Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saan kohta noin 10-kk adoptiolapsen

Vierailija
30.06.2006 |

Kävin tänään katselemasssa tavaroita ja voi hyvänen aika, miten paljon niitä on. On ensimukia, taikamukia, hörppyytysmukia... monenlaisia tuttiipulloja... Neuvokaa tässä vauvatavaraylenpalttisuudessa, että mitä kannattaa hankkia? Minkä merkkisiä tuttipulloja jne. Hän ei oo syönyt mitään kiinteitä vielä ja luultavasti tuttipulloihin on tehty vielä lisäviilto, että saa mahdollisimman hyvin ja nopeaan imettyä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aluksi kannattaa muutenkin välttää muutoksia kaikessa missä se on mahdollista, kun hänellä on niin valtava muutos takanaan muutenkin. Mutta mikset sitten siirtyisi suoraan nokkamukiin? Merkeillä sinänsä ei ole mitään väliä.



Ja onneksi olkoon :-D

Vierailija
2/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA uudelle äidille! Ihanaa, aattele sulla on kohta vauva!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako udella saatko lapsen yksin (kun otsikoit " saan" )?



Olen nimittäin kuullut, että yksinäisten adoptoijien on vaikea saada pieniä lapsia.

Vierailija
4/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän syö siis vielä vastiketta ja velliä. Sitä samaa ostan Kiinasta, että maku on tuttu, ja juotan myös vettä. Voiko juottaa suoraan nokkamukista, vaikka hän on tottunut tuttipulloon? Ajattelin koettaa sitä nokkamukia itsekin.



Kiitos onnitteluista! Luulin että saadaan vähän isompi, n. 1,5 v ja nyt vauvatavaratutustuminen aiheutti aikamoisen ähkyn :-). Vaikeaa valita, kun niitä on tuhat erilaista...



Vierailija
5/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäästi laitoin, että saan, vaikka mieskin odottaa kyllä yhtä lailla että päästään tutustumaan pikkuiseen :-).

Vierailija
6/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nokkamukeista mun mielestä on parjaita ne missä on sellainen venttiili. Éhkä noin pienen olisi hyvä saada juoda tuttipullosta kuitenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän herra on 10kk ja pullotutti on numero neljä. Nokkamukeista suosikit on ne " taikamukit" .

Vierailija
8/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on Kiinasta.



Aika pyörällä päästä tässä ollaan oltu molemmat, hyvällä tavalla kyllä :-). Ei meinaa saada mitään järkevää tehtyä, kun ajatukset pyörii tytössä. Meidän kummankin sydämet on jo ihan mennyttä :-).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtyä vaikka nokkamukiin. aika hurjaa, varmaan todella pelottavaa ja samalla mahtavaa :) onnea!

rakkautta, syliä, perusturvallisuutta lapsesi tarvitsee eniten, ja tietenkin ruokaa ;) hommaa kotiin perus jutut mitä lapsi tarvitsee ja sitten tarvittaessa lisää jos jotain huomaa tarvitsevansa. tsemppiä!

Vierailija
10/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo hyvästi valmiudet aloittaa suoraan nokkamukista juominen. Aika hukassa lapsi on jos ei ole kiinteitä annettu ja ikääkin jo 1 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jonkinlainen tuttipullon ja nokkamukin välimuoto ja aivan huippu.

Vierailija:


Hän syö siis vielä vastiketta ja velliä. Sitä samaa ostan Kiinasta, että maku on tuttu, ja juotan myös vettä. Voiko juottaa suoraan nokkamukista, vaikka hän on tottunut tuttipulloon? Ajattelin koettaa sitä nokkamukia itsekin.

Kiitos onnitteluista! Luulin että saadaan vähän isompi, n. 1,5 v ja nyt vauvatavaratutustuminen aiheutti aikamoisen ähkyn :-). Vaikeaa valita, kun niitä on tuhat erilaista...

Vierailija
12/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoinen joi tuttipullosta ja kakkonen ei. Ja nokkamukista usein lapsi vaan hörpää eikä oikein kunnolla juo. Noin pienen kuitenkin pääravinto on vielä máito niiin helpommin se menee pullosta!



Muutenkin kun vertaan ykkösen ja kakkosen aikaa silloin kun ne oli noin 1v niin ykkösen aikaan oli helpompaa. Esim. aamulla antoi pullosta vellia ja vauva jatkoi unia. Kakkonen ei halunnut pulloa joten minänousin sitten klo 5.50 viimeistaan keittämään puuroa.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä nyt kovin kummoisia oikeasti tarvitse. Muutenkin kannattaa ostaa aina tarpeen mukaan. Kyllä sitä nyt aina klo 21-8 välisen ajan selviää ilman omaa ergonomisesti muotoiltua ensilusikkaakin :) Ihan savonialla ollaan pärjätty.

Vierailija
14/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Ensiksi paljon onnea!!



Älä turhaan mieti mitään merkkiasioita. Kun on perusjärki ja paljon rakkautta, pärjäätte hyvin. Pinnasänky nukkumiseen, vaatteita, sopivan kokoisia vaippoja, sopivaa vauvanruokaa (pikkuhiljaa totuttelette) ja muutama mukava lelu, niin hyvin menee.



Anna itsellesi aikaa tulla äidiksi. Ja vielä kerran onnea!



(Mekin haluaisimme adoptiota, mutta tuskin onnistuisi, koska meillä tyypin 1 diabetes ja yksi oma lapsi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienelle, hoikalle pyllylle, ja painoa on n. 7-7,5 kg silloin? (ihan tarkkaan en tiedä)? Ja housuvaippoja vai tarravaippoja tuon ikäiselle?

Vierailija
16/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse syödä. Voi ajatella että hän on näissä kehitysasioissa vauvempi kuin onkaan, koska on elänyt laitoksessa.

Vierailija:


on jo hyvästi valmiudet aloittaa suoraan nokkamukista juominen. Aika hukassa lapsi on jos ei ole kiinteitä annettu ja ikääkin jo 1 vuotta.

Vierailija
17/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niistä on nopein virtaus? Sellaista nopeavirtausta on muut jo lapsen hakeneet suositelleet.

Vierailija:


Meidän herra on 10kk ja pullotutti on numero neljä. Nokkamukeista suosikit on ne " taikamukit" .

Vierailija
18/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipoista meillä on toimineet parhaiten Pampersit ja Lidlin vaipat, mutta sen huomaatte sitten käytännössä, mitkä sopii/istuu/ei tule ihottumaa jne. Pampersit on kuitenkin aikas hyviä, sanoisin..Teippivaipat varmaan tuon ikäiselle parhaat.



Pulloista meillä ollut ihan marketin AINU-pulloja silikonituteilla (jos ei tiedä, onko luonnonkumi-allergiaa tms.), osta sekä maitotutteja että vellitutteja.



Kosteuspyyhkeet ovat näppäriä matkalla ainakin, samoin kannattaa olla pulloharja ja muovisia lusikoita muutama. Jonkinlainen " kuolalappu" tai pehmeä ruokalappu on hyvä. (tai useampi)



Onnea!



Toinen adoptioäiti

Vierailija
19/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselle sopii libero ja toiselle pampers, toiselle taas Lidlin vaipat. Eli siinä kannattaa kokeilla itse. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi ollenkaan toiselle. Meillä Liberon byysavaipat mutta Pampersin active-fit teipparit käytössä. Pampersin byysavaipat selvästi kapeampia mielestäni kun Liberon, jos jotain eroa noihin nyt haluaa sanoa. Active-fitit ovat mielestäni parhaat teippivaipat koska se reuna joustaa enemmän kun tavisteipparissa. Mutta kokeile itse, vaikea sanoa että mikä olisi paras juuri teidän lapselle. Ja aina pitää muistaa että joistakin voi tulla ihottumaa ja joistakin ei.

Vierailija
20/40 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuin että mikä olisi hyvä käyttää tässä tapauksessa, kun on vähän erikoisempi tilanne.



14: kiitos vinkistä! Koetan hakea sellaista Aventin mukia.