Tapailen lestadiolaista miestä ja hän haluaisi että lopetan korujen käytön, olen aina käyttänyt koruja ja tykkään niistä, lopettaminen harmittaisi
Meikki ei kuulemma haittaa koska osaan meikata luonnollisesti. Suostuisitteko tuollaiseen, jos mies olisi muuten kaikin puolin täydellinen?
Kommentit (70)
Hyi helvetti en koskis tikullakaan mihinkään lahkolaiseen. Tuollaiset kiihkouskovaiset lahkot ovat maailman syöpä.
Provo luultavasti.
Esikoislestadiolaisilla voi olla korukielto mutta vanhoillislestadiolaisilla ei ole. On vanhoillislestadiolaisia yrityksiä jotka suunnittelee ja tekee koruja (ehkä ei korvakoruja mutta muita koruja kylläkin).
Lopettaisin suhteen heti.
Tuo korujuttu nimittäin tuskin tulee jäämään hänen ainoaksi oikukseen. Pian alkaa tulla myös pukeutumiseen, hiusten ja kynsien laittamiseen sekä alkoholinkäyttöön liittyviä "parannusehdotuksia" eli mies voi pyytää sinua pukeutumaan peittävämmin, luopumaan housuista ja pukeutumaan vain hameisiin ja lopettamaan alkoholin juomisen.
Ja jos menette naimisiin niin touhu muuttuu vain pahemmaksi. Mies saattaa vaatia että sinä jäät kotiin kaitsemaan lapsia ja tekemään yksin kaikki kotityöt, ja tiedäthän mitä lestadiolaisuus opettaa ehkäisystä?
Ihan sama mihin mies uskoo, mutta pysähtyisin miettimään miksi mies haluaa sinua muuttaa. Ja nyt tämä pyyntö, mitä seuraavaksi?
En ikinä sekaantuisi holier than thou tekopyhään muita tuomitsevaan uskovaiseen hihhulikäärmeeseen. Kyllä ne tiedetään.
Mieti Pipilän hyvävelipolitiikkaa.
Päivi Räsänen esimerkiksi kieltäisi masturbaation kaikilta alle 18v, koska itseään alkoi auvautumisensa mukaan räplätä vasta 24v. Sairasta kontrollointia ja muiden elämään sekaantumista. Mulla ei ollu kivaa niin ei saa kellään muullakaan olla kivaa. Ei hyvä heilu jos tuollaisten annetaan määrätä myös muiden asioista.
Ei ole olemassa täydellisiä miehiä ja kaikkein vähiten niitä on uskovaisissa. Uskovaiset ovat erittäin usein mielenterveysongelmaisia. Pysy kaukana!
Vierailija kirjoitti:
Provo luultavasti.
Esikoislestadiolaisilla voi olla korukielto mutta vanhoillislestadiolaisilla ei ole. On vanhoillislestadiolaisia yrityksiä jotka suunnittelee ja tekee koruja (ehkä ei korvakoruja mutta muita koruja kylläkin).
Älkää menkö puhallukseen. Kyllä tietysti suunnitella saa ja myydä maailmallisille, rahat pois vääräuskoisilta, mutta ei saa itse koristautua tai riikinkukkoilla.
Jaa, mutta kyllä lestanaisilla on todella arvokkaita ja kaunitta Kalevala-koruja yllään.
Useampi muukin mies, kuin uskovainen, tuntee vastenmielisyyttä joitain mauttomia rilluttimia ja killuttimia kohtaan.
Tuosta se lähtee pikkuhiljaa vähäisin muutoksin sinusta muokataan lestadiolainen, ensin korut ja sitten jotain muuta kunnes huomaat menettäneesi oman persoonallisuutesi.
Kerron yhden todellisen esimerkin miten kävi vastaavanlaisessa tapauksessa. Nainen pikkuhiljaa painostettiin lestadiolaiseksi vaikka ei alunperin ollut lainkaan taipuvainen tuohon uskontoon. Lapsentekokoneeksi joutui, vaatetuksen tyyli muuttui samoin ulkonäkö, meikitkin sai jäädä samoin korut.
Jos miehen suku on lestadiolaisia niin ei he tule hyväksymään sinua ellet muutu heidän normistonsa mukaiseksi. Jos olet suunnitellut perheen perustamista ja vain 1-2 lasta joudut tästäkin joustamaan koska mies loppupelissä päättää siitä ettei teillä ehkäistä.
Mieti todella tarkkaan asiaa myös tästä näkökulmasta ja miten haluat tulevan elämäsi rakentaa. Perehdy uskontoon tarkemmin ja lue uskontojen uhrit sivustoa, googlettamalla löydät todella paljon kertomuksia uskonnosta irrottautumisesta ja mitä siitä seuraa.
https://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisoista/uskonyhteisot/vanh…
Olen itse erään toisen uskonnon uhri tahtomattani sillä synnyin uskovaisperheeseen, olen jättänyt uskonnon mutta se seuraa minua hautaan saakka monin tavoin. Minulla on ollut todella vaikeita ajanjaksoja erottuani uskosta, karttamista jne. Pois lähtemistä uskonnon manipuloivasta otteesta en ole katunut ja elämäni on mallillaan. Henkinen vallankäyttö on jotain mitä "tavallinen" ihminen ei voi ymmärtää. Todella vahva pitää olla pystyäkseen eroamaan uskonnollisesta yhteisöstä.
Vierailija kirjoitti:
Lopettaisin suhteen heti.
Tuo korujuttu nimittäin tuskin tulee jäämään hänen ainoaksi oikukseen. Pian alkaa tulla myös pukeutumiseen, hiusten ja kynsien laittamiseen sekä alkoholinkäyttöön liittyviä "parannusehdotuksia" eli mies voi pyytää sinua pukeutumaan peittävämmin, luopumaan housuista ja pukeutumaan vain hameisiin ja lopettamaan alkoholin juomisen.
Ja jos menette naimisiin niin touhu muuttuu vain pahemmaksi. Mies saattaa vaatia että sinä jäät kotiin kaitsemaan lapsia ja tekemään yksin kaikki kotityöt, ja tiedäthän mitä lestadiolaisuus opettaa ehkäisystä?
Hah, tuo alkoholi- kohtahan koskee vain sitä muiden nähtävää toimintaa. Kotonaan ne ryyppää kuin muutkin, hakevat viinansa naapurikaupungista. Tietenkään lapsia eivät enää halua kun ne on jo tehty ainakin keski-iässä..
t. Se seurustellut
26 lisää vielä, että naimisiin menon jälkeen touhu voi tosiaan muuttua aivan p--keleelliseksi jos mies ajattelee miehen olevan perheen pää ja vaimon hänen alamaisensa. Silloin hän voi todella alkaa antaa sinulle määräyksiä ja vaatia sinua täyttämään ne nöyrästi ja tottelevaisesti. Jos mies on oikein extreme, hän voi jopa antaa sinulle piiskaa kun olet tottelematon.
Tuollaisissa liitoissa elävät naiset ovat yleensä liian tossun alla erotakseen, ja he ovat täysin miestensä armoilla kun eivät saa itse käydä tienaamassa omia rahojaan.
Hihhuleihin ei tule kenenkään järki-ihmisen sekaantua!
Voi vain kuvitella, kuinka ahtaasti ajatteleva yrittää rajoittaa vapaamielisempää...
Hyi hitto!
Aloitus täyttä porvoolaista paskaa.
Syöpä ap sen sijaa nyt pääsiäisen aikaan hyvää lieksalaista pashaa, se saa sinut hyvälle tuulelle, siinä on kermaa, rahkaa, valkosuklaata ja rusinoita, täyttä herkkua.
Äläkä enää lähettele tyhmiä provojasi tänne.
Vierailija kirjoitti:
Käske sen ukon painua helvettiin ahtaine, tunkkaisine käsityksineen!
Missä pershikiällä tuommoisia köriläitä vielä asustaa?
Esim Oulussa ja Oulun lähiympäristössä ja Lapissa.
Sano sille, että maailma on täynnä haluja, jotka ei aina vaan toteudu. Sinä haluat ,että mies olisi hiukan järkevämpi tuossa asiassa. Kerro se heti.
Siinä on kaksi halua vastakkain ja näitä tulee lisää jokaisessa ihmissuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä sekaantuisi holier than thou tekopyhään muita tuomitsevaan uskovaiseen hihhulikäärmeeseen. Kyllä ne tiedetään.
Mieti Pipilän hyvävelipolitiikkaa.
Päivi Räsänen esimerkiksi kieltäisi masturbaation kaikilta alle 18v, koska itseään alkoi auvautumisensa mukaan räplätä vasta 24v. Sairasta kontrollointia ja muiden elämään sekaantumista. Mulla ei ollu kivaa niin ei saa kellään muullakaan olla kivaa. Ei hyvä heilu jos tuollaisten annetaan määrätä myös muiden asioista.
Tuo Räsäsen masturbaatiojuttu oli pelkkä jonkun irvileuan keksimä huono läppä. Ilmeisen moni erehtyi kuitenkin luulemaan sitä todeksi, mutta Räsänen itse sanoi että se ei pidä paikkaansa.
Ja seuraavaksi kieltoon meikki, sitten ehkäisy, sitten syntiset ystäväsi ja sukulaisesi.
Vierailija kirjoitti:
Hullua, kuka haluaa epänaisellistaa omaa naistaan !?!?!
Ottakoon jonkun rekkalesbon ja jättäköön meikkaavat korunaiset muille.
Tätä olen miettinyt, mutta kaipa kyse on siitä, ettei joissain uskonnoissa tai kulttuureissa saa tuoda seksuaalisuutta esiin julkisesti ja muiden miesten nähden. Ne jutut säästetään sitten makuuhuoneeseen. Kertoo aavistuksen yhteisöstä, jos tällaisia sääntöjä on ehdottomasti oltava.
Käske sen ukon painua helvettiin ahtaine, tunkkaisine käsityksineen!
Missä pershikiällä tuommoisia köriläitä vielä asustaa?