ei pidä paikkaansa.
Totta. Räsäskä kieltäisi sen kokonaan.
Hänen uskonnollisen taustansa tuntien pidän mahdollisena että hän saattaa pitää masturbaatiota syntinä. En kuitenkaan usko, että hän haluaisi mitään lakia joka sen kieltäisi.
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä on julkaistu tänään, uskon aloituksen olevan provo.
Vierailija kirjoitti:
Älä ala tuohon lahkotouhuun. Sen keskeinen oppi on naisten elämän pilaaminen ja naisten ja tyttöjen halventaminn ja alistaminen eli aivan samaa kuin ...slam.
Lopeta tuo seurustelu heti.
Tämä. Kaikki tämä sopii myös kaikkiin globaaleihin uskontoihin, vaikka monet ovatkin tapauskovaisia nykyään. Tämä on yksi uskonnon perus tarkoituksista ja muut ihmisoikeuden puutteet.
Vierailija kirjoitti:
Hullua, kuka haluaa epänaisellistaa omaa naistaan !?!?!
Ottakoon jonkun rekkalesbon ja jättäköön meikkaavat korunaiset muille.
Niin idiootti kommentti taas.
Ja ei kannata ryhtyä tottelemaan miesten toiveita, ap. 3
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että vanhoillislestadiolaiset uskovat että vain he pääsevät Taivaaseen ja muut päätyvät tulimereen?
Tiesitkö, että he uskovat myös että heidän yhteisönsä on ns. "se oikea yhteisö" jolla on oikea tulkinta Raamatun opeista? Se on aika röyhkeä väite yhteisöltä, joka on perustettu 1800 vuotta Jeesuksen elämän jälkeen.
Esim. katolinen kirkko jonka Jeesus itse perusti on vl-yhteisön silmissä harhaoppinen porttokirkko. Ilmeisesti Laestadius siis perusti heidän mielestään opillisesti oikeamman yhteisön kun Jeesus itse?
Tämä voi kuulostaa yhtä röyhkeältä sinusta, mutta usko menee oikeasti niin, että uskotaan olevan katkeamaton ketju Jeesuksen opetuslapsista aina Ruotsin Lappiin ja sieltä Suomen Lappiin jne ja Martti Luther on myös ollut osa tätä ketjua. Uskonhan uskotaan siirtyvän ihmiseltä ihmiselle synninpäästön mukana ja katolisen kirkon harhautuneen pyhäinpalvontaan ja muihin kommervenkkeihin ja unohtaneen olennaisen. Lisäksi katoliset sovittavat syntejä lukemalla avemarioita tms. katumusharjoituksia. Lestadiolainen uskoo, että mikään muu kuin Jeesuksen sovitustyö ei voi poistaa syntejä eli mikään oma työ ei auta.
Jos miehesi pyytäisi sinua käyttämään hijabia, niin suostuisitko? Aiban samasta asiasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. katolinen kirkko jonka Jeesus itse perusti on vl-yhteisön silmissä harhaoppinen porttokirkko. Ilmeisesti Laestadius siis perusti heidän mielestään opillisesti oikeamman yhteisön kun Jeesus itse?Tämä voi kuulostaa yhtä röyhkeältä sinusta, mutta usko menee oikeasti niin, että uskotaan olevan katkeamaton ketju Jeesuksen opetuslapsista aina Ruotsin Lappiin ja sieltä Suomen Lappiin jne ja Martti Luther on myös ollut osa tätä ketjua. Uskonhan uskotaan siirtyvän ihmiseltä ihmiselle synninpäästön mukana ja katolisen kirkon harhautuneen pyhäinpalvontaan ja muihin kommervenkkeihin ja unohtaneen olennaisen. Lisäksi katoliset sovittavat syntejä lukemalla avemarioita tms. katumusharjoituksia. Lestadiolainen uskoo, että mikään muu kuin Jeesuksen sovitustyö ei voi poistaa syntejä eli mikään oma työ ei auta.
Ne katumusharjoitukset eivät sovita syntejä, vaan niillä voidaan joko herätellä omaa katumusta ennen ripittäytymistä, tai sitten osoittaa katumusta ripittäytymisen jälkeen. Katumusharjoituksia on myös muunlaisia, esim. paasto tai Raamatun lukeminen, mutta itsessään ne eivät sovita syntejä.
Ja tuo ajatus uskovien ketjusta ja katolisen kirkon väitetystä harhaoppisuudesta eivät oikein käy yhteen, koska kaikki siinä ketjussa apostoleista Lutheriin asti olivat katolilaisia. Eli oliko uskovien ketju 1500 vuoden ajan harhaoppinen?
No kun ne sun pllukorut haisee ja välillä valuu haisevaa märkää! Muut korut ei haittaa.
Mies
En missään nimessä alkaisi suhteeseen ålestadiolaisen kanssa kun vielä kuuluu tähän yhteisöön. Liikkeestä eronneenkin kanssa olisin varuillani. Kyllä myös miehen pitää pystyä hyväksymään sinun arvosi ja tapasi ja parisuhteen on oltava tasavertainen mitä se ei koskaan lestadiolaiselle miehelle tule olemaan. Liike on ns. "miesten uskonto" jossa miehet asetetaan jalustalle ja naiset tekevät niin kuin miehet haluavat ja käskevät. Lestadiolaisnaiset tulevat nyt väittämään ettei pidä paikkaansa mutta ovat väärässä sillä eivät ole koskaan kokeneet tasavertaista parisuhdetta ja heidät on tuohon alistumiseen aivopesty ja kasvatettu pienestä pitäen eli eivät tunnista olevansa yhteisössään alistettuja. Pojat taas on kasvatettu kuninkaiksi joita naisten on uskottava. Tämän vuoksi olisin varuillani myös liikkeen jättäneiden miesten kanssa. Läheltä olen ystäväpiirissä nähnyt miten se lapsuudessa saatu kasvatus kuitenkin vaikuttaa vaikka kuinka onkin eronnut liikkeestä. Eivät auta lastenhoidosta, kotitöissä, kaikki pitää mennä heidän mielen mukaan, eivät ole tottuneet että nainen sanoo mitään eriävää mielipidettä.
JUOKSE JA JUOKSE LUJAA!
Se kontrollointi ja määräily ei lopu niihin koruihin.
Lähde kun vielä voit.
Vierailija kirjoitti:
Käske sen ukon painua helvettiin ahtaine, tunkkaisine käsityksineen!
Missä pershikiällä tuommoisia köriläitä vielä asustaa?
Sen verran puolustan, että joissain yhteisöissä on riski joutua ulkopuolelle ja halveksutuksi, jos ottaa "väärin" käyttäytyvän kumppanin. Ja esim. iäkkäät vanhemmat voivat loukkaantua. Kyse ei ole aina siitä, että mies olisi kontrolloiva.
Vierailija kirjoitti:
Korvakorut ja kynsilakka ovat syntiä. Haluatko miehen jonka äly ei riitä kyseenalaistamaan tuollaisia sääntöjä?
Olet varmasti itse kasvanut uskonnollisuuteen lapsena ja älysi ansiosta onnistunut irtautumaan, ja samalla menettänyt koko sukusi?